seat uvádí tarraco e-hybrid a 4drive | Aktuality | autoweek.cz

Seat uvádí Tarraco e-Hybrid a 4Drive

Seat uvádí Tarraco e-Hybrid a 4Drive

18.01.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Seat pokračuje v rozšiřování své produktové řady elektrifikovaných vozidel a současně rozšiřuje nabídku variant velkého SUV Tarraco o dvě s nejvyšším výkonem 180 kW (245 k): plug-in hybridní e-Hybrid a vrcholnou podobu s pohonem všech kol TSI 2,0 l DSG 4Drive.
Velké SUV Tarraco, představující vrchol současného výrobního programu značky, už má v nabídce motory na benzin (TSI) a naftu (TDI) i hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení e-Hybrid. Na výběr tak je rozsah výkonů od 110 kW (150 k) do 180 kW (245 k). Seat Tarraco byl navržen a vyvíjen v Barceloně, v sídle společnosti Seat v Martorellu, a vyrábí se ve Wolfsburgu.
 
Tarraco e-Hybrid je třetím elektrifikovaným modelem v nabídce značky po modelu Leon e-Hybrid a elektromobilu Mii electric. Další krok v plánu elektrifikace značky bude uveden na trh v prvním čtvrtletí 2021.
 
Plug-in hybridní systém kombinuje zážehový motor 1,4 TSI/110 kW (150 k), elektromotor o výkonu 85 kW (115 k), akumulátor o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovku DSG. Hybridní systém nabízí nejvyšší výkon 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 400 N.m.
 
Seat Tarraco e-Hybrid umožňuje jízdu v režimu výhradně elektrického pohonu s dojezdem 49 km podle WLTP. Tarraco e-Hybrid se vždy rozjíždí v elektrickém režimu (pokud jsou akumulátory dostatečně nabité). Jakmile množství elektrické energie v akumulátorech poklesne pod určitou úroveň, nebo rychlost jízdy překročí 140 km/h, pohon se přepne do hybridního režimu. Řidič má v módu Hybrid možnost udržovat aktuální stav nabití nebo ho zvýšit či snížit na stanovenou hodnotu.
 
Kromě různých režimů externě nabíjitelného hybridního pohonu (e-Mode, Automatic Hybrid nebo Manual Hybrid), přístupných a konfigurovatelných prostřednictvím informačního systému, má Tarraco e-Hybrid dvě specifická tlačítka e-Mode a s-Boost. Režimu e-Mode usnadňuje přechod na čistě elektrický pohon, zatímco s-Boost umožní sportovnější jízdu s vyššími výkony.
 
Po připojení ke zdroji elektrické energie lze akumulátor nabít za 3,5 hodiny pomocí nástěnné nabíječky o výkonu 3,6 kW. Emise CO2 jsou mezi 37 a 46,4 g/km a v cyklu WLTP je spotřeba 1,6 - 2,0 l/100 km.
 
Prostřednictvím aplikace Seat Connect má majitel i na dálku přístup k datům vozidla a odkudkoli může řídit nabíjecí proces a ovládat klimatizační systém. Seat Tarraco e-Hybrid bude k dispozici v pětimístné verzi se stupni výbavy Xcellence a FR.
 
Seat rovněž zahájil i výrobu verze Tarraco 2,0 TSI 245 k DSG 4Drive. Přeplňovaný zážehový čtyřválec TSI 2,0 l poskytuje největší výkon 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Je spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a inteligentním pohonem všech kol 4Drive.
 
Tarraco 2,0 TSI 245 k DSG 4Drive se bude nabízet v nejvyšším stupni výbavy FR, a to ve variantách s 5 nebo 7 sedadly. Dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s a nejvyšší rychlost 228 km/h.

  • Seat uvádí Tarraco e-Hybrid a 4Drive
  • Seat uvádí Tarraco e-Hybrid a 4Drive
  • Seat uvádí Tarraco e-Hybrid a 4Drive
  • Seat uvádí Tarraco e-Hybrid a 4Drive
  • Seat uvádí Tarraco e-Hybrid a 4Drive