porsche investuje do budoucnosti | Aktuality | autoweek.cz

Porsche investuje do budoucnosti

Porsche investuje do budoucnosti

20.03.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Společnost Porsche AG dosáhla v roce 2017 nové rekordy z hlediska počtu dodaných vozů, příjmů z prodeje a provozního zisku. Porsche tyto získané prostředky využije k rozsáhlým investicím do budoucnosti, kterou představuje hybridní pohon a elektromobilita.
Ve finančním roce 2017 Porsche AG dodala celkem 246 375 vozidel (+4 %), zvýšila příjmy z prodeje o 5 % na 23,5 miliardy eur a provozní zisk vzrostl o 7 % na 4,1 miliardy eur. Společnost Porsche měla na konci roku 2017 29 777 zaměstnanců, což představovalo nárůst o 8 % v porovnání s rokem 2016.
 
„Tato úspěšná finanční uzávěrka potvrzuje správnost naší strategie. Vysokou úroveň výnosů využíváme k podpoře ambiciózního plánu našeho budoucího rozvoje. Porsche kromě investic do výroby sportovních vozů zdvojnásobilo výdaje na trendy budoucnosti. Do roku 2022 investuje více než šest miliard eur do elektrické mobility. Uvedené prostředky budou vynaloženy na vývoj variant modelu Mission E, hybridizaci a elektrifikaci aktuálních modelových řad, výstavbu nabíjecí infrastruktury a rozvoj chytré mobility,“ uvedl předseda představenstva společnosti Porsche AG Oliver Blume na výroční tiskové konferenci.
 
Elektromobily z Zuffenhausenu
Porsche připravuje v Zuffenhausenu výrobu prvního sportovního vozu značky s čistě elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů Mission E. Jeho dojezd bude 500 km a zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 s. Rychlým nabíjením bude možné jeho akumulátory nabít na 80 % kapacity během 15 minut. Výroba by měla začít v roce 2019.
 
Orientaci na elektromobilitu Porsche potvrdilo i změnou strategie v motoristickém sportu, kde od šesté sezony, tedy podzimu 2019, vstoupí se svým týmem do šampionátu FIA formule E.
 
Porsche investuje do projektu Mission E celkem jednu miliardu eur, z toho jen 700 milionů eur do výrobního zařízení v hlavním výrobním závodě v Zuffenhausenu. V něm vzniká nová lakovna, vlastní montážní hala a 800 metrů dlouhý dopravní most pro přepravu lakovaných karoserií a poháněcích jednotek do haly finální montáže. Stávající motorárna bude rozšířena pro výrobu systémů elektrického pohonu. Kromě toho čeká na rozšíření také současná karosárna. Celkem vznikne 1200 nových pracovních míst.
 
Navíc budou v této souvislosti realizovány další investice do vývojového centra ve Weissachu. Společnost hodlá vyrábět model Mission E pomocí procesu s neutrální bilancí emisí CO2.  „Je to nejambicióznější projekt, který jsme kdy realizovali,“ říká šéf výroby Albrecht Reimold.
 
Budou i další verze
Porsche pracuje na dalších verzích modelu Mission E. Na autosalonu v Ženevě značka Porsche představila koncepční studii Mission E Cross Turismo, připravenou pro sériovou výrobu. Automobil kategorie CUV (Cross-Utility Vehicle) s čistě elektrickým pohonem dosahuje nejvyšší celkový výkon více než 440 kW (600 k), na jedno nabití akumulátorů ujede 500 km a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,5 s. Doplnění elektrické energie pro ujetí cca 100 km trvá čtyři minuty.
 
Porsche hodlá v příštích deseti letech pokračovat ve svém zaměření na tři druhy pohonu s optimalizovanými spalovacími motory, hybridními pohony s možností vnějšího nabíjení a čistě elektricky poháněnými sportovními vozy. Porsche s Audi spolupracuje na společné platformě elektromobilů pro vzdálenější budoucnost.
 
Blume také zdůraznil roli, kterou Porsche hraje v oblasti společenské odpovědnosti. Jako příklad uvedl vzdělávání. V roce 2017 zahájilo ve společnosti Porsche vzdělávání 230 mladých lidí. S uvedením modelu Mission E plánuje výrobce sportovních vozů znovu zvýšit počet učňů v technických oborech ze současných 106 na 156. Aktuálně je ve společnosti k dispozici celkem 750 míst pro učně.
 
Dceřiná společnost Porsche Engineering kromě toho vyvinula systém rychlého nabíjení Porsche Turbo Charging s napětím 800 V a nabíjecím výkonem až 320 kW, který nabízí vysoké nabíjecí výkony a krátké doby nabíjení. Porsche a Audi kromě toho zastupují koncern Volkswagen ve společném podniku Ionity, který vznikl ve spolupráci s BMW Group, Daimler AG a Ford Motor Company. Jeho cílem je vybudování a zajišťování provozu celkem 400 výkonných stanic pro rychlé nabíjení podél evropských dopravních tepen do roku 2020.
 
Nejen elektromobily
Značka Porsche v Ženevě odhalila také model 911 GT3 RS. Motor nového sportovního vozu má ze zdvihového objemu 4,0 l nejvyšší výkon 383 kW (520 k), zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlost 312 km/h. Po uvedení modelů 911 GT3 a 911 GT2 RS na trh tak značka Porsche představila již třetí verzi silničního sportovního vozu řady GT během jednoho roku.
 
  • Porsche investuje do budoucnosti
  • Porsche investuje do budoucnosti
  • Porsche investuje do budoucnosti
  • Porsche investuje do budoucnosti
  • Porsche investuje do budoucnosti
  • Porsche investuje do budoucnosti
  • Porsche investuje do budoucnosti