skandál volkswagenu se dále rozrůstá | Aktuality | autoweek.cz

Skandál Volkswagenu se dále rozrůstá

Skandál Volkswagenu se dále rozrůstá

16.11.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Volkswagen přiznal, že motorů, u nichž uváděl nepravdivé údaje o emisích CO2 (tzn. o spotřebě), je mnohem víc než původně přiznal. Nepravdivé údaje byly uváděny ve větší míře i u zážehových motorů a vozů modelového roku 2016.
Volkswagen nově přiznal, že nesprávné údaje o spotřebě pohonných hmot (tj. emisích CO2) se netýkají jen původně uváděných 800 000 vozidel, ale také 430 046 vozů modelového roku 2016. Jedná se o vozy značek Volkswagen, Audi, Škoda a Seat.
 
V původní informaci ze 3. 11. Volkswagen vedle turbodieselů uváděl pouze jediný zážehový motor 1,4 l se systémem deaktivace válců (Cylinder on Demand) u vozu Volkswagen Polo. V novém seznamu ale jsou i vozy poháněné tříválcem 1,0 TSI - Volkswagen Polo a Seaty Ibiza a Leon, čtyřválcem 1,8 TFSI - Seat Leon SC Coupé a Sport Tourer a čtyřválcem 2,0 TFSI - Volkswageny Golf a Passat. Dále je v seznamu i Volkswagen Jetta se čtyřválci 1,2 TSI a 1,4 TSI. Ostatní v seznamu uváděné vozy jsou poháněny vznětovými motory.
 
Celkem je zde uvedeno 430 000 automobilů modelového roku 2016. Jde celkem o 281 617 vozů Volkswagen, 83 282 vozů Škoda (jsou uvedeny všechny modelové řady, ale jen s turbodiesely), 32 161 vozů Seat a 15 733 vozů Audi (jen s motory TDI). Uvedeno je i 17 253 vozů Volkswagen T6 a Caddy z nabídky Volkswagen Užitkové vozy.
 
Zatímco aféra se softwarem manipulovaným měřením emisí NOx se týkala jen necelého půl milionu vozů prodávaných v USA, uvádění nepravdivých údajů o emisích CO2 je naopak výhradně evropským problémem, protože v řadě zemí (mj. v Německu, Francii a Velké Británii) se tento údaj používá při zařazení vozu do kategorií, na jejichž základě se vypočítává silniční daň. Volkswagen proto informoval, že je připraven uhradit veškeré daňové nedoplatky vyplývající z nesprávného zařazení těchto vozů do daňových tříd.
 
Volkswagenem uváděné údaje se od skutečných liší v rozmezí 10 až 15 %. Podle německého tisku inženýři Volkswagenu začali údaje měření zkreslovat, protože nebylo možné s motory dosáhnout cíle emisí CO2 stanovené bývalým koncernovým šéfem Martinem Winterkornem.