škoda enyaq iv - první elektromobil z mladé boleslavi | Aktuality | autoweek.cz

Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi

Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi

07.05.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Enyaq iV je první sériový vůz značky Škoda na bázi koncernové modulární platformy pro elektromobily MEB. Byl navržen a bude se vyrábět v Mladé Boleslavi jako jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který se nebude vyrábět v Německu. Nabídne dojezd až 500 km.
První sériový vůz značky Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen v sobě spojí tradiční přednosti vozů Škoda, tedy velkorysý prostor a atraktivní design, s místně bezemisní jízdou. Enyaq iV se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který se nebude vyrábět v Německu.

Kompaktní crossover má délku 4648 mm při rozvoru náprav 2765 mm a zavazadlový prostor o objemu 585 l. Nejvýkonnější verze mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1200 kg. V základní verzi pohání vzadu umístěný trakční elektromotor kola zadní nápravy. Výkonnější varianty mají také druhý elektromotor umístěný vpředu. Na výběr bude z celkem pěti výkonových stupňů, tří kapacit Li-Ion akumulátoru a pohon zadních nebo všech kol.

Základní výkonová verze Enyaq iV 50 bude mít kapacitu akumulátoru 55 kWh, resp. využitelnou kapacitu 52 kWh, elektromotor umístěný na zadní nápravě s výkonem 109 kW a dojezd až 340 km. Verze Enyaq iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a akumulátorem 62 kWh, resp. netto 58 kWh, umožní dojezd až 390 km. Dojezd až 500 km v režimu WLTP nabídne verze Enyaq iV 80 s trakčním elektromotorem o výkonu 150 kW, pohonem zadních kol a akumulátorem s kapacitou 82 kWh, resp. netto 77 kWh. Stejný akumulátor dostanou i verze Enyaq iV 80X se systémovým výkonem dvojice elektromotorů 195 kW a verze Enyaq iV vRS s celkovým výkonem 225 kW. Obě budou mít pohon všech kol. Vrcholná verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosáhne maximální rychlost 180 km/h. Obě varianty s pohonem všech kol budou mít dojezd až 460 km.

Enyaq iV umožní tři různé možnosti dobíjení - z domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW, pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW a z rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě jen 40 minut.

Vůz nabídne nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu s centrálním displejem 13“ a head-up displejem s rozšířenou realitou. Zákazníci si budou moci vybírat z několika designů interiéru.

Škoda Auto do roku 2021 investuje celkem dvě miliardy eur do vývoje elektrifikovaných vozidel a rozsáhlého ekosystému pro nová řešení v oblasti mobility. Jedná se tak o největší investiční program v historii značky. Vozem Enyaq iV značka Škoda pokračuje na cestě k elektromobilitě, kterou zahájila v roce 2019 představením vozů Citigo? iV a Superb iV. Škoda Auto hodlá do konce roku 2022 představit více než deset elektrifikovaných vozů řady iV poskytujících praktický dojezd za dostupnou cenu.

Předprodej Škody Enyaq iV bude zahájen již během světové premiéry, která se uskuteční ještě v tomto roce. Sériová výroba začne na konci roku 2020 a uvedení na trh je plánováno na začátek roku 2021. Limitovaná edice 1895 vozů Founders Edition se speciální výbavou a odlišným designem připomene založení podniku před 125 lety.

  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi
  • Škoda Enyaq iV - první elektromobil z Mladé Boleslavi