škoda auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie | Aktuality | autoweek.cz

Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie

Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie

18.03.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Za překvapivě malého zájmu domácích médií, ale za účasti mnoha zahraničních novinářů proběhla v Mladé Boleslavi výroční bilanční konference našeho nejvýznamnějšího průmyslového podniku a největšího exportéra, automobilky Škoda Auto. Dobré zprávy zřejmě u nás nikoho nezajímají.

S 920 800 dodanými vozy docílila česká automobilka v roce 2013 druhého nejlepšího ročního prodejního výsledku ve své 118leté historii. Po náběhu výroby nových modelů v prvním pololetí se prodej vozů značky Škoda v dalším průběhu roku dále zvýšil.

Po prvním pololetí roku 2013, poznamenaném složitou situací na evropských trzích a četnými náběhy nových produktů a s nimi spojenými nízkými objemy výroby, se Škoda ve druhé polovině roku díky plné disponibilitě nových modelů vrátila k silnému růstu. Tento pozitivní vývoj zesílil i v dosavadním průběhu roku 2014. Do konce února 2014 vzrostly dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v porovnání se stejným obdobím předchozího roku o 10,6 % na 151 100 vozů - nový rekordní výsledek prvních dvou měsíců roku.

 

Růst v západní a střední Evropě

Škoda dodala svým zákazníkům v roce 2013 celkem 920 800 vozů, což oproti roku 2012 představuje lehký pokles o 2,0 % (939 200 vozů).

Růstu dosahuje Škoda v západní Evropě. Zde se automobilka rozvíjela podstatně lépe než celkový klesající trh. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 3,1 % na 369 600 vozů (2012: 358 400), tržní podíl značky Škoda vzrostl na 3,2 % (2012: 3,0 %). V Německu automobilka dále posilovala svou pozici nejsilnější zahraniční značky.

V roce 2013 si Škoda polepšila také ve střední Evropě: 126 500 dodávek zákazníkům odpovídá nárůstu o 2,0 % (2012: 124 000). Tržní podíl vzrostl na více než 19 %. Na českém trhu, v Polsku a na Slovensku byla Škoda jasnou jedničkou. Ve východní Evropě dodala automobilka svým zákazníkům 125 400 vozů (2012: 137 100). Tržní podíl značky Škoda činil necelá 4 %. V Rusku dodala Škoda svým zákazníkům 87 500 vozů (2012: 99 100).

Čína byla v roce 2013 opět nejsilnějším trhem značky Škoda. Zákazníkům v Číně dodala Škoda 227 000 vozů (2012: 235 700). V Číně bude nová generace modelu Octavia uvedena až v roce 2014. V Indii bylo v minulém roce zákazníkům dodáno 22 600 vozů značky Škoda. Velkých přírůstků dosáhla česká značka v Izraeli (14 400; +11,7 %), v Turecku (12 800; +23,2 %) a v Alžírsku (9100; +85,3 %).

 

Úspěch s novými modely

"Rostoucí měrou sklízíme plody investic do naší palety vozů, do naší značky a do našich trhů. Nejprodávanějším vozem společnosti Škoda Auto byla v roce 2013 opět Škoda Octavia, srdce naší značky, s počtem 359 600 vozů dodaných zákazníkům. Tím jsme dokonce i v roce modelové změny zůstali pouhých 12 % pod špičkovou hodnotou předchozího roku. Od uvedení třetí generace na trh na jaře minulého roku se nová Octavia opět ukazuje jako trefa do černého. Vyrábíme už na hranici kapacity, přijaté objednávky překonávají naše očekávání,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

Pokles o 12,2 % (2012: 409 600)byl způsoben generačním přechodem tohoto modelu. S plným objemem výroby nového modelu Octavia od poloviny roku počet dodávek zákazníkům opět rostl.

Škoda Fabia dosáhla v uplynulém roce počtu 202 000 dodávek zákazníkům, po 240 500 vozech v předchozím roce.

Skvěle se v prvním plném prodejním roce vyvíjel prodej nového modelu Škoda Rapid. Se 103 800 prodanými vozy (2012: 24 700) se společnosti Škoda Auto v porovnání s předcházejícím rokem podařilo zvýšit prodej modelu Rapid na více než čtyřnásobek. Tím se model Rapid, dodávaný ve verzích Rapid a Rapid Spaceback, ani ne dva roky po svém uvedení na trh stal třetím nejprodávanějším modelem značky Škoda. S modelem Škoda Rapid Spaceback představila značka v polovině roku 2013 svůj první kompaktní hatchback. Škoda tak poprvé nabízí vůz v nejsilnějším segmentu evropského trhu.

Velmi dobře se vyvíjely i prodej minivozu Škoda Citigo, který je na trhu od konce roku 2011. Počet vozů, dodaných zákazníkům, se v roce 2013 zvýšil o plných 51 % na 45 200 (2012: 30 000). 

  • Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie
  • Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie
  • Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie
  • Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie
  • Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie
  • Škoda Auto v roce 2013: úspěšná realizace růstové strategie