nový peugeot boxer | Aktuality | autoweek.cz

Nový Peugeot Boxer

Nový Peugeot Boxer

08.07.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot je se svou komplexní nabídkou jedním z nejvýznamnějších výrobců užitkových vozidel v Evropě. V rámci obnovy své modelové nabídky představuje nový Peugeot Boxer.

Užitkový vůz musí být praktický a robustní, ale měl by také profesionálním zákazníkům dodávat na prestiži, neboť přispívá k image jejich firmy a profese. Tomu odpovídá i design nového Boxeru se širokou maskou chladiče inspirovanou novým Peugeotem 308.

 

Peugeot Boxer má funkční a pohodlný interiér. Bohatá nabídka verzí a objemů nákladového prostoru je na úrovni těch nejlepších v segmentu a moderní výbava pro potřeby řidiče z povolání zjednodušuje každodenní řízení a práci ve voze.

 

Nový Boxer umožňuje proměnit kabinu v mobilní kancelář. Funkční interiér poskytuje mnoho odkládacích přihrádek, psací desku s držákem dokumentů a stoleček zabudovaný do sklopitelného opěradla středového sedadla. Nová řada audio systémů nabízí standardně hands-free sadu s funkcí Bluetooth pro snadné telefonování a USB vstup.

 

Dotykový barevný 5" displej je za příplatek nebo ve standardu od druhé úrovně výbavy pro furgony. Ovládají se přes něj funkce jako streaming radio, čtení SMS, nově zabudovaná navigace a zobrazení záběrů z kamery na zádi. Od druhého pololetí roku 2014 bude součástí příplatkové výbavy i držák tabletu s příslušnou přípojkou.

 

Nový Peugeot Boxer je k dispozici se šesti vznětovými motory splňujícími normu Euro 5 a vybavenými filtrem pevných částic. Čtyřválcový přeplňovaný motor 2,2 HDi FAP s litým blokem, hliníkovou hlavou, 16 ventily a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. K dispozici jsou tři výkonové verze: 110 k s výkonem 81 kW a točivým momentem 250 N.m při 1750/min, 130 k s výkonem 96 kW a točivým momentem 320 N.m při 2000/min a 150 k s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 N.m při 1750/min. V porovnání s verzí 110 k mají výkonnější varianty jiný způsob chlazení pístů a mohou být doplněné systémem Stop & Start. Motor 3.0 l HDi FAP 180 k nabízí výkon 130 kW a točivý moment 400 N.m při 1700/min.

 

Náklady na údržbu patří k nejnižším na trhu díky motorům vybaveným rozvodovým řetězem, takže se interval údržby prodloužil na 48 000 km nebo 2 roky díky nově dimenzovanému systému brzd pro lepší výkonnost a menší opotřebení i dobrému rozložení hmotnosti a systému předního pohonu, umožňujícímu použití úspornějších standardních 15" pneumatik.

 

Prodloužené záruky nebo smlouvy na údržbu umožní majitelům vozů, aby až osm let jezdili naprosto bez starostí. Zákazník si definuje úroveň služeb, které si přeje pro svůj vůz - od asistenční služby po opravu v případě poruchy, od výměny opotřebených dílů po údržbu.

 

Nový Peugeot Boxer nabízí jeden z největších rozsahů maximálních technicky přípustných hmotností od 3 do 4 t. V nabídce je 5 možností: řada Light: 330 (3 t)/333 (3,3 t)/335 (3,5 t) a řada Heavy: 435 (3,5 t)/440 (4 t). Přizpůsobí se každému využití a každé profesi rozsáhlou nabídkou variant karoserie. Plechové nebo prosklené furgony jsou k dispozici se třemi rozvory (300 cm, 345 cm a 404 cm), čtyřmi délkami (L1, L2, L3 a L4) a třemi výškami (H1, H2 a H3). Výsledkem je osm verzí karoserie s objemem nákladového prostoru od 8 do 17 m3.

 

Nový Peugeot Boxer je k dispozici i v dalších variantách, které lépe odpovídají specifickým profesním potřebám. Řadu dále doplňují verze Combi pro přepravu 5 až 9 osob.

 

Systémy aktivní a pasivní bezpečnosti zahrnují mj. funkci LAC (Load Adaptive Control), přizpůsobující působení ESP podle zatížení vozu a rozložení nákladu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojený s kamerou umístěnou nad vnitřním zpětným zrcátkem neustále sledující vozovku před vozem.

 

Sériově se do vozů kombi a za příplatek do ostatních verzí montován snímač tlaku v pneumatikách. Za příplatek může být vůz vybaven airbagem spolujezdce (sériově pro verzi kombi), dvěma bočními airbagy a dvěma hlavovými airbagy.

 

Pro Peugeot Boxer se dále nabízí pomoc při rozjezdu do svahu (Hill Assist), který je součástí ESP a aktivuje se po zastavení vozu ve svahu o sklonu větším než 5 %, a to jak při jízdě vpřed i vzad. Funkce Inteligent Traction Control usnadňuje jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí (bláto, sníh, náledí) po spuštění tlačítkem nahradí protiprokluzový systém ASR. Systém Inteligent Traction Control zahrnuje i novou funkci regulace rychlosti při jízdě ze svahu (HDC), která umožňuje udržet konstantní rychlost pod 30 km/hod a neztratit nad vozem jedoucím ze svahu o sklonu alespoň 8 % kontrolu ani na blátivém nebo štěrkovém povrchu aniž by řidič musel sešlapávat pedál akcelerátoru nebo brzdy.

 

Výbavu za příplatek doplňují další podpůrné systémy  - nový programovatelný tempomat a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, parkovací kamera s funkcí overlays, která může být spojena se zadním parkovacím asistentem.

 

  • Nový Peugeot Boxer
  • Nový Peugeot Boxer
  • Nový Peugeot Boxer
  • Nový Peugeot Boxer