nový scénic a grand scénic do prodeje | Aktuality | autoweek.cz

Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje

Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje

03.01.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ve vlně crossoverů Renault svá kompaktní MPV vrací ke kořenům - velké modularitě. Nová generace přichází opět v základní verzi Scénic i dlouhé Grand Scénic, ale se zcela novým designem, odlišujícím se od předchozích generací.
Před 20 lety Renault představil první kompaktní MPV na světě, model Scénic. Od té doby se vozů této modelové řady prodalo pět milionů kusů. Po poklesu zájmu o tento typ vozů nastal obrat a od roku 2014 zájem kupujících o kompaktní minivany opět roste. Nyní Renault přichází se 4. generací. Nový Scénic se zaměřuje jak na soukromé zákazníky, tak i na firmy vyhledávající nízké celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu.
 
Nová podoba, osvědčený koncept
Nový Scénic radikálně proměnil svou podobu, nicméně si ponechal přednosti, které mu přinesly úspěch: modularitu, prostornost, ergonomii a pohodlí. Jeho praktičnost dokládá největší objem úložných prostor a zavazadlového prostoru v celém segmentu.
 
Profil vozu je v porovnání s předchozí generací o 20 mm širší, má zvýšenou světlou výšku o 40 mm, delší rozvor (o 32 mm u kratší verze a o 34 mm u delší verze) a rozchod vpředu i vzadu. Naopak zadní převis je o 16 mm kratší.
 
Specifický světelný podpis je standardně s předními světlomety s LED denním svícením a zadními světlomety s 3D efektem s technologií Edge light. Zadní svítilny nového Scénicu jsou horizontální, zatímco u Grand Scénicu vertikální. Stejně jako u jiných vozů Renault i zde při denním svícení svítí i zadní svítilny.
 
Unikát: 20“ kola
Nový Scénic je ve všech verzích vybaven velkými 20“ koly (195/55 R20), což je v tomto segmentu ojedinělá světová premiéra. To vozu dodává unikátní dynamickou siluetu. Pneumatiky s výškou bočnice 107 mm zajišťují dosažení nejlepší poměr komfortu a jízdních vlastností, protože díky velkému rozměru mohou kola lépe absorbovat nerovnosti povrchu vozovky.
 
Jednotná velikost kol umožnila technikům Renaultu ve spolupráci s výrobci pneumatik vhodně nastavit podvozek bez jakýchkoliv kompromisů a použít tlumiče s technologií Multi-tuned Valve. Multifunkční víceventilové tlumiče MTV (v závislosti na zatížení vozu a propružení mění svou charakteristiku.
 
S 20“ koly se dosahují vynikající výsledky z hlediska ochrany životního prostředí díky kombinaci třech faktorů:
- nižší tření z důvodu menší šířky kol (195 mm)
- vylepšené aerodynamiky díky menší šířce pneumatiky
- použití pneumatik s nízkým valivým odporem LRR (Low Rolling Resistance).
 
Navzdory větší velikosti nepředstavují 20“ pneumatiky vyšší pořizovací náklady. Jejich cena odpovídá ceně 17“ pneumatik pro Scénic 3. generace bez ohledu na typ pneumatiky (celoroční, letní nebo zimní). Na tyto pneumatiky lze také nasadit sněhové řetězy.
 
Praktičnost na nejvyšší úrovni
Objem zavazadlového prostoru Scénicu je 506 l, Grand Scénic v sedmimístné verzi s konfigurací pěti sedadly má objem 533 l, u pětimístné verze modelu Grand Scénic dosahuje 718 l. Největší délka přepravovaných předmětů může být při sklopení sedadla spolujezdce vpředu až 2618 mm resp. 2897 mm. Systém One Touch Folding převzatý z nového Espace umožňuje jediným pohybem sklopit zadní sedadla do rovné podlahy. Sklápění lze aktivovat v zavazadlovém prostoru nebo pomocí systému R-Link 2.
 
Posuvná středová konzole má velký objem 13 l. Vpředu konzole nabízí osvětlený úložný prostor s integrovanou loketní opěrou, pod kterou jsou dva konektory USB a jeden Jack. Vzadu na konzoli jsou další dva konektory USB, Jack, zásuvka 12 V a také odkládací prostor. Je-li středová konzole posunutá dopředu, představuje úložný prostor pro řidiče a pro spolujezdce, je-li posunutá dozadu, funguje jako přepážka pro zadní sedadla. Osvětlená a klimatizovaná zásuvka Easy Life má objem 11,5 l a při zastavení vozu se automaticky uzamkne. K dalším praktickým úložným prostorům patří čtyři pod podlahou s celkovým objemem 63 l.
 
Za zmínku stojí sedadla, jejichž pěnová výplň má dvě různé tuhosti. K dispozici je rovněž multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7“ displejem a ve špičkové verzi i audiosystém Bose Surround Sound System.
 
Šest turbodieselů, dva zážehové a navíc Hybrid Assist
Nový Scénic umožňuje výběr ze tří vznětových motorů (1,5 dCi 110/81 kW, 1,6 dCi 130/96 kW a 1,6 dCi 160/118 kW) kombinovaných se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo s dvouspojkovou šesti- nebo sedmirychlostní automatickou převodovkou EDC, nebo ze dvou vznětových (1,2 TCe 115/84 kW a 1,2 TCe 130/97 kW) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou.
 
Nový Scénic navíc přichází s technologií elektrifikovaného motoru nazvanou Hybrid Assist, která je k dispozici u motoru dCi 110 spojeného se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Elektromotor napájený akumulátorem s napětím 48 V. Při zpomalení pracuje jako generátor, který rekuperuje energii a dobíjí nezávislý akumulátor systému. Při zrychlení pracuje jako elektromotor s výkonem 10 kW, který pomáhá spalovacímu motoru. Díky tomuto spojení se v určitém provozním rozsahu zvyšuje točivý moment až o 15 N.m. Hybrid Assist v umožňuje e srovnání se standardním motorem dCi 110 snížit spotřebu o 8 až 10 %, tedy z 3,9 l na 3,5 l/100 km. Hybrid Assist nevyžaduje vnější dobíjení. Pro český trh se ale zatím s tímto systémem nepočítá.
 
Pro bezpečnost
Systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců (Active Emergency Braking System/AEBS) je součástí sériové výbavy, což je v tomto segmentu unikátní. Tento asistent je aktivní v rychlosti od 7 do 60 km/h. Analyzuje okolí vozu, detekuje stojící nebo pohybující se chodce, odhaduje jejich dráhu a upozorňuje řidiče na riziko kolize s nimi. V případě bezprostředního rizika kolize s chodcem pokud řidič na varování nereaguje, nebo reaguje nedostatečně, automaticky aktivuje brzdový systém až do úplného zastavení vozu.
 
Nabídka bezpečnostních systémů mj. zahrnuje:
- adaptivní tempomat automaticky reguluje rychlost, aby byla zachována předem nastavená bezpečná vzdálenost, systém funguje v rozsahu 50 až 160 km/h
- výstraha před opuštěním jízdního pruhu se aktivuje při rychlosti 70 km/h a vibracemi volantu upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru
- detekce únavy řidiče (Tiredness Detection Warning /TDW): jízda vozu je neustále analyzována algoritmem společnosti Bosch, v případě anomálie je řidič upozorněn zobrazením hlášení a zvukovým signálem, že by měl udělat přestávku
- Easy Park Assist pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím senzorů, které měří dostupný prostor, a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení
- technologie Multi-Sense umožňuje volbu z pěti jízdních režimů: Neutral, Sport, Komfort, Perso a Eco.
 
Rozdíl 15 000 Kč
Nový Scénic a Grand Scénic se vyrábějí v závodě v Douai ve Francii, kde se rovněž vyrábí Talisman a Nový Espace.
 
S motorem TCe 115 je základní cena vozu Scénic Life 449 900 Kč s pětiletou firemní zárukou. Pro limitovanou sérii Premiére Edition se nabízí výbava v ceně 15 000 Kč zdarma. U Grand Scénicu cenová nabídka začíná na 499 900 Kč za verzi Zen, tzn. o 15 000 Kč víc než za Scénic. Základní výbava Life zahrnuje mj. systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců, systém rozpoznávání dopravních značek, tempomat, klimatizaci, elektrické ovládání předních a zadních oken a zpětných zrcátek, rádio MP3, USB, Bluetooth handsfree, LED denní svícení a volant potažený kůží.
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje
  • Nový Scénic a Grand Scénic do prodeje