pohled do budoucna: volkswagen budd-e | Aktuality | autoweek.cz

Pohled do budoucna: Volkswagen BUDD-e

Pohled do budoucna: Volkswagen BUDD-e

12.04.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Volkswagen BUDD-e je první koncepční automobil založený na nové modulární platformě pro elektrifikovaná vozidla MEB. Je to bezemisní MPV s dojezdem přes 500 km, které nabízí nový svět interaktivního ovládání.
Při světové premiéře BUDD-e na začátku ledna v USA Volkswagen předvedl, co přinese nejbližší budoucnost v oblasti elektrického pohonu a interaktivního ovládání. Odezva byla natolik pozitivní, že toto moderní univerzální vozidlo bylo nad plán představeno i na autosalonu v Ženevě.
 
MPV s délkou 4597 mm perfektně využívá prostor díky dlouhému rozvoru náprav 3151 mm. Nový systém natáčení zadních kol přináší malý průměr otáčení 11,5 m.
 
MEB - nová architektura vozidel Volkswagen s elektrickým pohonem
BUDD-e je první koncepční vůz vyvinutý Volkswagen Group, který je založený na nové modulární platformě MEB vyvinuté speciálně pro elektromobily. MEB vytváří architekturu pohonného ústrojí používající kompaktní elektromotory a vysokovýkonné akumulátory. Plochý akumulátor s kapacitou elektrické energie 92,4 kWh je integrovaný v téměř celé ploše podlahy vozidla BUDD-e.
 
Dva trakční elektromotory pohánějí obě nápravy. Přední elektromotor má výkon 100 kW a točivý moment 200 N.m, zatímco zadní 125 kW a 290 N.m. Celkový výkon pohonného systému je 225 kW. Akumulátor umožňuje dojezd až 533 km podle standardu NEDC. Může být nabíjen buď připojením do běžné zásuvky nebo induktivním dobíjením.
 
Architektura nové modulární platformy pro elektrifikovaná vozidla MEB mění uspořádání vnitřního prostoru, který není omezován pohonným ústrojím. Uspořádání topení a klimatizace ukazuje, jak MEB zajišťuje zcela nové využití prostoru: systém byl kompletně integrován do přídě vozu. Toto uspořádání zvětšuje prostor, který je k dispozici v přední části vozu, zlepšuje kvalitu vzduchu díky větším a lepším filtrům a současně vytváří skvělou akustiku zmenšením hluku ventilátoru.
 
Koncept zobrazení a ovládání - nová generace uživatelského rozhraní (HMI)
Konvenční přístrojová deska s tlačítky a ovladači byla kompletně odstraněna. Místo ní je zde uživatelské rozhraní nové generace s displejem, který vypadá jako tablet vznášející se před řidičem. Zcela nový způsob ovládání a zpracování informací je intuitivnější. Ovládání dotyky a gesty se plynule prolínají. Jednotlivé displeje přecházejí ve velké panely infotainmentu.
 
Multifunkční volant je bez jakýchkoli tlačítek. Čistý povrch multifunkčních ploch používá dotykovou zpětnou vazbu. Individuální funkce se aktivují tlakem nebo přejetím prstem.
 
Automobil v Internetu věcí
Nový koncept infotainmentu v BUDD-e vytváří spojení mezi automobilem a světem jeho uživatelů. BUDD-e sám o sobě se stává součástí internetu. Cestující budou moci vstoupit do svých domovů a pracovišť z automobilu a ovládat klimatizaci, zhasnout nebo rozsvítit osvětlení nebo se jednoduše podívat, zda děti již dorazily domů.
 
Automobil se současně stává interaktivním rozhraním pro vnější svět a tedy součástí chytrého světa. Spotřební zboží, jako například nové stěrače, bude možné v budoucnu nejen objednávat z auta, ale dokonce do auta i doručit pomocí Drop Boxu, který je dostupný z vnějšku. Volkswagen pro otevření Drop Boxu autorizovaným doručitelem načte přístupový kód pomocí bezdrátové technologie NFC.
  • Pohled do budoucna: Volkswagen BUDD-e
  • Pohled do budoucna: Volkswagen BUDD-e
  • Pohled do budoucna: Volkswagen BUDD-e
  • Pohled do budoucna: Volkswagen BUDD-e
  • Pohled do budoucna: Volkswagen BUDD-e