novým šéfem škoda auto se stane bernhard maier | Aktuality | autoweek.cz

Novým šéfem Škoda Auto se stane Bernhard Maier

Novým šéfem Škoda Auto se stane Bernhard Maier

26.09.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality

V souvislosti s odchodem Winfrieda Vahlanda (58) do čela nově vytvořeného regionálního vedení Volkswagenu pro Severní Ameriku dozorčí rada koncernu Volkswagen jmenovala do čela společnosti Škoda Auto Bernharda Maiera (55).
Bernhard Maier je od roku 2010 členem představenstva Porsche AG s odpovědností za prodej a marketing. Od 1. listopadu 2015 se stane předsedou představenstva společnosti Škoda Auto.
 
Maier (narozen 29. 12. 1959 ve Schwäbisch Gmündu) se vyučil automechanikem. Po složení mistrovských zkoušek v roce 1984 odešel studovat obchodní management ve městě Calw nedaleko Stuttgartu. Po zaměstnání u počítačové firmy Nixdorf a vedení prodeje aut v prodejní organizaci Walllhäuser Anlagen v roce 1988 nastoupil do prodeje u BMW. V rámci BMW vystřídal několik vedoucích postů v Německu a od roku 1998 vedl projekt Mezinárodní prodejní strategie BMW.
 
V červnu 2001 Maier nastoupil k Porsche Deutschland jako šéf prodejní organizace pro Německo, kde úspěšně optimalizoval řízení prodeje. To jej dovedlo do čela prodejní organizace Porsche Deutschland, kde úspěšně uvedl na trh modely Cayenne (2002) a Panamera (2009).
 
Od roku 2010 se stal členem představenstva Porsche AG a prodejním a marketingovým šéfem. Jeho hlavním úkolem bylo zavádění koncernové Strategie 2018. Pod jeho dohledem se rozeběhla největší produktová ofenziva v historii značky Porsche, což znamenalo mimořádné zatížení pro celou globální prodejní síť. Za jeho působení pod vedením Matthiase Muellera, který se nyní stává novým šéfem koncernu Volkswagen, se nebývalým způsobem zvýšil prodej vozů Porsche po celém světě.
 
„Nebylo to pro mne snadné rozhodnutí převzít po více než pěti tvořivých, úspěšných a krásných letech nové úkoly v koncernu. Škoda je něco naprosto výjimečného. Základem této výjimečnosti je velká škodovácká rodina, stejně jako síla a dynamika této značky,“ řekl Winfried Vahland.