peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení

Peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení

28.02.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nový koncepční vůz Peugeot Instinct Concept bude jedním z vrcholů autosalonu v Ženevě. Pokouší se spojit to nejlepší z konektivity s autonomním řízením. O snadnou interakci mezi připojenými zařízeními a službami se stará platforma I.o.T. Samsung Artik Cloud.
Peugeot na autosalonu v Ženevě předvede, jak daleko dospěl při vývoji autonomního řízení (po Evropě jeho prototypy s autonomním řízením jezdí už od roku 2015) a současně předvede své představy o možnostech využití nově získaného času při cestování. Samočinné řízení budou schopni nabízet všichni výrobci. Jejich přístup se ale bude lišit. Studie Peugeot Instinct Concept slibuje jeho prostřednictvím potěšení z jízdy. K vynikající jízdní dynamice přidává i možnost získání času navíc.
 
Peugeot Instinct Concept je první auto vybavené funkční platformou I.o.T.  (Internet věcí). Jde o platformu Samsung Artik Cloud, která automobil spojuje s cloudem svého majitele. Vozidlo díky tomu funguje v symbióze s dalšími připojenými zařízeními a vytváří tak nový přístup k mobilitě. Vůz využívá data, jež se s ním uživatel rozhodne sdílet a která pocházejí z chytrých telefonů, hodinek nebo systémů inteligentních budov.
 
Peugeot Instinct Concept se zapojuje do různých aktivit od ovládání funkcí v domě svého majitele (např. zamykání, osvětlení) přes cestování, trávení volného času až po práci. Může se připojit k inteligentní budově, televizi, audio streamingu, systému Home Assistant, počítači atd.
 
Auto je samo o sobě cenným zdrojem informací, protože nás provází v každodenním životě, zná naše obvyklé trasy, oblíbená místa, řidičské návyky atd. Data zpracovává Peugeot a Sentiance, podnik Data Science. Výsledkem jsou údaje, pomocí nichž lze předkonfigurovat nebo přizpůsobit architekturu vozu. Auto přednastaví jízdní režim, nastavení rozhraní a sedadel, osvětlení, hi-fi systém atd. Rozhoduje však nakonec člověk, který volí mezi ručním ovládáním a autonomním režimem.
 
Peugeot Instinct Concept nabízí čtyři režimy jízdy - dva klasické (Drive Boost nebo Drive Relax) a dva samočinné (Autonomous Sharp nebo Autonomous Soft). Režim Drive Boost je zaměřen na jízdní dynamiku, Drive Relax pomáhá řidiči využitím ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). Zatímco v autonomním režimu Autonomous Soft je důraz kladen na komfort, režim Autonomous Sharp optimalizuje dobu jízdy a nabízí účinné jízdní vlastnosti. Řidič si ale po celou dobu ponechává nad vozem kontrolu. V režimu se samočinným řízením může zadávat příkazy či manévrovat prostřednictvím zařízení i-Device na středové konzoli.
 
V nově koncipovaném interiéru Peugeot Responsive i-Cockpit prostor pro řidiče skrývá kinematický systém, který při přechodu mezi režimy Drive a Autonomous zasouvá kompaktní volant a lištu s páčkovými spínači do přístrojového panelu a současně se zatáhne pedál plynu. V  blízkosti 9,7" displeje na středové konzoli je umístěno zařízení i-Device, které lze kdykoliv použít pro ovládání vozu nebo změně režimu.
 
Cestující mohou s autem komunikovat přes chatbot, hlasový osobní asistent s  přístupem k řadě služeb - například přes hlasové ovládání mohou nakupovat na internetu.
 
Pohonná jednotka studie Peugeot Instinct Concept PHEV má velký výkon 220 kW (300 k) a pohon všech kol. A za povšimnutí stojí i design vozu, naznačující budoucí směřování podoby vozů Peugeot v blízké budoucnosti.
  • Peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení
  • Peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení
  • Peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení
  • Peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení
  • Peugeot spojuje konektivitu a autonomní řízení