první prototyp id.buzz ad1 | Aktuality | autoweek.cz

První prototyp ID.Buzz AD1
06.09.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality
V černobílém maskování a s vysokou střešní konstrukcí tiše přijelo do haly, kde se v předvečer veletrhu IAA Mobility 2021 v Mnichově konala New Auto Night skupiny Volkswagen, jedno z prvních pěti samořiditelných testovacích elektrických vozidel ID.Buzz AD1.
Sériové verze, odvozené od prototypů elektrických vozidel ID.Buzz AD1 (Autonomous Driving) společnosti Volkswagen Užitkové vozy (VWN), budou od roku 2025 nasazeny do služeb komerční mobility. Mnichov je také evropským sídlem partnera projektu Argo AI, globální společnosti pro technologii autonomního řízení vývoj systému s autonomním řízením (SDS), která pro ID.Buzz AD1 dodává mapy, hardware, software a infrastrukturu pro cloudovou podporu.
Zatímco VWN a Argo AI vyvíjejí autonomní vozidlo a systém s vlastním pohonem, Moia bude prvním uživatelem ID.Buzz AD1. Od roku 2025 bude v Hamburku ID.Buzz AD1 s autonomním řízením vozit cestující v rámci služby spolujízdy provozované společností Moia.
Systém Argo AI používá kamery, radar a lidar pro bezpečné autonomní řízení. Vlastní Lidar společnosti Argo sedí vysoko na střeše prototypu ID.Buzz AD1 aby detekoval objekty ze vzdálenosti více než 400 m. Jeho patentovaná technologie má schopnost detekovat i ty nejmenší částice, takže lze detekovat i objekty s nízkou odrazivostí, jako jsou černá vozidla. Testování ID.Buzz AD1 probíhá ve spolupráci se společností Volkswagen Užitkové vozy ve vývojovém centru Argo AI v Neufahrnu nedaleko Mnichova.
Zatímco VWN a Argo AI vyvíjejí autonomní vozidlo a systém s vlastním pohonem, Moia bude prvním uživatelem ID.Buzz AD1. Od roku 2025 bude v Hamburku ID.Buzz AD1 s autonomním řízením vozit cestující v rámci služby spolujízdy provozované společností Moia.
Systém Argo AI používá kamery, radar a lidar pro bezpečné autonomní řízení. Vlastní Lidar společnosti Argo sedí vysoko na střeše prototypu ID.Buzz AD1 aby detekoval objekty ze vzdálenosti více než 400 m. Jeho patentovaná technologie má schopnost detekovat i ty nejmenší částice, takže lze detekovat i objekty s nízkou odrazivostí, jako jsou černá vozidla. Testování ID.Buzz AD1 probíhá ve spolupráci se společností Volkswagen Užitkové vozy ve vývojovém centru Argo AI v Neufahrnu nedaleko Mnichova.
- Polovina dobíjecích stanic v EU je ve dvou zemích
- Olympia zvládla 22 elektromobilů
- Svět se vrací na veletrh Automechanika Frankfurt 2022
- Šok pro Německo: Ford nechce vyrábět auta v Saarlouis
- Peugeot 408: atraktivní fastback místo SUV
- Elektrický Passat je na cestě
- Českobudějovický závod Bosch oslavil 30 let
Další články
© 2022 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz