peugeot 308: první zážehový s filtrem částic | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot 308: první zážehový s filtrem částic

Peugeot 308: první zážehový s filtrem částic

10.05.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Modernizovaný Peugeot 308 přichází nejen s oživením designu a nezbytnou modrrnizací informačních systémů. Je také prvním vozem reagujícím na budoucí požadavek EU instalací filtru pevných částic GPF u zážehového motoru.
Peugeot 308 druhé generace, využívající modulární platformu PSA EMP2,se představil na podzim v roce 2013. Modernizace se u Peugeotu 308 týká jak hatchbacku, tak i kombi SW. Úpravy vzhledu se dotkly především přídě, kde novou masku chladiče doplňuje osvětlení LED diodami u všech verzí výbavy.
 
Uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit je doplněno o dotykový displej zobrazující 3D navigaci s rychlejším přístupem k funkcím a novou grafikou. Rychle reagující navigace s připojením na TomTom Traffic umožňuje optimalizovat trasy podle reálného provozu a ,může být vybavena funkcí hlasového ovládání. Systém i-Cockpit nabízí i funkci Mirror Screen, umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Jde o systém Triple play, tzn., že je kompatibilní s protokoly MirrorLink, Android Auto a Apple Carplay.
 
Pro Peugeot 308 jsou k dispozici veškeré asistenční systémy použité u SUV Peugeot 3008, např. nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) nebo zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning). Jedná se také o první vůz skupiny PSA s adaptivním tempomatem s funkcí Stop u automatické převodovky a s funkcí 30 km/hod u přímo řazené převodovky. Nový Peugeot 308 je pro snadnější parkování opatřen systémem Visiopark se 180° kamerou na zádi. Dalším pomocníkem je Park Assist, který dokáže změřit volné místo k zaparkování a ovládá během parkování volant namísto řidiče.
 
V tomto segmentu je ojedinělá nabídka osmistupňové automatické převodovky EAT8 nové generace s hydrodynamickým měničem momentu, vyvinuté ve spolupráci s japonským výrobcem Aisin. Je k dispozici v kombinaci s turbodieselem 2,0 BlueHDi 180 k S&S, který je určen výhradně verzi GT, nebo se zcela novým motorem 1,5 BlueHDi 130 k S&S. Tato nová převodovka umožňuje spustit systém Stop&Start již od 20 km/hod.
 
Peugeot je jednou z prvních značek, jejíž vozy již v předstihu splňují emisní normu Euro 6C. Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým vznětovým motorem 1,5 BlueHDi 96 kW/130 k S&S. Tento čtyřválec využívá systém má účinnost spalování zlepšenou patentovanou specifickou geometrií spalovací komory vycházející ze zkušeností s motorem, který zvítězil v závodě 24 hodin v Le Mans. Systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) pro zachytávání emisí Nox má opět o něco vyšší účinnost. Tento motor bude k dispozici i ve verzi s výkonem 74 kW (100 k).
 
Tříválcový zážehový motor 1,2 l PureTech prošel výrazným vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku. Výsledkem je ještě účinnější snížení emisí a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S&S (1,2 l/96 kW) bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování. Spaliny procházejí přes katalyzátor a filtr pevných částic s pasivní regenerací GPF (Gasoline Particle Filter). Ten by měl být konstrukčně podstatně jednodušší než u vznětových motorů a především bezúdržbový.
 
Nové Peugeoty 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii. Na trh by měly být uvedeny v září.
  • Peugeot 308: první zážehový s filtrem částic
  • Peugeot 308: první zážehový s filtrem částic
  • Peugeot 308: první zážehový s filtrem částic
  • Peugeot 308: první zážehový s filtrem částic