freelander 2 s novým vzhledem a motorem | Aktuality | autoweek.cz

Freelander 2 s novým vzhledem a motorem

Freelander 2 s novým vzhledem a motorem

08.04.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Na českém trhu je v prodeji Freelander 2 se zážehovým motorem Si4 GTDi 2,0 l o výkonu 177 kW, který je lehčí o 40 kg. Kromě úprav vnějšího vzhledu má novou vnitřní výbavu - nový středový panel a 7" dotykový displej. Nově lze do Freelanderu 2 pořídit výbavu jako u Range Roveru Evoque.

Land Rover na český trh uvedl Freelander 2 modelový rok 2013. Exteriér vozu doznal několika změn - proměnou prošly přední a zadní světlomety a v základní výbavě jsou 17‘‘ litá kola.

Změnil se i interiér. Na novém středovém panelu byl původní otočný volič programu Terrain Response nahrazen přepínači jízdních režimů. Nový je i 7" dotykový displej přinášející informace o teplotě, palivu, zařazeném rychlostním stupni a zvoleném režimu v programu Terrain Response. Nyní se všechny tyto údaje nalézají mezi rychloměrem a otáčkoměrem.

V základní výbavě je k dispozici systém Meridian s osmi reproduktory a 5" obrazovkou. Audiosystém Meridian je nyní také dostupný ve variantách 380 W a 825 W se 7" dotykovou obrazovkou. Nové jsou také sedmidenní časované nastavení teploty klimatizace a na přání dostupná satelitní navigaci. Ve Freelanderu 2 byla zabudována i zadní kamera. Další novinky jsou bezklíčkové spouštění tlačítkem a tlačítkem ovládaná elektrická inteligentní parkovací brzda, která upravuje brzdnou sílu podle svahu, na kterém je vůz zaparkován.

Ochranu cestujících zajišťuje celkem sedm airbagů: dva hlavové, dva čelní, dva hrudní a jeden kolenní u řidiče. Freelander 2 je vybaven elektronickou kontrolou prokluzu ETC, kontrolou brzd při zatáčení CBC, asistentem nouzového brzdění EBA, dynamickou kontrolou stability DSC a kontrolou stability proti převržení vozidla RSC. 

Šestiválcový zážehový motor Si6 byl nahrazen přeplňovaným zážehovým čtyřválcem Si4 2,0 GTDi, který se poprvé objevil v Range Roveru Evoque.  Motor GTDi doplňuje šestirychlostní automatická převodovka Aisin AWF21. K dispozici jsou i dva turbodiesely 2,2 l TD4/110 kW (150 k) a SD4/140 kW (190 k) v kombinaci s pohonem všech kol. Freelander 2 je samozřejmě vybaven inteligentním pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem Haldex a elektronickým systémem Terrain Response optimalizujícím činnost elektronických systémů podle aktuálních jízdních podmínek s využitím čtyř přednastavených režimů. Motor 2,2 l/110 kW (150 k) je v úsporné verzi eD4 vybaven systémem Stop/Start a kombinován se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem jen předních kol.

Základní cena za Freelander 2 2,2 eD4 2WD je od 604 758 Kč vč.DPH, za Frelander 2 2,2 TD4 4WD od 796 422 Kč.

  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem
  • Freelander 2 s novým vzhledem a motorem