roste prodej on-line bez prohlídky ojetého vozu | Aktuality | autoweek.cz

Roste prodej on-line bez prohlídky ojetého vozu

Roste prodej on-line bez prohlídky ojetého vozu

16.03.2016 | | Aktuality

Až 80 % zákazníků AAA Auto vybírá své vozy na internetu. Rapidně roste návštěvnost jednotlivých karet vozů prostřednictvím mobilních telefonů ať už přímo, nebo přes aplikaci.
Zákazníci skupiny AAA Auto stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně tak roste podíl takto zobchodovaných automobilů. Podíl aut, která si zákazníci vybírají na internetu, se v síti AAA Auto za poslední dva roky zvýšil zhruba o 10 % na 80 %, což v rámci skupiny reprezentuje 50 000 automobilů. Zhruba 5000 aut si klienti přes internet rovnou zakoupí na export.
 
Během roku 2015 evidovala skupina AAA Auto v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku více než 50 milionů návštěv, z čehož bylo 16 milionů unikátních návštěvníků. Pro český web to znamenalo přes 30 milionů návštěv s 9 miliony unikátních návštěvníků. Zhruba o 20% se zvýšila návštěvnost webu společnosti prostřednictvím počítače nebo chytrého telefonu. Vlastní aplikaci pro smartphony uvedla společnost do provozu v únoru 2014, a to pro operační systémy Android a iOS.
 
„Podíl zákazníků, kteří vybírají auto na webu, neustále roste a nyní tvoří prakticky 80 % prodeje, což je v rámci skupiny AAA Auto zhruba 50 000 vozů ročně v ČR, SR, Polsku a Maďarsku. Na pobočky si lidé chodí prakticky již jen vyzkoušet a fyzicky prohlédnout vybraný automobil, aby se ujistili, že jeho popis na webu souhlasí s realitou. Pro tento účel si domlouvají schůzky v našich 40 autocentrech v telefonickém kontaktním centru, které sedm dní v týdnu obsluhuje na 200 operátorů," uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.
 
Drtivá většina vozů, které si zákazníci koupí online bez osobní prohlídky, prodává společnost pod značkou Mototechna.
 
„Právě zákazníci mototechny vnímají kvůli času a penězům tyto vozy spíše jako dopravní prostředek, který chtějí mít k dispozici rychle a spolehlivě. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o minimálně ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30- 50 % nižší,“ zdůraznila Topolová. Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací.
 
„On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy jsme průkopníky,“ dodala Topolová.