nové porsche cayenne | Aktuality | autoweek.cz

Nové Porsche Cayenne

Nové Porsche Cayenne

05.08.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nová generace modelu Cayenne bude v prodeji v České republice v autorizovaném Porsche Centru Praha a Porsche Servisním Centru Brno v pěti variantách od října letošního roku. Všechny verze vykazují v porovnání s předchozí lepší výkonnost a současně nižší spotřebu paliva.

Nová generace Porsche Cayenne se bude prodávat v pěti variantách: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne Diesel S a ve světové premiéře také jako Cayenne S E-Hybrid2. Cayenne S E-Hybrid doplňuje modely Panamera S E-Hybrid a 918 Spyder, takže Porsche je jediným výrobcem automobilů na světě, který nabízí tři plug-in hybridní vozy.

 

První generaci SUV Cayenne Porsche představilo v roce 2002 a mezi lety 2002 až 2010 se jí vyrobilo 276 000 kusů. Druhé generace, představené v roce 2010, doposud vzniklo na 303 000 kusů. Model Cayenne je pro automobilku Porsche nejen nejprodávanějším modelem, ale též největším zdrojem zisku. Tím vytváří solidní ekonomický základ pro investice do budoucích generací sportovních modelů značky.

 

Zcela nová je přední část vozu, blatníky a kapota. Nové jsou také otvory pro přívod vzduchu: tyto otvory na pravé a levé straně přední části vozu efektivně usměrňují chladící vzduch k mezichladičům. Nový Cayenne má bi-xenonové přední světlomety s čtyřbodovými LED světly pro denní svícení. Pro Cayenne Turbo se standardně dodávají LED světlomety se systémem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

 

V interiéru je nový, standardně dodávaný multifunkční volant s řadicími páčkami podobný volantu modelu 918 Spyder. Druhá řada sedadel je pohodlnější a zájemci si mohou doobjednat i její odvětrávání.

 

Všechny nové modely Cayenne spotřebují výrazně méně paliva díky funkci jízdy setrvačností, vylepšenému systému auto stop-start plus a optimalizovanému řízení teploty. Vůbec poprvé se v modelu Cayenne objevují aktivní vzduchové klapky za prostředním nasávacím otvorem v předním nárazníku řízené managementem motoru. Otevírají se a uzavírají podle dané jízdní situace a podle potřeby chlazení motoru regulují množství nasávaného chladícího vzduchu. Uzavřené klapky zlepšují aerodynamiku, což snižuje odpor vzduchu i spotřebu paliva.

 

Cayenne S E-Hybrid je první plug-in hybrid v segmentu prémiových SUV. Je vybaven lithio-ionovým akumulátorem s kapacitou 10,8 kWh, což v závislosti na jízdním stylu a topografii trasy postačí v čistě elektrickém režimu na dojezd 18 až 36 km. Akumulátor lze dobíjet z elektrické zásuvky nebo během jízdy. Výkon elektromotoru se zvýšil ze 34 kW na 70 kW. Přeplňovaný V6 3,0 l má 245 kW (333 k) a společně s elektromotorem produkuje výkon 306 kW (416 k) při 5500/min a maximální točivý moment 590 N.m v rozmezí od 1250 do 4000/min. To vozu dodává dynamiku sportovních automobilů – zrychlení z 0-100 km/h za 5,9 s a rychlost 243 km/h. Maximální rychlost je v čistě elektrickém režimu omezena na 125 km/h. Kombinovaná spotřeba dosahuje 3,4 l/100 km (CO2: 79 g /km). Důležité informace o voze lze vyvolat přes chytrý mobilní telefon, a to pomocí standardně nabízené výbavy Porsche Car Connect.

 

Nový, dvojitě přeplňovaný V6 3,6 l v modelu Cayenne S byl kompletně vyvinut automobilkou Porsche. Spotřeba je mezi 9,8 a 9,5 l/100 km. Šestiválcový motor bitrubo má maximální výkon 309 kW (420 k) při 6000/min a točivý moment 550 N.m je k dispozici mezi 1350 až 4500/min. Se standardně nabízenou osmirychlostní samočinnou převodovkou Tiptronic S  zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 s (s na přání dodávaným paketem Sport Chrono za 5,4 s) a maximální rychlost je 259 km/h.

 

Cayenne Turbo  s V8 4,8 l a dvojitým přeplňováním má výkon 382 kW (520 k) při 6000/min a maximální točivý moment 750 N.m v rozmezí od 2250 do 4000/min. Cayenne Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 s (4,4 s s paketem Sport Chrono) a dosahuje 279 km/h. Spotřeba je 11,5 až 11,2 l/100 km.

 

Třílitrový vznětový šestiválec má 193 kW (262 k) při 4000/min, točivý moment 580 N.m je dostupný od 1750 do 2500/min. Díky systému SCR standardně splňuje emisní normu Euro6. Osmiválcový vznětový motor 4,2 litru modelu Cayenne Diesel S má 283 kW (385 k) při 3750/min a točivý moment 850 N.m v rozsahu od 2000 do 2750/min.

 

Nové modely Cayenne se začnou prodávat 11. 10. 2014. Ceny pro český trh byly určeny: Cayenne Diesel 1 895 000 Kč, Cayenne S 2 282 000 Kč, Cayenne S Diesel 2 349 000 Kč, Cayenne Turbo 3 631 000 Kč a Cayenne S E-Hybrid 2 321 000 Kč.

  • Nové Porsche Cayenne
  • Nové Porsche Cayenne
  • Nové Porsche Cayenne
  • Nové Porsche Cayenne
  • Nové Porsche Cayenne