příští citroën c1 může mít elektrický pohon | Aktuality | autoweek.cz

Příští Citroën C1 může mít elektrický pohon

Příští Citroën C1 může mít elektrický pohon

12.10.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová naznačila, že příští generace vozu C1 bude mít elektrický pohon. Blíží se termín pro novou dohodu o spolupráci skupiny PSA s Toyota Motor o společné výrobě městských miniaut v TPCA.
„Segment městských miniaut se co do objemu prodeje zmenšuje, takže se domnívám, že musí dojít ke změně,“ uvedla Jacksonová při autosalonu v Paříži. Na otázku, jakým směrem se bude C1 vyvíjet, řekla: „Myslím, že asi k elektrickému pohonu.“
 
Po technické stránce identické vozy Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo se vyrábějí v České republice v továrně TPCA, která má výrobní kapacitu 300 000 vozů, jenže ta se v poslední době využívá jen asi ze dvou třetin. Modely druhé generace přišly do výroby v roce 2014 a nedávno prošly modernizací.
 
Ještě rok se bude jednat
„Zástupci obou koncernů se během následujících 12 měsíců sejdou, aby se rozhodli o podobě třetí generace. To, zda bude Toyota pokračovat ve spolupráci i ve třetí generaci, závisí na tom, zda se obě společnosti dohodnou na dalším směřování tohoto modelu. Pokud najdeme společnou strategii, můžeme pokračovat. Pokud budeme mít rozdílné představy, tak by to mohlo být důvodem, proč to zastavit. Vztah Toyoty s PSA je každopádně vynikající,“ řekl v Paříži předseda společnosti Toyota Europe Didier Leroy.
 
Jacksonová uvedla, že směr městského automobilu Citroën bude vycházet ze současného vývoje městské mobility: „Je otázkou, jak se tento segment bude vyvíjet a jakým způsobem poskytneme tento druh dopravy lidem."
 
Toyota chce Aygo i nadále
„Aygo je naším důležitým modelem a Toyota by v této spolupráci chtěla pokračovat. Má mnohem mladší profil zákazníků, což je pro nás dobré. A za druhé je to pro nás největší dobyvatel nových zákazníků pro naši značku. Je proto důležité, aby Toyota zůstala v tomto segmentu a oslovovala mladší zákazníky, kteří nejčastěji žijí ve městech,“ řekl generální ředitel společnosti Toyota Europe Johan van Zyl.
 
Toyota jako alternativu městského mini zvažuje minicrossover. V segmentu městských miniaut už Volkswagen prodává e-up s elektrickým pohonem a Škoda v příštím roce uvede elektrickou verzi svého téměř identického modelu Citigo. Citroën a Peugeot stále ještě pod svými značkami prodávají městský minielektromobil Mitsubishi i-MiEV, ovšem jen v zanedbatelném počtu. Renault v Paříži představil městský miniautomobil s elektrickým pohonem K-ZE vycházející z crossoveru Kwid.
 
Městská miniauta v EU 1. pol. 2018 1. pol. 2017 rozdíl
1. Fiat 500 99 410 98 916 +0,5 %
2. Fiat Panda 91 592 110 588 -17,2 %
3. Volkswagen up! 51 497 52 062 -1,1 %
4. Toyota Aygo 50 847 46 837 +8,6 %
5. Renault Twingo 48 149 42 046 +14,5 %
6. Hyundai i10 43 872 48 562 -9,7 %
7. Kia Picanto 38 090 33 947 +12,2 %
8. Peugeot 108 31 385 31 989 -1,9 %
9. Citroën C1 27 881 30 257 -7,9 %
10. Opel Karl/Vauxhall Viva 26 060 28 473 -8,5 %
Segment celkem 615 570 638 881 -3,6 %