nový partner s elektrickým pohonem | Aktuality | autoweek.cz

Nový Partner s elektrickým pohonem

Nový Partner s elektrickým pohonem

10.09.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot Prologue, který bude představen ve světové premiéře na autosalonu v Hannoveru v září 2012, je předzvěstí nové verze modelu Peugeot Partner s elektrickým pohonem.

 

Nový Partner, který prošel na jaře 2012 modernizací, dosahuje se svými spalovacími motory velmi příznivých hodnot spotřeby paliva i emisí CO2. Od listopadu 2012 má navíc připravenou další novou variantu s emisemi CO2 na úrovni 118 g/km. Nový elektrický Partner se dostane do ekologických zón, kam mají ostatní vozidla s „klasickým“ pohonem omezený vjezd, přičemž praktičnost i jízdní komfort zůstávají zachovány.

Nový elektrický Partner vznikl na bázi běžné verze se spalovacím motorem s tím, že nabízí veškeré inovativní technologie, které jsou s elektropohonem spojené. Partner poháněný elektromotorem uloženým vpředu, pracuje za pomoci dvou výkonných lithio-ionových akumulátorů s kapacitou 22,5 kW/h. Akumulátory jsou uloženy v podvozku po stranách zadní nápravy, přičemž nikterak neovlivňují jízdní vlastnosti vozu Partner, ani vnitřní rozměry nákladového prostoru.

Pohání jej vysoce výkonný kompaktní synchronní elektromotor s permanentními magnety. Má výkon 49 kW (67 k) a okamžitý točivý moment 200 N.m. Je spojen s jednostupňovou redukcí, která mu bez nutnosti řazení převodových stupňů dodává při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení obdivuhodnou živost a pružnost.

V režimu NEDC je dojezd vozu 170 km. Akumulátory lze dobíjet dvojím způsobem: standardní dobíjení (až do 16 A) za 6 až 9 hodin a rychlé dobíjení (až 125 A), kdy se baterie dobijí na 80% své kapacity za pouhých 30 minut. Zásuvka pro dobíjení ze standardní rozvodné sítě je umístěna na pravém předním blatníku a zásuvka pro rychlé dobíjení je zabudována ve víčku na levém zadním blatníku.

Nový elektrický Partner je vybaven funkcemi, které jsou v segmentu elektrických dodávek výjimečné: 

- inovativní funkce eko-řízení: ukazatel spotřeby nebo rekuperace energie na přístrojové desce pomáhá řidiči jezdit co nejúsporněji. Speciální ukazatel informuje řidiče i o dodatečné spotřebě energie (vytápění a klimatizace) a palubní počítač ukazuje zbývající dojezd vozu a průměrnou spotřebu v kWh

- dvojí způsob rekuperace energie: ve fázi zpomalování, ale také ve fázi aktivního brzdění, kdy se kinetická energie mění v energii elektrickou

- elektrické vytápění v kabině rychle dosáhne požadované teploty a je k dispozici funkce eco-mode, která umožňuje větrat kabinu vozu aniž by docházelo k navyšování spotřeby elektrické energie

- elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu je součástí základní výbavy vozu a elektrický Partner se tak ve své kategorii stává referencí z pohledu bezpečnosti.

Partner s elektrickým pohonem je k dispozici ve dvou délkách karoserie 4,38 m a 4,63 m. Objem nákladového prostoru je 3,3 m3 s  užitečnou délkou 1,80 m a u delší verze 3,7 m3 s užitečnou délkou 2,05 m. Užitečná hmotnost může být až 685 kg. 

Pokud je elektrický Partner vybaven předním sedadlem Multi-flex, mohou vpředu cestovat i 3 osoby. Se sedadlem Multi-flex je také možné zvětšit užitečný objem až o 400 l na 3,7 m3 s užitečnou délkou 3 m resp. 4,1 m3 s užitečnou délkou 3,25 m.

Při uvedení elektrického vozu Partner na trh nabídne značka Peugeot škálu služeb zaměřených na různé způsoby používání vozu a specifické potřeby některých zákazníků. Nabídka bude zahrnovat:

- nákup nebo pronájem akumulátoru

- specifická záruka výrobce na akumulátor a pohonné ústrojí (z pohledu délky trvání a počtu ujetých kilometrů)  

- speciální asistenční služba

- smlouvy o spolupráci, uzavřené s partnerskými společnostmi v různých zemích Evropy, usnadňují zavádění infrastruktury dobíjecích stanic. 

Nový Partner s elektrickým pohonem je konkrétním výsledkem spolupráce se společností Mitsubishi Motors při vývoji elektrického pohonu adaptovaného pro užitkový vůz, která se datuje od roku 2010. Stejně jako současný model Partner se bude i elektrická verze vyrábět v závodě PSA Peugeot-Citroën ve španělském Vigu s regionální podporou kraje Galice. Elektrická verze Peugeotu Partnera bude uvedena na trh v průběhu druhého čtvrtletí 2013.