opel corsa-e - první dojmy | Aktuality | autoweek.cz

Opel Corsa-e - první dojmy

Opel Corsa-e - první dojmy

13.03.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Opel Corsa-e je nově pojatý elektromobil. Při jízdě s ním si kromě jeho ochoty akcelerovat vůbec neuvědomujete, že je poháněn elektromotorem, a to nejen ve městě, ale ani na dálnici. Jeho hlavní předností je právě to, že se jedná o úplně normální auto.
Po spojení s PSA dostal Opel jasný úkol - stát se ziskovou firmou s celosvětovou působností. Obojí se mu daří naplňovat a obojí také plně platí i pro Opel Corsa-e, držitele ocenění AutoBest 2020 Best Buy Car of Europe. Opel za loňský rok ohlásil dlouho nevídaný hospodářský výsledek - zisk 1,1 miliardy eur s mírou zisku 6,5 % a spolu s tím vstoupil na nové trhy, např. v Rusku, Japonsku, Jižní Americe, Izraeli nebo Ukrajině.
 
Berlín - město elektromobility
EURES-Campus kolem starého plynojemu v Berlíně je unikátním prostorem spojujícím staré budovy s moderní technikou. Areál, v němž sídlí 150 firem a organizací, je ukázkou možností využívání ekologických řešení v praxi. Chlubí se mj. tím, že je CO2-neutrální díky vlastní produkci elektrické energie spalováním bioplynu s využitím odpadního tepla k vytápění budov.
 
Veškerá nadzemní parkovací místa i prostory podzemních garáží jsou zde osazena nabíjecími stojany pro elektromobily společnosti inno2grid. Proto se tento prostor stal ideálním pro představení elektricky poháněné verze nové generace modelu Opel Corsa. Zřejmě žádné jiné město na světě není v současné době tak dalece připraveno na příchod elektromobility jako právě Berlín.
 
Cílem je nelišit se
Opel Corsa-e se vyrábí v Zaragoze na stejné lince jako standardní verze se spalovacími motory, takže bude možné reagovat na okamžitý vývoj poptávky. Navenek ani v interiéru se obě verze takřka neliší. Vychází to z poznatků plynoucích ze zákaznických klinik, kde řidiči, kteří zvažují pořízení elektromobilu, většinou uvádějí, že od něj očekávají normální auto s tradičními ovládacími prvky a bez různých modrých světélek a tvarů ve stylu sci-fi zdůrazňujících elektrický pohon.
 
Přes technickou shodu s Peugeotem e-208 Opel pro Corsu-e zvolil jinou strategii, což se odráží i v odlišené charakteristice vozu i jeho vybavení. Corsa-e chce být mnohem sportovnější a dynamičtější s bohatou výbavou špičkovou technikou, a to vše za přitažlivější cenu než konkurence.
 
Odlišnost nejen v pohonu
Elektrická verze Corsa-e těží z možností tzv. multienergetické platformy PSA CMP. Ta vytváří prostor pro uložení akumulátorů do podlahy vozu a ve středovém tunelu. Glykolem chlazený akumulátor, sestávající ze 216 článků v 18 modulech, má kapacitu 50 kWh a hmotnost 345 kg. Vyrábí si jej sama skupina PSA ve Španělsku. Poskytuje Corse-e dojezd 337 km podle WLTP a umožňuje dobíjení výkonem až 100 kW. Opel na akumulátor poskytuje záruku na 8 let/160 000 km (každý dealer musí být vybaven diagnostikou pro posouzení stavu akumulátoru).
 
Zavazadlový prostor má prakticky stejný objem 267 l jako u vozů se spalovacími motory s maximem 1042 l, pouze prostor pod jeho podlahou je menší.
 
Přes vnější podobu se standardní Corsou u verze Corsa-e konstruktéři učinili několik změn. Ve spojení s akumulátory vzrostla tuhost nosné struktury o 30 %. Nový je pomocný rám vpředu nesoucí závěsy převzaté z verze Corsa GS Line, což přineslo snížení těžiště vozu o 57 mm. U zadních závěsů se poněkud posunula zkrutná příčka aby se získal větší prostor pro akumulátor. Pružiny, tlumiče a řízení mají pozměněnou charakteristiku s ohledem na vyšší hmotnost vozu.
 
Auto i pro radost
Písmeno e v označení Corsa-e neznamená jen elektrický pohon, ale podle Opelu i enjoyable, tedy příjemný, poskytující radost z jízdy. S točivým momentem 260 N.m v rozsahu otáček 300 až 3673/min a největším výkonem 100 kW (136 k) v rozsahu otáček 3673 až 10 000/min je Corsa-e králem křižovatek - díky zrychlení z 0 na 50 km/h za 2,8 s a poté až na 100 km/h za 8,1 s.
 
Elektrický pohon nabízí možnost volby ze tří režimů, které kromě změny reakce pedálu akcelerátoru a nastavení charakteristiky řízení upravují použitelné parametry:
Sport     100 kW               260 N.m
Normal 80 kW   220 N.m
Eco        60 kW   180 N.m
 
Stejně tak může řidič využívat tři strategie intenzity rekuperace pro zpomalování. Při volbě režimu D vůz při uvolnění pedálu akcelerátoru zpomaluje s dekcelerací 0,6 m/s2, tedy velmi podobně jako auta se samočinnou převodovkou. Při přesunu volicí páky do režimu B se rekuperace posiluje natolik, že vůz dosáhne zpomalení 1,3 m/s2. Pro dosažení maximální rekuperace je potřeba mírně sešlápnout pedál brzdy. Až v případě potřeby při silnějším nebo rychlejším sešlápnutí pedálu se připojují i brzdy.
 
Hi-tech pro Corsu-e
V nabídce nadstandardní výbavy samozřejmě nechybějí unikátní světlomety IntelliLux LED Matrix. Z asistenčních systémů stojí za vyzdvižení nový Active Drive Assist udržující po jeho aktivaci automaticky vůz ve středu jízdního pruhu a ve spojení s aktivním tempomatem ACC řidiči pomáhá v dopravních zácpách a při monotónní jízdě na dálnici.
 
Systém Opel Connect přidává mnohé nové funkce speciálně pro Corsu-e. Například Smart Telematics prostřednictvím mobilního telefonu řidiči poskytuje informace o stavu nabití akumulátoru ale i o možnostech jeho dobití s informací, zda je k dispozici dobíjení střídavým nebo stejnosměrným proudem, přidává i upozornění, kdy bude dobře zastavit pro dobití, přičemž poskytuje i informace o ceně za dobíjení. Prostřednictvím aplikace myOpel app lze využít efektivní předehřátí nebo předchlazení vozu při jeho dobíjení.
 
Komplexní nabídka dobíjení
Zásadním problémem pro majitele elektromobilů je dobíjení. To Opel řeší komplexní nabídkou s možností výběru podle toho, co je pro uživatele vozu nejvýhodnější. Lze využívat nabíjení z domácí zásuvky 220 V, kdy se za 1 hodinu zvýší dojezd o 10 km, ze třífázové zásuvky s jištěním 16 A, které za hodinu přidá 20 km, tedy 200 km za noc, nebo z veřejných třífázových dobíječek s výkonem 11 kW. Majitel vozu může si může vybrat patřičný kabel nebo univerzální s koncovkami pro všechny tři způsoby.
 
Pro domácí dobíjení lze pořídit wallbox s výkonem 3,7 až 22 kW, umožňující dobít za hodinu na ujetí 60 km. K dispozici jsou i tzv. smart wallboxy, komunikující přes internet se sítí pro dosažení cenově nejvýhodnějšího nabíjení. Využívat lze i rychlé dobíjení stejnosměrným proudem a výkonem až 100 kW, kdy se akumulátor nabije na 80 % kapacity za půl hodiny.
 
Zahájení prodeje verze Corsa-e je v celé Evropě včetně České republiky plánováno na konec března. Základní akční cena za verzi Edition byla stanovena na 739 990 Kč. To je o trochu méně než stejně výkonná verze Renaultu Zoe R135 (760 000 Kč) a mnohem méně než Peugeot e-208, jehož cena začíná na 810 000 Kč. V Německu bude pořízení Corsy-e jednodušší, protože od základní ceny 29 900 eur lze odečíst státní dotaci ve výši 6000 eur, takže výsledná cena je v přepočtu 624 000 korun.
 
Základní výbava verze Edition mj. zahrnuje varování před vybočením z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, snímač únavy řidiče, varování před čelní kolizí, automatické brzdění s detekcí chodců, automatické přepínání světel, elektronickou parkovací brzdu, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, 7“ audiosystém Multimedia s ovládáním na volantu, Digitální tuner DAB, integraci smartphonu Apple CarPlay i Android Auto, Bluetooth handsfree, Opel Connect, grafický informační displej 3,5“, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci a jednofázovou palubní nabíječku 7,2 kW.


  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy
  • Opel Corsa-e - první dojmy