nový hyundai genesis | Aktuality | autoweek.cz

Nový Hyundai Genesis

Nový Hyundai Genesis

06.12.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Hyundai uvedl ve světové premiéře na korejský trh zcela nový prémiový sedan Genesis.

Hyundai představil zcela nový Genesis, s nímž hodlá posílit své postavení ve snaze prosadit se mezi prémiové sedany. Stejně jako předchůdce je nový Genesis koncipován především pro spotřebitele v Koreji, Severní Americe, na Středním východě a v Číně. Poprvé vstoupí také na evropské trhy a do Ruska.

Hyundai hodlá v příštím roce prodat po celém světě 62 000 těchto vozů, z toho 32 000 v Koreji a 30 000 na zahraničních trzích. Evropská premiéra je plánována na březnový autosalon v Ženevě.

Nový Hyundai Genesis je prémiovým sedanem, který byl navržen a zkonstruován s cílem konkurovat nejlepším vozům ve svém segmentu, jemuž dominují německé značky. Nový Genesis je výsledkem více než čtyř let vývoje a investic ve výši cca 500 miliard wonů (cca 9,5 miliardy Kč).

Mezi největší rozdíly mezi novým modelem Genesis a původní generací patří představení nového systému pohonu všech kol HTRAC a nové víceprvkové zadní nápravy. Systém HTRAC zvyšuje stabilitu a trakci.

Ke zvýšení tuhosti nosné struktury karoserie v krutu a ohybu o 16 %, resp. o 40 % přispělo O 37,7 % větší využití ultravysokopevnostní oceli (celkový podíl nyní 51,5 %).

Motory 3,0, 3,3, 3,8 a 5,0 GDI nabízejí zlepšené výkonové parametry s vyšším točivým momentem v nízkých a středních otáčkách.

Mezi technické vymoženosti vozu patří nový senzor CO2 v interiéru a bezpečnostní prvky, jako je například funkce automatického brzdění v nouzové situaci AEB (Automatic Emergency Braking). Aktivní bezpečnost je podporována systémem sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s integrovaným průhledovým displejem, který spolupracuje s asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) a radarovým adaptivním tempomatem ASCC (Advanced Smart Cruise Control). 

Nový Genesis je dlouhý 4990 mm, široký 1890 mm a vysoký 1480 mm. V porovnání s předchůdcem byl rozvor prodloužen o 75 mm na 3010 mm.