plug-in hybridy nejsou moc efektivní | Aktuality | autoweek.cz

Plug-in hybridy nejsou moc efektivní

Plug-in hybridy nejsou moc efektivní

29.04.2020 | Global Press Agentur | Aktuality

Životní prostředí ani spotřebitelé nemají z plug-in hybridů moc velký prospěch. K tomuto závěru v Německu dospěly Společnost pro životní prostředí a ochranu přírody BUND a Klub ekologické dopravy VCD.
Organizace BUND (Bund für Umwelt und Naturschutz Deutschland) a VCD (Ökologische Verkehrsclub) prověřily spotřebu paliva a tím i emise CO2 příslušných modelů. Na základě dosažených výsledků chtějí vyvolat diskusi o nákupních dotacích a daňových úlevách pro automobily s plug-in hybridním pohonem.
 
„Podle výrobců jsou tato vozidla čistou alternativou k čistým automobilům na benzin nebo naftu, ale typické použití v každodenním provozu ukazuje něco úplně jiného,“ uvedly asociace.
 
„Na základě zcela nereálných dat uváděných výrobci existuje řada pobídek k nákupu plug-in hybridů. To je zvláště výhodné pro výrobce, kteří tato vozidla používají ke zlepšení svých flotilových emisí CO2 stanovených předpisem EU,“ jsou přesvědčeni autoři studie.
 
„Je absurdní, že plug-in hybridy se i nadále používají při výpočtu hodnot flotily CO2 s naprosto nereálnými hodnotami spotřeby a díky tzv. Superkreditům se dokonce počítají i vícekrát,“ uvedl Michael Müller-Görnert z VCD.
 
Aby vozidla poháněná elektrickým a spalovacím motorem skutečně měla oproti konvenčním vozidlům environmentální výhodu, musí být zajištěno, že se provozují především s elektrickým pohonem a jsou nabíjena elektřinou z obnovitelných zdrojů. Pouze tehdy lze dotace při jejich nákupu odůvodnit, tvrdí autoři studie.
 
Konkrétní návrh od experta BUND Jensa Hilgenberga: „Kupujícím plug-in hybridů mohou být poskytnuty dotace pouze pro tehdy, pokud mohou prokázat, že svá vozidla provozují převážně s elektrickým pohonem, a to nejméně na 70 až 80 %. To lze doložit odečtem z palubního počítače a dotace by byly vypláceny pouze dodatečně.“
 
(Pozn.: Nereálná data o spotřebě a emisích plug-in hybridů nelze vyčítat automobilkám, protože vycházejí z měřicího cyklu WLTP, který hodnotí pouze prvních 23,25 km, což plug-in hybridy zvýhodňuje. Plug-in hybridy spolu s plně elektricky poháněnými vozidly také byly na základě doporučení ekologických organizací přímo definovány jako preferované v předpisech EU o emisních litech.)