pokles prodeje v evropě pokračuje | Aktuality | autoweek.cz

Pokles prodeje v Evropě pokračuje

Pokles prodeje v Evropě pokračuje

06.09.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Významné evropské trhy v srpnu vykázaly pokles prodeje v porovnání se srpnem roku 2011. Výjimkami jsou Velká Británie a Španělsko.

 

Pokles prodeje nových aut v Německu nedosahuje dvojciferné míry jako v jiných zemích, nicméně jarní optimismus z doby, než vyšlo najevo, v jakém rozsahu si automobilky vylepšují prodejní výsledky nákupem vlastní produkce, je ten tam. V srpnu v Německu zaznamenali pokles o 4,7 %, což od počátku roku znamená takřka vyrovnanou bilanci s s prvními osmi měsíci roku 2011 (-0,6 %).

Z německého trhu stojí za povšimnutí celoroční výsledky Audi (+19,4 %) na jedné straně a Opelu (-19,1 %), Fordu (-26,2 %) a BMW (-22,8 %) na straně druhé. Jednička německého trhu Volkswagen vykazuje prakticky stabilní výsledek (-1,6 %).

Ve Francii pokles prodeje v porovnání se srpnem 2011 dosáhl 11 %. Renault zaznamenal pokles prodeje o 30 % i navzdory pokračujícímu růstu zájmu kupujících o vozy značky Dacia (+21 %), a to jak Sandero, tak Duster. Obě značky koncernu PSA Peugeot Citroen si vedly o maličko lépe s meziročním prodejem "jen" o 11 %.

V Itálii prodej aut poklesl meziročně o 20 %, což znamená, že prodaných 56 447 nových aut je nejhorší výsledek od roku 1964! Podle presidenta italské asociace automobilového průmyslu UNRAE Jacquese Bousqueta nelze očekávat zlepšení bez podpory prodeje formou daňových úlev.

Ve Španělsku byl poprvé po sedmi měsících zaznamenán mírný nárůst prodeje o 3,4 %. Důvodem k radosti to ale není, neboť to bylo důsledkem toho, že se mnozí kupující rozhodli urychlit koupi nového vozu před zvýšením daní, které nastane v září. Většina kupujících si proto pořídila auto dříve, což se projeví na opětovném poklesu v následujících měsících. Prodejci proto všeobecně očekávají katastrofální prodejní výsledky v září a říjnu. Důsledkem toho bude nová vlna slev.

Relativně dobré prodejní výsledky hlásí jen Velká Británie s prakticky identickým prodejem jako v srpnu 2011 se zvýšením o 0,35 %. Od počátku roku to znamená navýšení prodeje o 3,45 %.