nový opel mokka už se připravuje | Aktuality | autoweek.cz

Nový Opel Mokka už se připravuje
23.04.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Mokka druhé generace už se testuje. Už ve svém jménu nemá písmeno X a od samého začátku bude k dispozici jako elektromobil Mokka-e.
Nový Opel Mokka už se prohání po silnicích na jihu i na zasněžených pláních na dalekém severu Evropy. Mokka druhé generace je zcela nová s mnoha technickými inovacemi a především s elektrickým pohonem. Nová generace malého městského SUV si zachovává kompaktní rozměry, ale po technické stránce zcela opouští koncept vytvořený ještě pod kontrolou GM. Opuštění písmene X zřejmě naznačuje i odchod od verze s pohonem všech kol, kterou dosavadní Mokka X nabízela v tomto segmentu jako jedna z mála.
Sériová výroba se rozběhne ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku, přičemž jako první se začnou vyrábět elektrické verze Mokka-e, které se za svými zákazníky vydají už na začátku roku 2021. K dispozici ale samozřejmě budou i verze se spalovacími motory. Na českém trhu se nová Mokka objeví začátkem roku 2021.
Nová generace bude založena na multienergetické platformě PSA CMP, známé už z nové generace Corsy F resp. Corsy-e, jakož i v nejnovějších verzí Peugeot 208/e-208, 2008/e-2008 a DS3 Crossback/DS3 Crossback E-Tense. Proto je pravděpodobné, že bude používat z větší části i stejné pohonné jednotky. Dostupné špionážní fotografie naznačují, že se design a celkový koncept vydá novým směrem, mnohem bližším nové generaci modelu Corsa. Podobně tomu bude nepochybně i v interiéru.
Sériová výroba se rozběhne ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku, přičemž jako první se začnou vyrábět elektrické verze Mokka-e, které se za svými zákazníky vydají už na začátku roku 2021. K dispozici ale samozřejmě budou i verze se spalovacími motory. Na českém trhu se nová Mokka objeví začátkem roku 2021.
Nová generace bude založena na multienergetické platformě PSA CMP, známé už z nové generace Corsy F resp. Corsy-e, jakož i v nejnovějších verzí Peugeot 208/e-208, 2008/e-2008 a DS3 Crossback/DS3 Crossback E-Tense. Proto je pravděpodobné, že bude používat z větší části i stejné pohonné jednotky. Dostupné špionážní fotografie naznačují, že se design a celkový koncept vydá novým směrem, mnohem bližším nové generaci modelu Corsa. Podobně tomu bude nepochybně i v interiéru.
Malá SUV a crossovery v EU | 2019 | 2018 | změna |
1. Renault Captur | 223 634 | 213 910 | +4,5 % |
2. Dacia Duster | 221 600 | 181 297 | +22,2 % |
3. Volkswagen T-Roc | 208 300 | 142 836 | +45,8 % |
4. Peugeot 2008 | 166 544 | 180 236 | -7,6 % |
5. Ford EcoSport | 121 888 | 112 289 | +8,5 % |
6. Citroen C3 Aircross | 112 062 | 111 616 | +0,4 % |
7. Seat Arona | 110 446 | 91 552 | +20,6 % |
8. Volkswagen T-Cross | 100 890 | 4 | - |
9. Fiat 500X | 90 456 | 96 628 | -6,4 % |
10. Hyundai Kona | 84 445 | 63 455 | +33,1 % |
11. Opel/Vauxhall Mokka X | 77 796 | 120 344 | - 35,4 % |
- Škoda Kamiq | 12 622 | 0 | - |
Segment celkem | 1 922 692 | 1 603 266 | +19,9 % |
- Polovina dobíjecích stanic v EU je ve dvou zemích
- Olympia zvládla 22 elektromobilů
- Svět se vrací na veletrh Automechanika Frankfurt 2022
- Šok pro Německo: Ford nechce vyrábět auta v Saarlouis
- Peugeot 408: atraktivní fastback místo SUV
- Elektrický Passat je na cestě
- Českobudějovický závod Bosch oslavil 30 let
Další články
© 2022 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz