posun ve struktuře prodeje ojetých aut | Aktuality | autoweek.cz

Posun ve struktuře prodeje ojetých aut

Posun ve struktuře prodeje ojetých aut

26.01.2018 | | Aktuality

Stále větší roli v prodeji ojetin podle analýzy společnost Cebia hrají autorizovaní dealeři a velké autobazary.
Společnost Cebia zjistila, že podíl autorizovaných prodejců a velkých autobazarů na celkovém prodeji ojetých vozidel vzrostl. V roce 2017 stoupl prodej ojetin od dealerů téměř o 16 %. Vloni také došlo ke koncentraci prodeje na velké autobazary: 20 největších autobazarů v ČR prodalo 43 % všech vozidel prodaných vloni autobazary.
 
Vloni bylo z celkového počtu 750 000 ojetin zhruba 412 500 (55 %) prodáno mezi soukromými osobami a 337 500 (45 %) bylo prodáno prodejci ojetých vozidel (firmami).
 
Výsledky prodeje ojetých vozidel v rámci certifikovaných programů importérů
Importérské certifikované programy tvoří téměř čtvrtinu trhu s ojetými vozidly prodanými prodejci (firmami) a jejich podíl rok od roku roste. Celkem bylo v roce 2017 v tomto segmentu ojetin prodáno 77 933 vozidel, což bylo o 15,7 % více než v roce 2016. Jedná se o ojetá vozidla prodaná v rámci certifikovaných programů importérů jednotlivých značek vozidel.
 
„Prodeje ojetin od autorizovaných dealerů stouply dvakrát více než celý trh ojetých vozidel, jenž vloni narostl o 7 %. Důvodem je orientace zákazníků na dražší, kvalitnější a prověřené vozy, větší prodejní aktivity dealerů, rostoucí počet dealerů zapojených do programů a podpora importérů,“ komentoval výsledky ředitel společnosti Cebia Ing. Martin Pajer.
 
Leaderem v této oblasti je jednoznačně program Škoda Plus, který tvoří 54 % celého segmentu ojetin prodávaných v rámci certifikovaných programů. V rámci programu Škoda Plus bylo vloni prodáno 41 990 vozidel (meziroční nárůst 17 %) prostřednictvím 124 prodejních míst. V kategorii tzv. ročních vozů (do 18 měsíců od data první registrace) činil nárůst dokonce téměř 23 % (prodáno 15 697 kusů). To mimo jiné potvrzuje trend preference kvalitních ojetých vozů s jasným původem, doložitelnou servisní historií, v dobrém technickém stavu a s malým počtem najetých kilometrů.
 
Druhým největším programem s tržním podílem téměř 25 % je Das WeltAuto, což je program Porsche Česká republika - importéra značek koncernu Volkswagen. Vloni prodal 18 808 vozů, což znamená meziroční nárůst 7,3 %.
 
Vloni nejvíce vzrostl počet prodaných vozidel v rámci programu Volvo Selekt, který jej více než zdvojnásobil. Novinkou v tomto programu je českým importem organizovaný dovoz švédských Volvo Selekt vozů přímo z centrály v Göteborgu. Téměř dvojnásobný růst vykazuje i Kia, a to i přes akutní nedostatek ojetých vozů.
 
Výrazný nárůst zaznamenala i značka Toyota s téměř třetinovým nárůstem prodejů. Renault dosud vykazoval ojeté vozy prodané svými autorizovanými dealery, které nezastřešoval značkový program. Během letošního roku spustí v České republice nový program prodeje ojetých vozidel s názvem Renault Selection. Hlavním cílem je jednotný koncept prodeje ojetých vozů u vybraných dealerů Renault.
 
Výsledky autobazarů
V ČR bylo prostřednictvím autobazarů vloni prodáno více než 75 % ojetých vozidel z celkového počtu prodaného prodejci ojetých vozidel (firmami). Mezi nimi suverénně vede společnost AAA Auto se 46 744 kusy. 20 největších autobazarů vloni prodalo zhruba 110 000 ojetých vozidel a AAA Auto má tak 43% podíl na bazarových prodejích. Kromě AAA Auto jednotlivé autobazary nechtějí uvádět konkrétní počty prodaných vozidel z důvodu konkurenčního boje.
 
Největší autobazary v ČR
AAA Auto
AutoESA
Davo Car
AutoPoint
Autohity CZ
Cars Trade M&M
Bazar Roudnice
Andy Auta
Autobazar Vysočina
Auto-Bari
Gregi Auta
Mama Car
Auto Samson Center
Auto Rupexim
Trotina Auto
Autobazar Prachárna
Auto - Šerý
Autobazar Automarket Euro
Štěpánek Auto
Auto Starsy
  • Posun ve struktuře prodeje ojetých aut
  • Posun ve struktuře prodeje ojetých aut