superhybrid porsche 918 spyder | Aktuality | autoweek.cz

Superhybrid Porsche 918 Spyder

Superhybrid Porsche 918 Spyder

01.10.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Porsche na autosalonu ve Frankfurtu oficiálně uvedlo supersportovní plug-in hybrid 918 Spyder, který slibuje být zcela výjimečnou kombinací výkonnosti a hospodárnosti. 

S cenou 625 000 eur je to nejdražší Porsche, jaké kdy bylo nabízeno na trhu. Svou výkonností se postaví na jaře představené dvojici superaut s hybridním pohonem LaFerrari (ten ale přijde na milion eur) a McLarenu P1.

Vůz Porsche 918 Spyder byl od počátku vyvíjen jako vysocevýkonný hybrid. Nabízí bezkonkurenční výkonnost s výkonem až 652 kW (887 k) a přitom je schopen i bezemisního pohybu jako elektromobil. Dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 s a přitom podle evropských standardů vykazuje kombinovanou spotřebu v rozmezí 3,0 až 3,3 l/100 km, a tedy emise CO2 79g/km. To je lepší výsledek než dosahuje Toyota Prius.

Hnací soustava typu 918 Spyder umožňuje kombinovat spalovací motor V8 4,6 l, vycházející ze závodního motoru prototypu RS Spyder LMP2, se dvěma elektromotory, a tím optimalizovat dynamiku vozidla. Spalovací motor o 447 kW (608 k) a jeden elektromotor o 115 kW vyvářejí paralelní hybridní pohon pro zadní kola. Ten je propojen se sedmirychlostní dvojspojkovou převodovkou PDK. Druhý nezávisle pracující elektromotor o 95 kW je na přední nápravě a přímo pohání přední kola.

Elektromotory jsou napájeny z lithio-ionových akumulátorů, které lze nabít střídavým proudem z nabíječky Porsche Universal Charger s napětím 230 V přes jištění na 10 A za 4 hodiny nebo stejnosměrným ze stanice Porsche Speed Charging Station za 25 minut.

Celý systém umožňuje volbu z pěti různých režimů, které lze předvolit tlačítkem na volantu jako u závodních vozů. Tyto módy jsou plně elektrický E-Power, efektivní a přitom komfortní Hybrid, sportovně dynamický Sport Hybrid, vysoce sportovní Race Hybrid a extrémní Hot Lap pro maximální výkonnost.

Šasi vozu, tvořené uhlíkovou skořepinou, je převzato ze závodního prototypu RS Spyder LMP2. Pomocné nosné struktury jsou ze zesíleného plastu CFRP, z něhož jsou vyrobeny i snímatelné panely střechy.

Podvozek pracuje s aktivním systémem adaptivního tlumení Porsche Active Suspension Management PASM a elektromechanickým řízením zadních kol.

Další specialitou tohoto vozu je aktivní aerodynamika PAA (Porsche Active Aerodynamic), zahrnující nastavitelné aerodynamické prvky ve třech přednastavených polohách samočinně se přepínajících pro dosažení optimální účinnosti a maximálního přítlaku ve shodě s režimy používanými hybridním pohonem.

Porsche ještě před představením na autosalonu ve Frankfurtu vyslalo dva vozy 918 Spyder na Severní smyčku Nürburgringu. Výsledkem byl nový traťový rekord pro vozy ve specifikaci pro silniční provoz se standardními pneumatikami. Jaká přitom byla spotřeba paliva nebylo uvedeno.

  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder
  • Superhybrid Porsche 918 Spyder