pařížský autosalon nebude, hledají se alternativy | Aktuality | autoweek.cz

Pařížský autosalon nebude, hledají se alternativy

Pařížský autosalon nebude, hledají se alternativy

30.03.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Autosalon v Paříži, plánovaný na začátek října, se v roce 2020 neuskuteční, alespoň ne v jeho tradiční podobě. Pořadatelé se rozhodli zrušit výstavu v Porte de Versailles ale stále zvažují „alternativní řešení“.
Pořadatelé oficiálně potvrdili, že Mondial de Paris se v roce 2020 neuskuteční, přesněji řečeno téměř ne. V tiskové zprávě se uvádí: „Vzhledem k závažnosti bezprecedentní zdravotní krize, kterou dnes prožívá automobilový průmysl, zasažený tvrdou vlnou hospodářských šoků, jsme nuceni oznámit, že pro rok 2020 nebudeme moci uspořádat autosalon v Porte de Versailles v jeho současné podobě.“
 
Je zřejmé, že tradiční výstava vozidel s představením nových modelů a konceptů, se neuskuteční. Pořadatelé nicméně hodlají udržet při životě akce, které byly plánovány paralelně s autosalonem. Původní myšlenkou, která se zrodila po rostoucí ztrátě zájmu automobilek o účast, totiž bylo nabídnout na čtyřech místech Paříže velký automobilový festival. V rámci Paris Motion Festivalu by se měly konat akce s více praktickými ukázkami pro návštěvníky a s větším důrazem na dopravu než jen na osobní automobily. V plánu jsou Movin'On a Smart City, zaměřené na inovace a novou mobilitu, a venkovní akce věnované zejména testovacím centrům a demonstracím mimo areál výstaviště Porte de Versailles. Celý festival byl původně naplánován na dny od 26. září do 11. října se dny pro média 29. a 30. září, na něž měl navazovat samotný autosalon.
 
Pořadatelé v tiskové zprávě uvádějí: „Studujeme všechna alternativní řešení v úzkém kontaktu s našimi hlavními partnery. Pokračujeme v přípravě akcí s rozměrem festivalu zaměřeným na inovativní mobilitu, ale také na oblasti business-to-business, které by mohly nabídnout nové příležitosti. Nic už nebude jako předtím. Tato krize nás musí naučit být agilnější, kreativnější a inovativnější než dosud.“
 
Epidemie koronaviru už nabourala kalendář velkých automobilových akcí roku 2020. Na konci února byl těsně před zahájením zrušen Ženevský autosalon. Pořadatelé autosalonu v New Yorku prozatím ohlásili jeho odložení z dubna na konec srpna. O víkendu pořadatelé v Detroitu oznámili zrušení autosalonu, původně plánovaného na červen, protože výstaviště Cobo Hall se proměňuje v provizorní nemocnici.
 
V případě pařížského autosalonu, který byl plánován až za šest měsíců, nejde ani tak o obavy z epidemie. Pořadatelé nechtějí riskovat úbytek automobilek z řad vystavovatelů z finančních důvodů. Umrtvení evropské ekonomiky bude automobilky stát spoustu peněz, které budou posléze muset ušetřit na méně podstatných položkách včetně účasti na autosalonech. Ostatně ještě před vypuknutím epidemie výrobci automobilů rušili svou účast na velkých veletrzích. Tradiční autosalony pro výrobce ztratily na přitažlivosti, přičemž stále častěji poukazují na příliš vysoké náklady a nedostatek marketingového dopadu. Minulý autosalon v Paříži v roce 2018 měl hodně nízkou úroveň, přesto podle pořadatelů přilákal přibližně milion návštěvníků. Velkým fiaskem byl podzimní autosalon ve Frankfurtu vloni v září a také letošní ženevský autosalon, pokud by se konal, měl čelit mnoha odchodům velkých automobilek.