plug-in hybridní sedan audi a6 55 tfsi e quattro | Aktuality | autoweek.cz

Plug-in hybridní sedan Audi A6 55 TFSI e quattro

Plug-in hybridní sedan Audi A6 55 TFSI e quattro

22.10.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Audi A6 55 TFSI e quattro jako jediný prémiový sedan vyšší třídy kombinuje plug-in hybridní pohon s pohonem všech kol.
Audi A6 55 TFSI e quattro kombinuje zážehový čtyřválec 2,0 TFSI/185 kW (252 k) a elektromotor se 105 kW uložený ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic. Hybridní systém poskytuje celkový nejvyšší výkon 270 kW (367 k) a maximální točivý moment 500 N.m již při 1250 1/min. V zádi vozidla uložená sada lithio-ionových akumulátorů má kapacitu 14,1 kWh.
 
A6 55 TFSI e quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s a dosahuje nejvyšší rychlost 250 km/h. Pouze s elektrickým pohonem může jet rychlostí až 135 km/h a podle metodiky WLTP má dojezd až 53 km.
 
Pohon je koncipován tak, aby s ním zákazníci mohli ujet většinu svých každodenních tras s elektrickým pohonem. Přitom mají na výběr mezi třemi jízdními režimy: EV pro výhradně elektrickou jízdu, Hybrid pro hospodárnou kombinaci obou druhů pohonu a Hold pro zachování aktuální zásoby elektrické energie (jinými slovy pro jízdu pouze s využitím spalovacího motoru). V režimu Hybrid zajišťuje maximální hospodárnost předvídavá provozní strategie, která využívá elektrický pohon co nejvíce je to možné a aby vůz mohl jet na posledním úseku před cílem pouze na elektrický pohon. Akumulátory se v případě potřeby s předstihem nabíjejí spalovacím motorem. Plánování činnosti poháněcí soustavy po celé trase přebírá předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu.
 
Zákazníci mohou vůz nabít ve veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 7,4 kW pomocí kabelu, který je součástí standardní výbavy, za dvě a půl hodiny. Nabíjecí služba Audi e-tron Charging Service umožňuje na cestách přístup k více než 110 000 nabíjecím přípojkám v Evropě. Aplikace myAudi App poskytuje plánovač tras, v němž jsou zobrazovány nabíjecí stanice.
 
Sedan Audi A6 55 TFSI e quattro s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude možné v České republice začít objednávat v průběhu závěrečného čtvrtletí roku 2019.