peugeot 3008 přitvrzuje hru | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot 3008 přitvrzuje hru

Peugeot 3008 přitvrzuje hru

24.05.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot odhalil podobu nové generace modelu 3008. Novinka rozšiřuje trh kompaktních SUV, tedy kategorie, která po celém světě zažívá ohromný rozmach. Peugeot 3008 se hodlá prosadit jako důležitý zástupce segmentu a oslovit náročnou klientelu.
Také Peugeot zahajuje velkou ofenzivu v segmentu SUV. Jeho prvním reprezentantem a současně symbolem této ofenzivy se má stát nový model Peugeot 3008. Nové SUV se chce odlišit atraktivním designem, použitím Peugeot i-Cockpitu nejnovější generace, optimalizovaná účinnost celé konstrukce vozu i špičkovou výbavou. Ve snaze zaútočit na Nissan Qashqai a Renault Kadjar svým agresivním výrazem zcela opouští podobu blízkou minivanu.
 
Od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace Peugeot 3008, která byla laděna mnohem více mezi MPV, vzrostl prodej kompaktních SUV 2,5x. V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady se každý 10. vůz řadí kategorie SUV.
 
SUV i pro jízdu v terénu
Nový Peugeot 3008 vznikl na nové platformě EMP2 (jako Peugeot 308 nebo Citroën C4 Picasso). Platforma rovněž přispívá k dalšímu snižování hmotnosti (podle verze až o 100 kg v porovnání s 1. generací), a tím i k nižší spotřebě a vyšší výkonnosti. K hospodárnosti provozu přispívá i použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem (UBRR) 17“, 18“ nebo 19“ (205/55 R19). Peugeot 3008 je se 4450 mm o 80 mm delší než vůz předchozí generace.
 
Nový Peugeot 3008 je skutečné SUV schopné jízdy v terénu, byť není vybaveno pohonem všech kol. K tomu mu kromě velké světlé výšky napomáhá především systém posílené mobility Advanced Grip Control zahrnující vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, sníh, bláto, písek, ESP off), speciální pneumatiky 18“ M+S (Mud & Snow) a novou funkci pro jízdu ze svahu Hill Assist Descent Control (HADC), který dokáže bezpečně udržet vůz ve velmi nízké rychlosti (3 km/h).
 
Asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) nejnovější generace, minimalizující zdroje nebezpečí, zahrnují mj. i nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) a varování před rizikem kolize (Distance Alert). V městském provozu má řidič k dispozici další systémy, jako je Visio Park (výhled v úhlu 360°) a poslední generaci systému Park Assist.
 
Originální interiér
Interiér nového Peugeotu 3008 je originální s futuristickou přístrojovou deskou, která je součástí nejnovější generace systému Peugeot i-Cockpit. Volant je ještě kompaktnější se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky jeho malým rozměrům se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo místo pro nohy. Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi HD obrazovku 12,3“ s futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání. K dispozici je pět různých režimů zobrazení
 
Velký 8" dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed přístrojové desky. Je doplněn šesti klávesami poskytujícími přímý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.
 
Stisknutím vypínače lze zapnout systém i-Cockpit Amplify, který probudí téměř všechny smysly změnou intenzity jasu a barvy displejů, nastavením parametrů přehrávání hudby, vícebodovou masáží v sedadlech a parfémovaným osvěžovačem vzduchu. Zrak, hmat a sluch posádky si navíc stejně jako ve voze Peugeot 308 přijdou na své díky specifickým vlastnostem paketu Driver Sport Pack. Na výběr jsou dva režimy: Boost pro dynamický styl jízdy a Relax pro klidnější jízdu. Oba lze nakonfigurovat podle přání řidiče.
 
Praktické využití
Nový Peugeot 3008 nabídne přístup k internetu a navigaci díky výbavě, jako jsou funkce Mirror Screen, duplikující displej chytrého telefonu na dotykový displej automobilu, 3D on-line navigace a nabíjení telefonu indukcí (přístroje kompatibilní s normou Qi). Služba TomTom Traffic ukazuje v reálném čase lokální informace o počasí, umístění parkovišť, čerpacích stanic atd. Peugeot v exkluzivní spolupráci s luxusní značkou Focal nabízí jako první na světě ve voze zabudovaný Hi-Fi systém s technologií Focal.
 
Velkou modularitu zajišťují zadní asymetricky dělená sedadla Magic Flat. Po sklopení sedadla spolujezdce lze převážet předměty dlouhé až 3 m. Zavazadlový prostor má objem 520 l (metodou VDA 210) resp. 1580 l po sklopení zadních sedadel.
 
Výkonné a úsporné motory 
V Evropě bude nové Peugeot 3008 nabízen se zážehovými motory 1,2 PureTech 130 k S&S ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou, 1,2 Puretech 130 k S&S a 1,6 THP 165 k S&S, oba nejvýkonnější s automatickou převodovkou EAT6. Vznětové motory 1,6 BlueHDi S&S (ve verzích 74 kW/100 k a 88 kW/120 k) a 2,0 BlueHDi S&S (110 kW/150 k a 132 kW/180 k), přičemž nejvýkonnější verze jsou opět s automatickou převodovkou EAT6.
 
Od roku 2019 nabídku rozšíří i verze s plug-in hybridním pohonem.
 
Rozšířená mobilita
Peugeot je jedinou značkou vyvíjející jednostopá i dvojstopá vozidla a rovněž tříkolky. Uvedení nového Peugeotu 3008 využívá k nabídce nového řešení individuální mobility: skládací koloběžky s elektromotorem (e-Kick) by Micro a skládací jízdní kolo s elektromotorem (e-Bike) by Peugeot, které lze dobíjet zafixované v zavazadlovém prostoru.
 
Výroba ve Francii
Nový Peugeot 3008 se vyrábí v továrně v Sochaux, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Nový Peugeot 3008 bude představen veřejnosti poprvé na pařížském autosalonu 2016 29. září a prodej po celém světě bude zahájen v říjnu. V Paříži se má současně představit i prodloužená sedmimístná verze, která nahradí minivan 5008.
  • Peugeot 3008 přitvrzuje hru
  • Peugeot 3008 přitvrzuje hru
  • Peugeot 3008 přitvrzuje hru
  • Peugeot 3008 přitvrzuje hru
  • Peugeot 3008 přitvrzuje hru
  • Peugeot 3008 přitvrzuje hru
  • Peugeot 3008 přitvrzuje hru