nový focus je už na cestě | Aktuality | autoweek.cz

Nový Focus je už na cestě

Nový Focus je už na cestě

05.04.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ford v roce 2018 na český automobilový trh uvede 11 novinek. Tou nejdůležitější bude zcela nový Ford Focus čtvrté generace, jehož oficiální uvedení na trh je plánováno na červen, ale už během dubna by se měla ukázat jeho skutečná podoba.
Focus čtvrté generace vznikl na zcela nové asi o 50 kg lehčí platformě C2. Díky tomu může využívat vše, co Ford nabízí v oblasti infotainmentu, jízdních asistenčních systémů, konektivitě ale i alternativních systémů pohonu. Platforma C2 má větší tuhost a poskytuje lepší ochranu posádce.
 
Ford slibuje, že nový Focus opět posune hranice kvality v kompaktní třídě a bude po všech stránkách lepší než konkurence. Díky nižší hmotnosti, použité špičkové technice, hodnotněji vybavenému interiéru a ještě lepším jízdním vlastnostem (což je tradiční silná stránka Focusu) chce nejen zamotat hlavu tradiční jedničce tohoto segmentu Volkswagenu Golf, ale oslovit i zákazníky BMW řady 1.
 
Nový Focus bude nižší, širší a delší než současný model, vyráběný od roku 2010 (v roce 2014 prošel modernizací), bude mít podstatně delší rozvor náprav, kratší převisy, mírně dozadu posunuté přední sloupky karoserie a podstatně větší objem zavazadlového prostoru. Ford jej opět vyvíjel jako globální model se třemi typy karoserie - pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a prostorné kombi.
 
Nabídka motorů bude s výkony od 74 kW (101 k) u tříválce 1,0 l Turbo až do 270 kW (367 k) a 450 N.m u motoru 2,0 l biturbo ve verzi Focus RS s pohonem 4x4. Focus dostane i hybridní pohon, který v Evropě nahradí Focus Electric, o který zde byl minimální zájem (elektricky poháněná verze zatím zůstane jen pro USA a Čínu). Hybridní Focus bude mít zážehový tříválec 1,0 l s výkonem 96 kW (131 k) a točivým momentem 200 N.m.

Do modernizace a přípravy v závodě v německém Saarlouis Ford investoval 600 milionů eur. „Touto investicí Ford potvrzuje, že Německo považuje za svou evropskou základnu. V Kolíně nad Rýnem a Saarlouis zaměstnáváme přes 25 000 lidí, což je víc než v kterékoli jiné evropské zemi. V designérském a vývojovém centru v Kolíně a výzkumném centru v Cáchách vznikají naše globální modely a naši specialisté tam vyvíjejí inovativní technologie pro mobilitu zítřka. Investice do závodu Saarlouis dokazuje, že Ford připisuje Německu i do budoucna strategický význam,“ prohlásil prezident a generální ředitel Ford of Europe Jim Farley v reakci na úvahy německých médií o možném odchodu Ford z Evropy po vzoru GM. Tyto úvahy vzešly ze zjištění, že Ford v Evropě vydělává jen 4300 USD na zaměstnance, zatímco v USA je jeho zisk na zaměstnance 75 000 dolarů. Přitom podíl Fordu na evropském trhu klesl z 10,7 % v roce 2005 na loňských 6,6 %. Tato bilance se navíc může ještě zhoršit v souvislosti s Brexitem.
 
Testování nové generace Fordu Focus probíhá na různých místech v Německu, Velké Británii a Spojených státech amerických. Při testování Ford přistoupil k netradiční variantě maskování. Místo klasické černo-bílé „zebry“ používá inovativní kamufláž inspirovanou graffiti a komiksem.
 
Podobně jako u modelu Fiesta budou jednotlivé verze Focusu výrazně odlišeny designérskými prvky vč. masky chladiče a světlometů. K tradičním výbavám Trend, Titanium, ST-Line, ST a sportovní RS se připojí exkluzivní Vignale a také Active ve stylu crossoverů vhodná pro jízdu i mimo silnice. Ford počítá s tím, že nový Focus nedosáhne objemu prodeje srovnatelného s minulostí, protože protože podle šéfa globálního prodeje Fordu Jima Farleyho chce s tímto vozem opustit prodej půjčovnám, který negeneruje téměř žádný zisk.
 
Kompaktní vozy v Evropě 2017 (ks) 2016 (ks) rozdíl (%)
1. Volkswagen Golf 462 855 469 511 -1,4 %
2. Škoda Octavia 232 566 231 119 +0,6 %
3. Opel/Vauxhall Astra 218 632 253 043 -13,6 %
4. Ford Focus 215 207 214 216 +0,5 %
5. Renault Mégane 169 132 149 595 +13,1 %
6. Peugeot 308 158 751 195 516 -18,8 %
7. Audi A3 155 192 181 113 -14,3 %
8. Seat Leon 146 988 145 933 +0,7 %
9. Mercedes-Benz A 143 744 142 629 +0,8 %
10. BMW 1 138 220 132 518 +4,3 %
Segment celkem 3 318 640 3 484 416 -4,8 %