platforma nekupuj auto na ulici! | Aktuality | autoweek.cz

Platforma Nekupuj auto na ulici!

Platforma Nekupuj auto na ulici!

03.04.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů APPAA, ÚAMK, a.s., TŰV NORD Czech a AutoDetect, s.r.o., představily komunikační platformu Nekupuj auto na ulici, jejímž cílem je informovat veřejnost s možnými riziky koupě ojetých aut a doporučovat, jak jim předcházet.
Průměrně velký autobazar ročně odmítne vykoupit až 18 000 vozů. Stočený tachometr, nekvalitní oprava po těžké havárii či právní rizika v podobě exekucí a nesplacených leasingů jsou nejčastější hrozby nevykoupených vozů. Zejména jejich špatný technický stav se může proměnit doslova v tikající časovanou bombu. Proto je solidní autobazary odmítají vykupovat.
 
Otázkou zůstává, co se s těmito vozy poté stane. Je nejpravděpodobnější, že jsou prodány přes internet na inzerát, tedy „na ulici“. Jak upozorňuje Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů (APPAA), na silnicích tak mohou být statisíce aut, představujících závažné bezpečnostní či finanční riziko.
 
„Tyto vozy končí většinou v soukromé inzerci, kde se je majitelé snaží prodat mnohdy i výrazně pod cenou, přičemž kupující nemá šanci si prověřit technický stav vozidla,“ potvrzuje předseda APPAA Petr Přikryl.
 
Z průzkumu, který provedla výzkumná agentura Médea Research, přitom vyplynulo, že až 75 % české populace by si zakoupilo vůz právě mimo autobazar. Zároveň výzkum ukázal, že 25 % lidí, kteří si koupili v posledním roce ojetý automobil přímo od předchozího majitele, nemělo možnost si při koupi ověřit stav tachometru. Alarmující je zjištění, že 19 % kupujících nemělo možnost nahlédnout do servisní knížky.
 
„Nejde ale jen o problémy s technickým stavem, ale i právní, protože mnoho aut je například v exekuci nebo je na ně vázán nesplácený leasing,“ upozornil jednatel společnosti AutoDetect Zdeněk Oubrecht.
 
Ladislava Kadlčíková ze společnosti TÜV Nord Czech upozornila, že dosud bylo u nás certifikováno jen 11 autobazarů. Ostatní si nechtějí u této společnosti nechat udělat audit.
 
Cílem komunikační platformy Nekupuj auto na ulici je upozornit zájemce o koupi ojetého automobilu na nebezpečná úskalí a omyly, které jsou spojeny s nákupem ojetého vozu bez účasti prodejce ojetých automobilů, resp. autobazarů.
 
„Lidé si bohužel neuvědomují, do jak vážných problémů se koupí ojetého vozu s nejasnou historií mohou dostat. Projekt Nekupuj auto na ulici bude širokou veřejnost informovat o nejzávažnějších problémech v oblasti nákupu ojetého vozu. Nabídne osvětu a poradenství. Zároveň bude aktivně působit na státní správu a bude usilovat o prosazení závazných pravidel prodeje ojetých automobilů. Pravidel, která budou kupujícího chránit,“ komentuje hlavní důvod vzniku komunikační platformy Nekupuj auto na ulici Petr Přikryl.
 
Všechny informace budou k dispozici na www.nekupujautonaulici.cz a zároveň i na profilu Nekupuj auto na ulici na Facebooku. Zájemci budou mít možnost sdílet své negativní zkušenosti s nákupem vozu od přímého majitele.
 
Partnery komunikační platformy Nekupuj auto na ulici jsou Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů, ÚAMK, a.s., TŰV NORD Czech a AutoDetect, s.r.o.
 
  • Platforma Nekupuj auto na ulici!
  • Platforma Nekupuj auto na ulici!