nový peugeot 2008 i s elektrickým pohonem | Aktuality | autoweek.cz

Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem

Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem

20.06.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot uvede ještě letos na trh druhou generaci crossoveru 2008, a to rovnou ve dvojitém balení: kromě vozů se spalovacími motory i plně elektrickou verzi e-2008. Nový model je výrazně větší než předchůdce a byl kompletně přepracován.
Peugeot byl jednou z prvních značek, které z nabídky vyškrtly malá kombi a nahradili je crossovery. Přestože média tuto změnu kritizovala a ne všichni zákazníci tím byli zprvu nadšeni, čas ukázal, že šlo o zcela správné rozhodnutí, které přineslo velký prodejní úspěch.
 
Peugeot 2008 je na trhu již šestý rok a stále patří k nejlépe prodávaným automobilům v segmentu malých vozů a patří ke klíčovým modelům stojícím za úspěchy značky v posledních letech. Není divu, že druhá generace tohoto modelu byla očekávána s velkým zájmem. Populární malý crossover narostl a dostal moderní technologie z nové generace 208.
 
Základem platforma CMP
Peugeot 2008 byl navržen na nové platformě CMP, která má podstatně nižší hmotnost než dosavadní PF1, jenže celé auto má přibližně o 30 kg vyšší hmotnost než předchůdce kvůli hardwaru pro různé asistenční systémy a propracovanější kabině. Zavěšení kol tvoří tradiční vzpěry McPherson vpředu a vlečená zadní náprava.
 
Pohon všech čtyř kol v nabídce opět není, ale jízdu v lehčím terénu zjednoduší osvědčený systém Grip Control, tedy vylepšený systém kontroly prokluzu nabízející několik jízdních režimů. Verze s Grip Controlem budou standardně obuty do pneumatik typu M + S.
 
Zlepšila se i aerodynamika s hladkou podlahou, elektronicky řízenými přívody vzduchu a sníženým součinitelem aerodynamického odporu.
 
Větší než dosud
Peugeot se u druhé generace 2008 snažili maximálně přizpůsobit se požadavkům zákazníků. Malý crossover proto narostl ve všech směrech kromě výšky. Nejzásadnější je prodloužení celkové délky o 140 mm a rozvoru náprav o 60 mm. Prostorově z toho těží především oblast zadních sedadel, takže je zde více místa pro dospělé cestující, ale také pro manipulaci s dětskými sedačkami a ukládáním dětí do nich. Naopak zavazadlový prostor se zvětšil jen málo - v základním uspořádání má 434 l, tedy o 10 l více než dosud.
 
Interiér je téměř stejný jako u nové generace modelu 208. Lépe vybavené verze dostanou 10“ digitální přístrojový panel s působivým 3D zobrazením, které kombinuje klasický TFT displej. Nová generace Peugeot i-cockpitu slibuje větší rozsah podélného i výškového nastavení malého volantu a díky tomu bezproblémový výhled na přístroje pro různé typy postav. Dotykový displej multimediálního systému bude součástí základní výbavy. Jednodušší verze dostanou 7“ displej, dražší 10“. Obě podporují zrcadlení obsahu smartphonu pomocí MirrorScreen, MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto.
 
Pohonné jednotky
Všechny spalovací motory používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Některé mohou být kombinovány s vynikající osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 poslední generace od společnosti Aisin. Zážehové motory jsou tříválcové s objemem 1,2 l: PureTech 100/5 kW (100 k), PureTech 130/96 kW (130 k) a výhradně pro verzi GT PureTech 155/114 kW (155 k)/ 96 kW (130 k). Turbodiesely jsou čtyřválcové o objemu 1,5 l BlueHDi 100/73,5 kW (100 k) a BlueHDi 130/96 kW (130 k).
 
Peugeot e-2008
Podobně jako menší model 208 bude i nový Peugeot 2008 dostupný s čistě elektrickým pohonem. Verzi e-2008 pohání trakční elektromotor s výkonem 100 kW (136 k) a nejvyšším točivým momentem 260 N.m. Lithio-ionový akumulátor uložený v podlaze má kapacitu 50 kWh a podle přísnější normy WLTP ujde na jedno nabití 310 km, což je o 30 km méně než Peugeot e-208 jako důsledek vyšší hmotnosti a většího aerodynamického odporu.
 
Akumulátory mají propracovaný chladicí systém a dokážou využít nabíjecí výkon až 100 kW. Díky tomu lze dosáhnout nabití 80 % kapacity již po 30 minutách. Z pohledu životnosti akumulátoru je příznivější nabíjení přes Wallbox. Z běžné zásuvky s výkonem 7,4 kW se akumulátor nabije na 100 % za osm hodin. Výkonnější verze 11 kW využívá třífázový proud a čas nabíjení se zkrátí na pět a čtvrt hodiny. Peugeot dává na akumulátory záruku osm let nebo 160 000 km, během nichž kapacita nesmí klesnout pod 70 % základní hodnoty 50 kWh.
 
Výroba ve Španělsku
Prodej Peugeotu 2008 odstartuje koncem tohoto roku. Malý crossover budou pro evropské trhy vyrábět ve španělském Vigu.
 
EU - kompaktní SUV a crossovery 2018 2017 rozdíl
1. Renault Captur 214 720 213 653 +0,5 %
2. Dacia Duster 182 100 149 042 +22,2 %
3. Peugeot 2008 180 204 180 830 -0,3 %
4. VW T-Roc 143 319 5 060 -
5. Opel/Vauxhall Mokka X 120 601 170 550 -29,3 %
6. Ford EcoSport 112 333 62 744 +79,0 %
7. Citroen C3 Aircross 111 856 17 219 -
8. Opel/Vauxhall Crossland X 97 484 39 548 -
9. Fiat 500X 95 869 90 078 +6,4 %
10. Seat Arona 91 558 6 289 -
Segment celkem 1 828 954 1 337 888 +36,7 %
 
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem
  • Nový Peugeot 2008 i s elektrickým pohonem