kia ev6 - nová éra korejské elektromobility | Aktuality | autoweek.cz

Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility

Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility

01.04.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Kia EV6 jde ve stopách modelu Hyundai Ioniq 5. Sdílí s ním také některé z technologií, počínaje rychlým nabíjením z elektrické sítě 800 V. Slibuje dojezd přes 510 km.
Nová modulární platforma pro elektromobily s akumulátory (BEV) korejské skupiny Hyundai E-GMP (Electric-Global Modular Platform) přináší ovoce. Po voze Hyundai Ioniq 5, který byl představen na začátku roku, je zde jeho bratranec se značkou Kia.
 
Prostorné SUV v korejském stylu
Na rozdíl od modelu Ioniq 5, který se označuje jako „kompaktní“ sedan (navzdory délce 464 cm), je EV6 SUV s pohonem dvou (2WD) nebo čtyř kol (AWD) dlouhé 468 až 469,5 cm (podle verze) s rozvorem náprav 290 cm.
 
Se šířkou 190 cm to řidič nebude mít snadné při parkování. To je vyváženo nadstandardním vnitřním prostorem k němuž přidává zavazadlový prostor s mimořádně velkým objemem 520 l, se sklopenými zadními sedadly až 1300 l. K tomu je třeba přidat 20 l pod přední kapotou resp. až 52 l u verze s pohonem jen zadních kol. Kia uvádí, že EV6 může táhnout přívěs o hmotnosti až 1300 kg, ale pouze v případě, že je kapacita akumulátoru alespoň 35 %.
 
EV6 navíc přináší nový styl designu značky Kia s filosofií „Spojené protiklady“, který by měl být diskutabilní, rozporuplný, nekonvenční a originální. Se svou velmi korejskou filozofií se na první pohled moc nehodí pro evropské zákazníky, kteří vždy odmítali automobily s příliš asijskou estetikou.
 
Vysoký výkon a rychlé dobíjení
Kia EV6 bude elektromobil lákajícím především na svou technickou úroveň. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh mírně převyšuje Ioniq 5 s jeho 72,6 kWh. Bude se vyrábět i verze 58 kWh, ale ta se zřejmě do Evropy nedostane. Podle výrobce se akumulátor nabije z 10 % do 80 % za 18 minut resp. prodloužení dojezdu o 100 km za 4,5 minuty. V závislosti na požadované úrovni rekuperace může řidič volit ze šesti úrovní rekuperačního brzdění.
 
Trakční elektromotor má výkon 168 kW (229 k) a pohání zadní kola. Ve verzi s pohonem všech kol jsou dva elektromotory o celkovém výkonu 239 kW (325 k) a poskytující točivý moment 605 N.m (ve verzi EV6 GT to je 430 kW resp. 740 N.m).
 
Standardně bude EV6 dodáván se dvěma 12“ zaoblenými TFT displeji, které mají snížit problém s čitelností v přímém slunečním světle. Jeden je v roli přístrojového panelu a druhý slouží pro infotainment. Výbava asistenčními a komunikačními systémy včetně  head-up displeje s rozšířenou realitou je už dnes standardem. Tím se už stává i aktualizace softwaru na dálku.
 
Plány do budoucna
EV6 zahajuje středně- až dlouhodobou strategii automobilky Kia, jejímž cílem je zvýšit do roku 2030 podíl prodeje akumulátorových elektromobilů (BEV), plug-in hybridů (PHEV) a hybridních elektrických vozů (HEV) až na 40 %, přičemž roční prodej těchto vozidel by měl činit 1,6 milionu kusů. Kia v rámci těchto cílů plánuje do roku 2030 navýšit prodej BEV na 880 000 kusů a zařadit se mezi nejprodávanější značky světa. EV6 je prvním z 11 nových elektromobilů s akumulátory, které Kia plánuje uvést do roku 2026, z toho sedm na architektuře E-GMP a čtyři odvozené od stávajících modelů.
 
Zahájení prodeje modelu na vybraných trzích je naplánováno na druhou polovinu roku 2021, na některých trzích se 30. března začaly přijímat online rezervace.
 
  • Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility
  • Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility
  • Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility
  • Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility
  • Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility
  • Kia EV6 - nová éra korejské elektromobility