operační systémy automobilů | Aktuality | autoweek.cz

Operační systémy automobilů

Operační systémy automobilů

04.02.2022 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Šéf Qualcommu Europe Enrico Salvatori varuje před uzavřenými operačními systémy v automobilech. Obhajuje otevřené operační systémy, aby se neztratily úspory z objemu v dodavatelském řetězci.
Otevřené nebo uzavřené operační systémy - to je předmět mnoha diskuzí v rámci automobilového- průmyslu. Evropský šéf společnosti Qualcomm Enrico Salvatori pro Automotive News Europe řekl, že uzavřené systémy, jaké používá Tesla, by vedly ke zvýšení nákladů pro dodavatele, a tím i pro výrobce automobilů, protože by eliminovaly úspory z objemu produkce.
 
„Nepodporujeme vertikální model, kde si každý účastník trhu dělá jen to své, ale nedává to k dispozici všem ostatním,“ řekl Salvatori.
 
Člen představenstva BMW Frank Weber loni v září řekl listu Süddeutsche Zeitung, že si myslí, že by bylo chybou, kdyby každý výrobce automobilů vyvíjel svůj vlastní operační systém pro auta: „Tím ohrožujeme osvědčené dodavatelské sítě - v Německu, Evropě i mimo ni.“
 
V oblasti chytrých telefonů Qualcomm těží z převážně otevřených operačních systémů. Společnost vyrábí hlavní procesory mnoha smartphonů s operačním systémem Google Android. Obchod s čipy pro chytré telefony vzrostl o 42 % na téměř šest miliard dolarů.
 
Qualcomm je přední světová společnost zabývající se vývojem pokrokových technologií pro výpočetní techniku a komunikační systémy včetně vývoje, spuštění a rozšiřování 5G. Její základní technologie umožňují mobilní ekosystém a nacházejí se v každém smartphonu 3G, 4G a 5G. Přináší výhody mobilu do nových průmyslových odvětví, včetně automobilového průmyslu, internetu věcí a výpočetní techniky. Společnost Qualcomm Technologies, dceřiná společnost firmy Qualcomm Incorporated, provozuje společně se svými dceřinými společnostmi inženýrské, výzkumné a vývojářské aktivity a také vyrábí různé produkty včetně podnikání QCT v oblasti polovodičů. Qualcomm Technologies spolupracuje na vývoji komunikačních systémů s několika automobilkami, např. Renault Group, Stellantis nebo společností Geely vč. Volva.