renault kwid - pozoruhodný projekt z indie | Aktuality | autoweek.cz

Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie

Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie

05.02.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Zřejmě jediným trhem na světě, kde se Renaultu nepodařilo uspět s projektem Dacia Logan, je Indie. Proto tam přišel s neobvyklým konceptem laciného auta kombinujícího miniauto a crossover Renault Kwid. Dosáhl s ním okamžitě obrovský úspěch.
Renault Kwid dosáhl na indickém trhu obrovský úspěch. Za první čtyři měsíce už dodal přes 90 000 kusů, tedy počet, jakého se mu s Loganem nepodařilo dosáhnout. Tento úspěch by mohl vést k tomu, že se tento vůz časem objeví i v Evropě s prodejní cenou, která byla původním, ale nikdy nedosaženým cílem Loganu: kolem 5000 eur (v Indii cena začíná dokonce na úrovni v přepočtu okolo 3500 eur).
 
Renault Kwid byl vytvořen na platformě CMF-A s pohonem předních kol. Je dlouhý jen 3688 mm. Ač je široký pouze 1580 mm, má hodně prostorný interiér, což ale může naznačovat úlitby s ohledem na bezpečnost. Vůz s plastovými díly karoserie připomíná zmenšeninu Dacie Duster. S velkou světlou výškou 180 mm a robustní konstrukcí je uzpůsoben na jízdu po hodně nekvalitních silnicích případně mimo ně.
 
Základní pohonnou jednotkou je nepřeplňovaný zážehový tříválec 0,8 l, ale nově jej doplnil nepřeplňovaný tříválec 1,0 SCe, známý z Twinga, který je k dispozici i ve verzi Euro 6.
 
V interiéru u tak laciného auta překvapí digitální ukazatel rychlosti a stavu paliva, ale digitální přístroje jsou už dnes výrobně levnější než klasické. V nabídce je i 7“ dotykový displej multimediálního a navigačního systému.
 
Renault Kwid se vyrábí v závodě Oragadam ve městě Chennai, přičemž 98 % dílů pochází z indické produkce. Pro Evropu by se mohl vyrábět pod značkou Dacia v novém závodě v marockém Tangeru jako Dacie Dokker a Lodgy. Šéf Renaultu Carlos Ghosn sice při představení vozu tvrdil, že se s prodejem tohoto globálního auta v Evropě nepočítá, ale nedávno byl vyfotografován zamaskovaný prototyp v Nizozemsku s německou SPZ.
 
Na autosalonu v Dillí Renault předvedl dvě nové verze, které by měly ještě zvýšit zájem o tento vůz - sportovní Kwid Racer na 18“ kolech a terénní Kwid Climber s ještě více zvětšenou světlou výškou.
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie
  • Renault Kwid - pozoruhodný projekt z Indie