roste zájem o mladší ojetiny | Aktuality | autoweek.cz

Roste zájem o mladší ojetiny

Roste zájem o mladší ojetiny

13.09.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Obnovená značka Mototechna v České republice za první rok prodala 2150 vozů a chystá se prorazit do segmentu prémiových luxusních aut. 

"S poklesem prodeje nových aut se stále více projevuje příklon k ojetým automobilům, a to i k luxusnějším zánovním vozům. Proto jsme vytvořili značku Mototechna. Ta za první rok překonala naše očekávání. I nadále proto očekáváme růst zájmu o zánovní auta s vyšší cenou,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

„Nostalgickou“ značku Mototechna z období před listopadem 1989 se podařilo úspěšně oživit jako značku prodeje zánovních vozů největšího středoevropského obchodníka s ojetými vozy AAA Auto. Za rok Mototechna v České republice prodala 2150 a na Slovensku 550 vozů.

„Mototechna potvrdila, že lidé mají místo nových vozů, které rychle ztrácejí svojí hodnotu, stále větší zájem o vozy zánovní, referenční, s málo najetými kilometry a doložitelnou servisní historií, včetně počtu najetých kilometrů. Takové vozy se již po jednom roce dají koupit až o 30-40 % levněji než nové a to už je silný ekonomický argument,“ dodala Topolová.

Mototechna momentálně nabízí v České republice zhruba 500 a na Slovensku 150 automobilů do tří let stáří a 40 000 najetých kilometrů. Průměrná cena vozu, prodaného v Mototechně, je 301 000 Kč v České republice a 11 000 eur na Slovensku. Jejich průměrný věk je 1,8 roku v ČR a 2,1 roku v SR.

Vzhledem k  růstu zájmu o ojeté luxusní vozy, který se meziročně zvýšil o 52 %, chystá AAA Auto pro Mototechnu rozšíření jejího portfolia právě o tyto automobily. „Pro první čtvrtletí 2014 proto plánujeme uvedení nové značky Mototechna Premium specializované na prémiové značky s odpovídajícím specifickým způsobem prodeje. Zatím ladíme parametry výběru vozů a poskytovaných služeb,“ řekla Topolová.

Mototechna nabízí všechny běžné služby autosalonu, jakými jsou výkup vozů protiúčtem, poskytování finančních produktů na nákup vozu, pojištění, služby servisu, prodej náhradních dílů a navíc také půjčovna automobilů a asistenční služby. Má i svou vlastní kreditní kartu.

Vozy z Mototechny jsou dostupné v celé síti AAA Auto, „kamenné“ pobočky postupně vznikají ve všech autocentrech společnosti v České i Slovenské republice. Auta mají minimálně dvouletou garanci mechanických a elektrických závad.

"Zatímco dříve většina kupujících v prodejnách AAA Auto hledala ojetá auta s cenou do 150 000 Kč, v současné době je už průměrná cena 171 000 Kč a stále roste zájem o dražší vozy a poptávka po těch nejlevnějších naopak klesá. Trend je postupný přesun zájmu z dosud převažujících čtyřletých vozů na jednoleté. U AAA Auto zákazníci dosud vyhledávali především vozy Škoda, ale v poslední době zde hledají i luxusnější auta, SUV a manažerské vozy,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.

Topolová odhaduje, že do konce roku bude AAA Auto schopno překonat loňský rekord 52 000 prodaných aut: "V roce 2013 bychom mohli překonat laťku 54 000 prodaných aut."

„Naše výsledky potvrzují, že jsme zvolili správnou strategii: soustředíme se na koupi a prodej nejlepších aut po jednom, maximálně dvou majitelích, do 5 let stáří, s jasnou historií ujetých kilometrů, servisní knížkou a bez havárií,” dodala Topolová.

"Ojetá auta jsou vždycky kontroverzní produkt. Tuto skutečnost jsme v minulosti poněkud podcenili. Reklamace se neřešily odpovídajícím způsobem, protože se často stávalo, že je zákazníci zneužívali. Při svém nástupu do vedení společnosti jsem si dala za cíl toto změnit. Proto byla vytvořena funkce ombudsmana, zpřísnila se kontrola při výkupu a přísně se postihuje nepravdivé informování zákazníků. Změnil se i systém mystery shoppingu. To vše se nám vrací ve zvýšené důvěře zákazníků," konstatovala Karolína Topolová.