porsche macan po modernizaci | Aktuality | autoweek.cz

Porsche Macan po modernizaci

Porsche Macan po modernizaci

26.07.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Porsche v Šanghaji předvedlo modernizovanou podobu kompaktního SUV Macan. Prodej novinky odstartuje do konce roku.
Porsche Macan se představil v roce 2014 a od té doby bylo dodáno přes 350 000 těchto vozů, z toho přes 100 000 v Číně. Jde o prémiový kompaktní SUV/crossover dlouhý 4681 mm s rozvorem náprav 2807 mm. Porsche Macan konstrukčně vyšel z první generace Audi Q5 s platformou MLB/MLP, ale s radikálně odlišným naladěním podvozku, které je dílem techniků v Zuffenhausenu. V rámci modernizace se na zavěšení kol objevilo více hliníkových dílů a za příplatek se dodávají výkonnější brzdy s kotouči potaženými vrstvou karbidu wolframu jako u modelu Cayenne.
 
Designéři se v rámci modernizace obvykle zaměřují především na přední partie automobilů, aby byla proměna patrná na první pohled. Porsche Macan je výjimkou, protože ta nejvýraznější stylistická změna se uskutečnila na zádi. Je jí optické propojení koncových světel, které se stává jedním ze základních rozpoznávacích znaků automobilů značky Porsche. Vpředu najdeme jen upravený nárazník a LED přední světlomety jako standardní výbavu.
 
V interiéru najdeme tříramenný volant GT z Porsche 911 a novým dotykový displej nového systému Porsche Communication Management (PCM) zvětšený na 11“, což si vyžádalo posun výústek klimatizace. PCM poskytuje přístup k novým digitálním funkcím, mezi něž patří inteligentní hlasové ovládání a sériově dodávaný navigační systém s připojením k internetu. Všechny vozy Macan jsou sériově vybaveny modulem Connect Plus, který zajišťuje kompletní síťové propojení s řadou digitálních funkcí a služeb, jako je například dopravní zpravodajství v reálném čase, jež je součástí rovněž sériově dodávaného navigačního systému s připojením k internetu. Hlavní roli přitom hraje mimo jiné připojení ke cloudu Here s aktuálními daty o dopravě, pocházejícími přímo od účastníků silničního provozu. Novinkou je také volič jízdních režimů integrovaný do volantu.
 
Do výbavy přibylo vyhřívané čelní sklo, ionizátor vzduchu v kabině a asistent pro jízdu v dopravní zácpě, kombinující adaptivní tempomat s aktivním udržováním vozidla v jízdním pruhu. Tato funkce je aktivní do rychlosti 60 km/h. Inteligentní pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM) využívá to, že Macan má i nadále vzadu širší pneumatiky než vpředu.
 
Nabídka motorů modernizované verze pro evropské trhy zatím není upřesněna. V souladu se strategií značky by ale v ní neměl být žádný turbodiesel.
 
  • Porsche Macan po modernizaci
  • Porsche Macan po modernizaci
  • Porsche Macan po modernizaci
  • Porsche Macan po modernizaci