ford focus st – světová premiéra v paříži | Nové modely | autoweek.cz

Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži

Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži

30.09.2010 | Matějka Antonín | Aktuality

Prezident a generální ředitel Ford Motor Company, pan Alan Mulally, odhalil na autosalonu v Paříži nový model Ford Focus ST. Jedná se o jakousi předpremiéru tohoto sportovně laděného vozu, který bude uveden na světové trhy během roku 2012.

„ST bude vlajkovou lodí naší nové řady Focus a zde v Paříži ho s nadšením předvádíme svým zákazníkům v časné předpremiéře,“ řekl Gunnar Herrmann, ředitel globální řady vozů segmentu C ve Ford Motor Company. „ST představuje vrcholné vyjádření jízdních kvalit a dynamiky Focusu jako takového; jsme si jisti, že nový model upevní pověst značky Ford ST mezi příznivci sportovních vozů Ford a získá nám také nové fanoušky.“ Vývojový program zastřešuje skupina Global Performance Vehicles, složená z techniků oddělení Team RS (Evropa) i SVT (USA). Ti mají na kontě vývoj a naladění tak nezapomenutelných produktů jako Focus RS, Shelby GT500 nebo Raptor SVT F150. Srdcem Fordu Focus ST nové generace je vysokovýkonná varianta úsporného a technicky vyspělého zážehového čtyřválce Ford EcoBoost 2,0 l, naladěná na nejvyšší výkon 184 kW (250 k). Tento nový motor představuje náhradu za přeplňovaný pětiválec 2,5 l, používaný v současném evropském modelu. Pro Focus ST byl speciálně upraven tak, aby poskytoval patřičně muskulární výkon a inspirativní zvuk. Jedná se o vůbec první sportovní aplikaci agregátu z rodiny čtyřválcových motorů EcoBoost. Focus ST bude standardně vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, jejíž odstupňování rychlostních stupňů odpovídá sportovní charakteristice motoru.

Štíhlou, dynamickou siluetu sdílí nový model ST s pětidveřovým Focusem. Má však nově navrženou přední i zadní část, výrazné boční nástavce prahů a atraktivní nová kola z lehkých slitin, jejichž design staví na klasickém vzoru ST s paprsky ve tvaru písmene Y. Sportovní výfukový systém nového Fordu Focus ST ústí uprostřed zadního nárazníku dvojitou koncovkou, jejíž výrazný design se silnou kinetickou formou navazuje na silné designové vyznění celého automobilu. Aerodynamickou výbavu vozu doplňuje velmi účinný integrovaný střešní spoiler, který byl optimalizován tak, aby zajišťoval lepší stabilitu ve vysokých rychlostech a přitom vytvářel co nejmenší odpor. Spoiler je mnohem větší a výraznější než na současném Focusu ST a je dokonale integrovaný do konstrukce zadní části. V Paříži vystavovaný předpremiérový vůz je vyveden v dramatickém novém odstínu „Tangerine Scream“, který věrně odráží dravou a energickou povahu nového Focusu ST. Tangerine Scream je ideovým následovníkem charakteristické oranžové barvy Electric Orange současného Focusu ST. Velmi intenzivní a sytý odstín tohoto žlutozlatého metalického laku byl vytvořen pomocí experimentálního procesu s několikanásobným nanášením barevných vrstev. Na barevné ladění karoserie navazují také devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, která získala hřejivý, tmavě zlatavý odstín Golden Graphite. Jejich sofistikovaný pětipaprskový design kontrastuje s brzdovými třmeny lakovanými v barvě karoserie.

Sportovní vyznění exteriéru se odráží také uvnitř vozu, jehož silně kontrastnímu interiéru dominují sportovní sedadla Recaro, speciální přístroje a moderní, velmi technicky působící ztvárnění detailů. Dramaticky tvarovaná sportovní sedadla Recaro, inspirovaná soutěžním sportem a čalouněná kombinací látky a kůže, poskytují ideální kompromis mezi pevným vedením těla při sportovní jízdě a komfortem při cestách na dlouhé vzdálenosti. S černou kůží nejvyšší kvality vhodně kontrastují neoprenové plochy sytě oranžové barvy, podpořené žlutozlatým prošíváním. Středová část sedadel je potažena černou látkou, jejíž trojrozměrná povrchová úprava připomíná dezén sportovních pneumatik. Stejné designérské péče se dostalo rovněž zadním sedadlům. Jedinečné detaily napříč celým interiérem jasně signalizují sportovní orientaci Focusu ST. Na samostatném přístrojovém panelu v horní části palubní desky našly své místo tři přídavné ukazatele, které informují o plnicím tlaku turbodmychadla, tlaku oleje a teplotě oleje. Přístroje v hlavním panelu mají speciální sportovní grafiku ST, zdůrazněnou červenými ručičkami, a středová konzola je vyvedena v technicistní povrchové úpravě s efektem uhlíkových vláken. V souladu s tradicí sportovních modelů Ford ST je interiér laděný do tmavých tónů a má i černé čalounění stropní výplně. Na volantu i na hlavici řadicí páky se objevuje logo ST a kovové pedály svým vzhledem prozrazují inspiraci ve světě závodních automobilů.

 

  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži
  • Ford Focus ST – světová premiéra v Paříži