modernizovaný peugeot rcz | Nové modely | autoweek.cz

Modernizovaný Peugeot RCZ

Modernizovaný Peugeot RCZ

01.03.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot zvyšuje svůdnost a exkluzivitu svého sportovního kupé RCZ. Modernizovaná podoba tohoto kupé měla českou premiéru spojenou se slavnostním otevřením největšího showroomu značky - prodejny společnosti Domanský v Praze na Černém mostě.

Když koncept představený v roce 2007 nadchnul návštěvníky frankfurtského autosalonu, bylo rozhodnuto o jeho sériové výrobě. V dubnu 2010, za pouhé dva a půl roku, se představil RCZ v sériové podobě jako doklad odhodlání a odvahy vedení Peugeotu.

Peugeot RCZ zaujal zákazníky i odborníky svým designem i výkony. S turbodieselem HDI FAP 200 k dvakrát vyhrál ve své kategorii v závodě 24 hodin v Nürburgringu. Od roku 2012 nabízí divize Peugeot Sport i verzi RCZ Racing Cup s motorem 1,6 THP.

Nyní přichází modernizovaná, ještě exkluzivnější podoba RCZ. Má zcela novou příď lépe ladící s tvarem zadních blatníků a křivkou střechy s prohlubní uprostřed. Stejně jako jiné nové modely značky je kapota opatřena novým logem značky. Novou masku chladiče podtrhuje spodní přívod vzduchu, který na každé straně pokračuje světlomety tvořenými šesti LED schovaných za kouřové sklo prolínající se s leskle černým okrajem.

Modernizaci RCZ doprovází obohacená nabídka úprav na míru v souladu s exkluzivním postavením vozu, které každému kupujícímu umožní vytvořit si vůz podle svých představ. Jde o prvky umožňující vylepšení a individualizaci vzhledu exteriéru i interiéru.

Peugeot RCZ vychází z kompaktní platformy PF2 s přední nápravou se vzpěrami McPherson a zadní nápravou se zkrutnou příčkou. U verze RCZ s motorem THP 200 k je v přední nápravě zakomponován stabilizátor.

Peugeot RCZ má zavazadlový prostor o objemu 384 l s odkládací přihrádkou pod jeho podlahou přidávající dalších 30 l. Po sklopení opěradel zadních přídavných sedadel je maximální zavazadlový objem vozu 760 l.

Nabídka moderních a ekologických motorů:

- 2,0 l HDi FAP 120 kW (163 k), 340 N.m, šestirychlostní přímo řazená převodovka a 5,3 l/100 km

- 1,6 l THP 115 kW (156 k), 240 N.m, šestirychlostní přímo řazená převodovka a 6,4 l/100 km nebo šestirychlostní samočinná převodovka a 7,3 l/100 km

-1,6 l THP 147 kW (200 k), 275 N.m, šestirychlostní přímo řazená převodovka a 6,7 l/100 km.

Velká péče byla věnována i technologii Sound System (sériově u motoru THP 200 nebo za příplatek v rámci paketu Sport u motoru THP 156 s přímým řazením). Umožňuje podle zrychlení zesílit charakteristický zvuk motoru a naopak ho ponechat méně hlučný při klidnější jízdě.

Telematická řada WIP (World in Peugeot) se obohatila o WIP Nav Plus, doplňující systémy WIP Sound a WIP Com 3D. WIP Nav Plus nabízí řadu funkcí: navigaci s 7" displejem nabízející režim perspektivního zobrazování a atlas Evropy uložený ve vnitřní paměti, přehrávač CD kompatibilní s MP3, autorádio s příjmem dopravních informací RDS-TMC, připojení Bluetooth pro hands free telefonování a audio streaming a zástrčky typu Jack a USB ve středové loketní opěrce.

Další novinkou v nabídce RCZ jsou systémy WIP Sound a WIP Nav Plus, které zahrnují software Arkamys.

Příští rok Peugeot uvede verzi 1,6 THP 260 k s výrazným sportovním charakterem, jejíž předzvěstí byl RCZ R Concept, představený na pařížském autosalonu 2012.

  • Modernizovaný Peugeot RCZ
  • Modernizovaný Peugeot RCZ
  • Modernizovaný Peugeot RCZ
  • Modernizovaný Peugeot RCZ
  • Modernizovaný Peugeot RCZ
  • Modernizovaný Peugeot RCZ
  • Modernizovaný Peugeot RCZ
  • Modernizovaný Peugeot RCZ