bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky | Užitkové vozy | autoweek.cz

Bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky

Bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky

21.08.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Díky řešení společnosti Bosch jsou elektrické pohonné jednotky pro dodávková vozidla levnější a efektivnější.
Dramatický růst objemu nákupů on-line zatěžuje dopravu ve městech až na hranici únosnosti. Dodávková i těžká nákladní vozidla si razí cestu městskými centry, kde nedostatek vykládacích zón vede k zastavování v jízdní dráze. Výsledkem jsou zablokované silnice, rostoucí hluk a emise. Ve městech po celém světě se vedou diskuse o zákazu vjezdu aut do center.
 
„Abychom udrželi krok s dodáváním zboží ve městech, není možné se vyhnout přehodnocení pojetí dopravy zásilek,“ říká člen představenstva společnosti Robert Bosch Markus Heyn. To je také jeden z cílů společnosti Bosch, který chce splnit svou novou pohonnou jednotkou pro lehká užitková vozidla. První vozidla, která budou mít tento pohon pod kapotou, budou uvedena v roce 2019.
 
Tiché dodávky
Deutsche Post už začala měnit systém dodávek ve městech svým elektromobilem StreetScooter, který využívá pohonný systém Bosch. Nyní jde Bosch o krok dál a uvádí elektrický pohon vhodný pro užitková vozidla. Cílem jsou elektrická dodávková vozidla, která zvládnou poslední krok v procesu dodávky zboží, a to přepravu z distribučních center až k příjemcům („The last mile solution“).
 
Způsob dopravy stop-and-go je jednou ze silných stránek elektrických vozidel, protože díky rekuperaci při brzdění obnovují svou energii, což zvyšuje jejich dojezd. Většina dodávkových tras je v délce do 80 km denně, tedy ve vzdálenost, kterou lze pokrýt na jedno nabití akumulátoru. Vozové parky je tedy možné nabíjet přes noc v garáži.
 
Elektrické vozové parky nemusí čelit žádným zákazům, protože jejich pohonné jednotky neuvolňují do ovzduší žádné emise. Další výhodou je, že elektrická vozidla produkují méně hluku, takže mohou zajišťovat dodávky i v pozdějších večerních hodinách. To by mohlo snížit provoz během dopravních špiček a umožnit větší flexibilitu dodacích časů.
 
Připraveno pro masový trh
K dispozici jsou dvě verze pohonné jednotky eCityTruck společnosti Bosch. Jedna je s převodovkou a druhá bez. Cílem je vytvořit řešení, která se rychle integrují a přizpůsobují různým požadavkům. Tato řešení je možné přizpůsobit pro lehká užitková vozidla o hmotnosti 2 až 7,5 t.
 
„Elektrická pohonná jednotka Bosch pro užitková vozidla má potenciál změnit tvář městské dopravy. Na řadu se dostávají elektrické dodávky, které připravujeme pro masový trh,“ říká Markus Heyn.
 
V případě nové koncepce pohonné jednotky eCityTruck vzala společnost Bosch několik komponent, jako jsou například elektrický motor a výkonná elektronika, a spojila je do jedné jednotky. Tím ušetřila na součástkách a získala mnohem efektivnější, ale i cenově dostupnější pohonnou jednotku. Díky snadno integrovanému řešení zákazníci nemusejí ztrácet čas s náročným vývojem nových komponent a umožňuje jim to uvádět vozidla na trh rychleji.
 
Bosch již nabízí řešení typu all-in-one pro osobní automobily - elektrickou nápravu e-axle, která výrazně zkracuje dobu vývoje vozidla. Rozšíření portfolia výrobků i pro lehká užitková vozidla představuje další zásadní krok v podpoře výrobců automobilů v oblasti elektrifikace.
 
Plány společnosti Bosch na elektrifikaci užitkových vozidel ale u dodávek nekončí. Společně s americkou firmou Nikola Motor vyvíjí pohonný systém s významným prodloužením dojezdu. Pro Bosch jsou tyto technologie dalším krokem na cestě k dosažení vedoucího postavení na trhu s elektromobily.

  • Bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky
  • Bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky
  • Bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky
  • Bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky
  • Bosch uvádí pohon pro elektrické dodávky