seat tarraco s velkými ambicemi | Aktuality | autoweek.cz

Seat Tarraco s velkými ambicemi

Seat Tarraco s velkými ambicemi

19.09.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Tarraco je po modelech Arona a Ateca třetí SUV značky Seat. Velké SUV s pěti nebo sedmi sedadly bude uvedeno na trh na začátku roku 2019. Přímý konkurent Škody Kodiaq je prvním modelem s novým designérským stylem značky Seat.
Seat Tarraco je velké SUV navržené a vyvinuté společností Seat v Martorellu (Barcelona) a vyráběné ve Wolfsburgu (Německo).. Bude přímým konkurentem vozu Škoda Kodiaq, s nímž sdílí i stejnou platformu MQB-A s dlouhým rozvorem.

Tarraco, jehož prodej bude zahájen na začátku roku 2019, bude na nepřetržitě rostoucím trhu SUV hrát pro značku Seat klíčovou roli. „Seat prochází největší produktovou ofenzivou. Představení modelu Seat Tarraco, našeho prvního velkého SUV, je součástí rozsáhlého programu investic ve výši 3,3 miliardy eur, vynaložených v letech 2015 až 2019 na zajištění budoucnosti společnosti a modernizaci a rozšíření produktové řady námi nabízených vozidel. Tarraco završuj rodinu SUV, která uspokojí požadavky všech zákazníků značky Seat,“ řekl předseda představenstva společnosti Seat Luca de Meo.
 
Nastavení adaptivních tlumičů DCC (Dynamic Chassis Control) je připraveno pro sportovní jízdu i maximální komfort při cestování. Řidič si může sám vybrat preferované nastavení nebo nechat vůz automaticky se přizpůsobit aktuální jízdní situaci a měnit charakteristiku pérování v závislosti na povrchu vozovky a jízdním stylu.
 
Všechny nabízené motory disponují přímým vstřikováním paliva, přeplňováním turbodmychadlem a systémem start-stop. K dispozici budou dva zážehové čtyřválce. Motor 1,5 TSI/110 kW (150 k) přes šestirychlostní přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Motor 2,0 TSI/140 kW (190 k) a jeho točivý moment se přenáší na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a systému 4Drive. Nabídka zahrnuje také dva vznětové motory 2,0 TDI ve dvou výkonových verzích. První se 110 kW (150 k) a šestirychlostní přímo řazenou převodovku pohání přední kola nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive. Výkonnější verze s 140 kW (190 k) bude výhradně v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem 4Drive.
 
V Evropě bude sériově dodýáván asistent pro jízdu v jízdním pruhu (Lane Assist) nebo asistent pro detekci překážek před vozem (Front Assist) včetně rozpoznávání cyklistů a chodců. Na přání budou k dispozici další systémy, jako je asistent pro sledování mrtvého úhlu, asistent pro sledování dopravních značek, asistent pro jízdu v dopravní koloně, adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pro ovládání dálkových světlometů (Light Assist) a asistent pro stav nouze (Emergency Assist). K dispozici také systém pro nouzové volání, asistent pro preventivní ochranu cestujících a systém detekce převrácení.
 
Tarraco má délku 4735 mm a výšku 1658 mm. Design přídě s výraznější maskou chladiče naznačuje nový designérský styl značky Seat. Ostře tvarované LED světlomety si zachovávají pro Seat charakteristický trojúhelníkový základní tvar. Tarraco v sériové výbavě linií Xcellence a Style používá výhradně techniku LED.
 
V interiéru je 10,25“ přístrojový displej Seat Digital Cockpit a 8“ displej s uživatelským rozhraním, na němž mají cestující přístup k rozsáhlému portfoliu služeb značky Seat v oblasti konektivity.
 
Předprodej modelu Seat Tarraco bude zahájen v prosinci.
 
  • Seat Tarraco s velkými ambicemi
  • Seat Tarraco s velkými ambicemi
  • Seat Tarraco s velkými ambicemi
  • Seat Tarraco s velkými ambicemi