nové polo - víc než minigolf | Nové modely | autoweek.cz

Nové Polo - víc než Minigolf

Nové Polo - víc než Minigolf

19.06.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Volkswagen předvedl novou generaci modelu Polo - je delší a širší než jeho současná podoba. K tomu přidává nejnovější asistenční systémy ze svých větších a dražších modelů a slibuje mnohem víc digitálních vymožeností než jakýkoliv konkurent v segmentu malých aut.
Polo se za 42 let existence stalo jednou z nejúspěšnějších modelových řad historie s prodejem více než 14 milionů vozů, při započtení všech rozmanitých variant to bylo dokonce více než 16 milionů.
 
Cíl: být evropskou jedničkou
Nové Polo se vydává posíleno do boje s konkurenty v segmentu malých aut, tedy především Fordem Fiesta a Renaultem Clio. Za první čtyři měsíce v tomto segmentu vládlo Clio s prodejem 115 431 vozů (meziročně +9,7 %) před Fiestou se 109 241 vozy (odcházející generace malého Fordu hodně posílila díky významným slevám před příchodem nové) a Polem se 107 948 dodanými vozy. Přes dlouhodobý odliv zájmu kupujících od malých hatchbacků k malým crossoverům a malé ziskovosti těchto vozů je tento segment v Evropě z hlediska objemu prodeje stále velmi významný. Nicméně i Volkswagen připravuje malý crossover na bázi nového Pola - ten se představí už v příštím roce.
 
Šestá generace Pola je větší, vybavena více systémy aktivní bezpečnosti a má atraktivnější design. Volkswagen Polo bude k dispozici jen s pětidveřovou karoserií, protože o třídveřové verze je minimální zájem. Polo se veřejnosti oficiálně představí v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu a krátce poté by se měly vozy objevit i u prodejců. Vyrábět se bude ve španělské Pamploně.
 
Při představení nového vozu prodejní šéf Volkswagenu Jürgen Stackmann, kterého si pamatujeme z jeho úspěšného působení v Mladé Boleslavi, neskrýval velké ambice: „Je samozřejmé, že naším cílem je stát se jedničkou na evropském trhu malých aut.“
 
Technika z dražších modelů
Polo proto dostalo do nabídky výbav i nejnovější elektronickou výbavu dosud nabízenou jen u větších modelů Golf a Passat. Kromě systémů, jako jsou asistent při vybočení z jízdního pruhu s detekcí vozů v mrtvém úhlu, výstraha před nebezpečím zezadu, polosamočinný parkovací asistent s manévrovací funkcí automaticky chránící vůz před překážkami při parkování, je zde i adaptivní tempomat ACC aktivní nově až do rychlosti 210 km/h.
 
Polo je navíc úplně prvním modelem značky vybaveným novou generací aktivního displeje usnadňujícího ovládání (což je reakce na velmi časté výtky vůči koncernovým vozům). Displej informačního systému může mít rozměr 6,5“ nebo 8,0“.
 
Základem MQB A0
Nové Polo bylo vytvořeno s využitím malé varianty platformy MQB označované MQB A0. Ta byla poprvé použita u nové generace Seatu Ibiza. Polo je s 4053 mm o 81 mm delší než stávající model, přičemž rozvor náprav se prodloužil o 94 mm na 2564 mm. Je také o 69 mm širší (1751 mm). Výsledkem je výrazné zvětšení zavazadlového prostoru na 351 l místo dosavadních 280 l.
 
Na výběr mezi motory budou čtyři varianty tříválce 1,0 l, nový motor 1,5 TSI, dvoulitr a i nadále dvě verze turbodieselu 1,6 TDI (u Pola představují vznětové motory asi 15 % objemu prodeje) vybaveného pro snížení emisí NOx účinnějším, ale i dražším systémem SCR. Pokrývají rozsah výkonů od 48 kW (85 k) do 110 kW (150 k). Poprvé bude k dispozici i varianta s pohonem na CNG se zcela novým motorem 1,0 TGI/66 kW (90 k).
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf
  • Nové Polo - víc než Minigolf