seat leon nově jako plug-in hybrid | Nové modely | autoweek.cz

Seat Leon nově jako plug-in hybrid

Seat Leon nově jako plug-in hybrid

09.12.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Seat Leon je jedním z finalistů letošního ročníku ankety AutoBest - Best Buy Car in Europe 2021. Poprvé se nabízí i s plug-in hybridním pohonem 1,4 e-Hybrid, který je k dispozici pro hatchback i kombi Sportstourer.
Leon je klíčovým modelem značky Seat. Od roku 1999 se jej už prodalo 2,2 milionu kusů všech tří dosavadních generací (535 000 vozů první generace, 676 000 druhé a 1 057 000 třetí, která se od roku 2014 stala nejprodávanější modelovou značkou značky Seat).
 
Vylepšená koncernová platforma MQB Evo
Do vývoje nové generace, který kompletně probíhal v Barceloně, Seat investoval 1,1 miliardy eur. Jde o první Leon, který se v Martorellu vyrábí rovněž v elektrifikované verzi s plug-in hybridním pohonem. To umožnilo použití koncernové platformy MQB Evo.
 
Dalším přínosem této platformy je možnost nabídnout nejmodernější asistenční systémy jako např. asistent pro couvání z parkovacího místa Side Exit Assist, asistent pro stav nouze Emergency Assist 2.0, předvídavý adaptivní tempomat Predictive ACC, asistent pro automatizovanou jízdu úrovně 2 až do rychlosti 210 km/h Travel Assist nebo výstraha při nebezpečném vystupování z vozu Exit Warning. Zajímavým designovým a současně bezpečnostním prvkem je využití LED ambientního osvětlení k vizualizaci výstražných informací řidiči, jako například otevření dveří či sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detection kombinovaný s asistentem pro změnu jízdního pruhu Side Assit.
 
První plně připojený Seat
Čtvrtá generace Leonu je i prvním plně připojeným modelem Seatu s jednotkou pro připojení k internetu OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM. Součástí konektivity ve voze jsou mj. on-line navigace, internetové rádio, systém infotainmentu s displejem 10“ a hlasové ovládání. Patří sem i poprvé použitý digitální kokpit s konfigurovatelným 10,25“ displejem v roli přístrojového panelu. K tomu se přidávají vnější prvky konektivity aplikace Seat Connect App, telematický systém Driving data, informace o místě zaparkování a informace o stavu vozidla, např. zda jsou zamčené dveře, zhasnutá světla či jak jsou nastaveny systémy výstrahy při určitých rychlostech.
 
Poprvé plug-in hybrid
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje zážehové motory - tříválec 1,0 TSI a čtyřválce 1,5 TSI, pracující s Millerovým cyklem optimalizujícím proměnlivé časování ventilů, a 2,0 TSI, přičemž motory 1,0 TSI a 1,5 TSI s převodovkou DSG se nabízejí i v mild-hybridních verzích eTSI (mHEV). Zážehový motor 1,5 se nabízí i ve verzi TGI umožňující provoz na zemní plyn (CNG). Nechybějí ani dvě výkonové verze turbodieselu 2,0 TDI, přičemž výkonnější z nich se 110 kW (150 k) se v kombinaci s převodovkou DSG dodává s pohonem všech kol 4Drive.
 
Úplnou novinkou v nabídce je plug-in hybridní (PHEV) verze 1,4 e-Hybrid. Kombinuje zážehový čtyřválec 1,4 TSI/110 kW (150 k) s elektromotorem 85 kW, šestistupňovou převodovkou DSG a akumulátorem s kapacitou 13 kWh. Poskytuje největší systémový výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 350 N.m. Umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem 58 až 64 km (podle WLTP), přičemž je k dispozici účinný systém rekuperace kinetické energie při zpomalování.
 
Leon 1,4 TSI e-Hybrid vykazuje spotřebu 1,4 - 1,5 l/100 km, emise CO2 32 - 34 g/km a přitom dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s a největší rychlost 220 km/h. Elektrický režim lze využívat při rychlosti jízdy až do 140 km/h. Nabití akumulátoru na plnou kapacitu pomocí domácího wallboxu trvá 3 hodiny a 40 minut.
 
Pro soukromníky i firmy
Nový Leon je dlouhý 4368 mm, s karoserií kombi Sportstourer 4642 mm při shodném rozvoru náprav 2686 mm. Sportstourer nabízí jeden z největších zavazadlových prostorů ve třídě s objemem 620 l, zatímco pětidveřový hatchback má 380 l. Ve verzi s plug-in hybridním pohonem to ovšem je jen 270 l resp. 470 l vzhledem k potřebě prostoru pro akumulátor a nabíjecí kabel. Speciálně pro Leon e-Hybrid byla navržena nová 18“ kola s aerodynamickým designem, která jsou k dispozici rovněž pro ostatní verze.
 
Široká nabídka pohonných jednotek v kombinaci se dvěma typy karoserií vytváří ideální podmínky pro to, aby se Leon dokázal prosadit jak u soukromých zákazníků, tak jako firemní automobil. Verze 1,4 TSI e-Hybrid Xcellence s pětidveřovou karoserií má základní cenu 837 900 Kč. S karoserií Sportstourer to je 857 900 Kč.

  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid
  • Seat Leon nově jako plug-in hybrid