peugeot vrací na trh gti, tentokrát jako 208 gti | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot vrací na trh GTi, tentokrát jako 208 GTi

Peugeot vrací na trh GTi, tentokrát jako 208 GTi

13.06.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nová sportovní verze Peugeot 208 GTi se hlásí k úspěšné tradici započaté už modelem 205 GTi. Jeho cílem poskytnout radost ze sportovního řízení.

Peugeot 208 GTi na první pohled zaujme svým vzhledem, zdůrazňujícím sportovní charakter. Zádi pod spoilerem kralují dvojité chromované koncovky lichoběžníkového tvaru.

S vnějším designem je plně v souladu i interiér. Nabízí barevnou kombinaci červené, černé a saténově chromované. Sportovní sedadla používají kůži Club Nappa v kombinaci s látkou Caro. Přístrojová deska, přes kterou je natažená černá polyuretanová vrstva s červeným prošitím přechází postupně z červené do černé.

Potřebné informace se promítají na projekční displej HUP. Přístroje jsou lemovány chromovanou lištou a červeně podsvícené LED. Podklad je z leštěného hliníku s motivem lesklé šachovnice, přes který bílé ručičky procházejí do červené zóny.

Sportovní charakter potvrzují malý volant potažený černou perforovanou kůží s červeným prošitím, hliníkové pedály a hliníková hlavice řadicí páky s červenými plochami po stranách. Úpravy podvozku se týkají pružin, charakteristiky tlumičů, zkrutného stabilizátoru, byla zesílena ramena předních závěsů i zadní příčná vzpěra. Nastavení řízení bylo pozměněno pro přesnější odezvu.

Zážehový přeplňovaný motor 1,6 THP má přepracovaný výfukový systém. Přes zdánlivou podobu nejde o stejný motor jako u modelu RCZ, protože zde je méně místa, což si vyžádalo především přepracování mezichladiče. Největší výkon je 147 kW (200 k) a maximální točivý moment motoru 275 N.m. Dramatický zvuk motoru není dosažen s pomocí dodatečných technických kouzel jako u Fiesty ST. Motor je spojený na rozdíl od Clia RS se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou s kratším odstupňováním.

Zrychlení z 0 na 100 km/hod 208 GTi dosáhne za 6,8 s a největší rychlost 230 km/h. Přitom kombinovaná spotřeba je jen 5,9 l/100 km (i když tuto hodnotu asi řidiči vyhledávající 208 GTi z úplně jiných důvodů než je úsporná jízdy asi jen těžko dosáhnou). Tomu napomáhá vylehčení vozu - Peugeot 208 GTi má provozní hmotnost jen 1265 kg. To zni dobře, ale stále je to o takřka 300 kg více než měl 205 GTi. Oproti této legendě samozřejmě nechybí ani zákonem požadované ESP, které ale lze vypnout.

"U modelu 208 GTi bylo naším cílem poskytnout radost ze sportovního řízení. Radost, která okamžitě osloví všechny automobilové nadšence: tedy výkon, rychlé reakce a krásný zvuk... naší inspirací byl model 205 GTi. 208 GTi je jeho moderní interpretací," říká manažer Peugeotu pro služby zákazníkům Gaëtan Demoulin.

"208 představuje skvělý základ pro sportovní vůz. Velkou pozornost jsme věnovali odezvě řízení, odpružení a tuhosti podvozku. Vůz 208 GTi je úspěšnou kombinací výkonnosti, bezpečnosti a radosti z  řízení," dodává Marie Beaumontová, manažerka pro dynamiku 208 GTi.

Třídveřový Peugeot 208 GTi byl uveden na český trh se základní cenou 510 000 Kč zahrnující mj. upravený sportovní podvozek, hliníková kola Carbone 17", denní a směrová LED světla, dvouzónovou klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou a ovládáním na volantu.

  • Peugeot vrací na trh GTi, tentokrát jako 208 GTi
  • Peugeot vrací na trh GTi, tentokrát jako 208 GTi
  • Peugeot vrací na trh GTi, tentokrát jako 208 GTi
  • Peugeot vrací na trh GTi, tentokrát jako 208 GTi
  • Peugeot vrací na trh GTi, tentokrát jako 208 GTi