představení opelu insignia grand sport | Aktuality | autoweek.cz

Představení Opelu Insignia Grand Sport

Představení Opelu Insignia Grand Sport

22.03.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nová generace modelu Insignia se představuje ve významném období automobilky Opel - v době diskusí o její budoucnosti s novým majitelem v podobě PSA Group (po 88 letech v majetku General Motors) a současně v předvečer výročí 120 let od zahájení výroby automobilů v Rüsselsheimu.
Uvedením první generace modelu Insignia v roce 2008 začala nová éra v modelové nabídce značky Opel se zcela novým designem ale i se zcela novou technikou. Od té doby se první generace v Rüsselsheimu vyrobilo 930 000 vozů, přičemž po většinu času šlo o druhý nejprodávanější model v segmentu střední třídy. Pro Opel bylo mimořádně důležité, že naprostá většina kupujících si opět pořizuje model Insignia.
 
Nová generace vozů Opel
Předvedení konceptu Monza v roce 2013 naznačilo příchod nové generace. Tato studie byla inspirací pro novou generaci Astry a nyní i Insignie, opět nejen po stránce stylu, ale i nových technických řešení.
 
Na základě zákaznických klinik se konstruktéři Opelu zaměřili na zvýšení pohodlí při delším sezení úpravou pozice, což se projevilo snížením tzv. H-Pointu (osa kyčelních kloubů) vpředu, prodlouženým prostorem pro kolena vzadu a celkovým rozšířením interiéru. Ač se v číselném vyjádření jedná jen o milimetry, mohu potvrdit, že změna k lepšímu je skutečně znatelná. K tomu se přidává významné zvětšení objemu zavazadlového prostoru o plných 130 l na 490 l! Insignia Grand Sport má délku 4897 mm a rozvor náprav 2829 mm.
 
Konkurent prémiových aut ale nikoliv prémiové auto
Příchod druhé generace modelu Insignia se jménem rozšířeným o Grand Sport přináší posun směrem k vyšší úrovni s použitím prémiové techniky i prémiových materiálů. Zatímco první generace už na pohled víc zdůrazňovala komfort, nová je mnohem dynamičtější s důrazem na radost z jízdy. Tomu napomáhají i stylistické detaily vyvolávající dojem, že se jedná o auto s pohonem zadních kol. Ač je nová Insignia větší, už na pohled je patrné, že je současně lehčí.
 
Posun k vyšší třídě podporuje i připomínka odkazu velkých vozů Opel minulosti, tzv. Big Three (Velké trojky) - Kapitän, Admiral a Diplomat. Přesto všechno u Opelu zdůrazňují, že jejich cílem nebylo vyrábět prémiové auto ani konkurovat prémiovým značkám. Proti těm je ceny Insignie při stejné úrovni výbavy o 32-42 % nižší.
 
Rodinné auto i pro firmy
Od počátku byla nová Insignia navrhována s tím, že 70 % zákazníků jsou firmy. Ač na soukromé zákazníky připadá jen 20-25 % klientely, je důležité si uvědomit, že více než polovina fleetových vozů je dávána uživatelům k dispozici i k soukromému využití, takže současně slouží v roli rodinných automobilů.
 
Silnou stránkou prémiových značek jsou podmínky operativního leasingu. Také na tom se u Opelu snažili zapracovat, takže nyní nabízejí snížené celkové provozní náklady díky snížené ceně údržby a oprav. Zvýšila se i zůstatková hodnota, která je dokonce druhá nejlepší v segmentu a vyšší než u prémiových značek.
 
Úplně nový základ
Nová Insignia byla navržena s využitím zcela nové platformy (architektury) Epsilon 2 (E2), vyvíjené v rámci koncernu General Motors. Tato modernější architektura umožnila nejen podstatné snížení hmotnosti vozidla, ale i její vhodnější rozmístění. K tomu se přidává i o 59 kg vylehčená nosná struktura karoserie, což je výsledek použití nových výrobních technologií i nových materiálů, především lisováním vytvrzované oceli.
 
Snížení hmotnosti až o 175 kg u liftbacku Grand Sport a dokonce až o 200 kg u kombi Sports Tourer při zvětšené tuhosti v krutu se samozřejmě znatelně projevilo i na jízdní dynamice, a to jak při zlepšené akceleraci i ovladatelnosti.
 
Platforma Epsilon 2 umožňuje rovněž použití vylepšeného šasi FlexRide s plně adaptivním tlumením a použití pohonu všech kol Adaptive AWD se systémem vektorování točivého momentu (na tento zajímavý systém se časem podíváme podrobněji). Řidič zde může i volit ze tří jízdních režimů - Standard, Tour a Sport, které ovlivňují veškeré činnosti vozu včetně charakteristiky řízení. Při režimu Sport se navíc dá prostřednictvím dotykového displeje nastavit veškeré systémy individuálně.
 
Nejnovější generace motorů a nová převodovka
Všechny motory jsou nejnovější generace, přičemž zážehový motor 1,5 DIT (Turbo s přímým vstřikováním benzinu) o výkonu 103 kW (140 k) je zcela nový. Vychází ze stejné rodiny jako motor 1,4 Turbo použitý v modelu Astra. Dále jsou na výběr zážehový 2,0 DIT/191 kW (260 k) a tři zážehové motory 1,6 Ecotec Diesel/81 kW (110 k), 1,6 Diesel/100 kW (136 k) a 2,0 Diesel/125 kW (170 k).
 
Novinkou je i osmirychlostní samočinná převodovka, která má velmi kompaktní konstrukci, takže její rozměry jsou stejné jako u předchozí šestirychlostní. Především ale je vynikající její činnost, takže při usedlejší jízdě se jako jediná reakce při jemném přidání plynu projevuje přeřazení při minimální změně otáček.
 
Nastavení charakteristik pohonných jednotek už počítá se zavedením nové metodiky měření spotřeby a emisí WLTP, které se v rámci EU začne aplikovat od září 2017.
 
Nejmodernější technika
Insignia Grand Sport samozřejmě přináší nejmodernější technické vymoženosti - standardně se dodávají systémy ACC (Adaptive Cruise Control), AEB a LKA (Line Keep Assist). K dispozici je také projekční displej (HUD) zobrazující i informace z navigace a od asistenčních systémů. Novinkou je systém sledování dění za vozem Rear Cross Traffic Alert pracující s radarem a poprvé u Opelu použité kamery schopné sledovat dění v rozsahu 360° se zobrazením okolí vozu z ptačího pohledu.
 
U Opelu samozřejmě přidávají i to, v čem převyšují konkurenci, tedy sedadla s certifikátem AGR či unikátní adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix. Ty zde učinily opět významný krok dál v porovnání s tím, co nabízí model Astra, protože jsou nově sestaveny ze 32 segmentů. Nabízí se samozřejmě i unikátní systém OnStar, umožňující mnoho nových služeb, například i možnost bezplatně si prostřednictvím operátora tohoto systému objednat hotel v místě, kam směřujete. V nabídce je i 4G LTE Wifi hotspot umožňující, aby při cestě byli všichni cestující připojeni na internet.
 
Novinkou je i program individuálních úprav Opel Exclusive, který si přiblížíme později.
 
Foto: Vinko Kernc (AutoBest)
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport
  • Představení Opelu Insignia Grand Sport