škoda octavia g-tec v nové podobě | Aktuality | autoweek.cz

Škoda Octavia G-Tec v nové podobě

Škoda Octavia G-Tec v nové podobě

21.02.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Upravený design vozů Škoda Octavia a Škoda Octavia Combi s rozdělenými hlavními světlomety se týká i verze 1,4 TSI G-Tec s pohonem na zemní plyn nebo benzin.
Uvedení verzí Škoda Octavia G-Tec a Škoda Octavia Combi G-Tec, umožňujících provoz na CNG, od roku 2014 v České republice značně rozhýbalo poptávku po vozidlech na zemní plyn. Díky velmi úspornému provozu jsou tyto verze vyhledávanými služebními vozy.
 
Zážehový čtyřválec 1,4 TSI je zde v bivalentní variantě 1,4 TGI CNG DOHC 16V s kompresním poměrem 10,5:1 s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Motor je konstruován pro bivalentní provoz, tedy na zemní plyn nebo benzin. Při zdvihovém objemu 1395 cm3 má motor největší výkon 81 kW (110 k) v rozsahu otáček 4800-6000/min a točivý moment 200 N.m od 1500 do 3500/min. Kromě základní podoby se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou se nabízí i se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG MQ200 s možností řazení Tiptronic.
 
Motor používá jako palivo zemní plyn až do jeho vyčerpání a poté automaticky přechází na benzin. Řidič nemůže tento přechod ovlivnit. Nádrže pojmou 50 l benzinu a 15 kg zemního plynu.
 
Škoda Octavia G-Tec dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,9 s (Škoda Octavia Combi G-Tec za 11,0 s) a dosahuje největší rychlost 195 km/h (Škoda Octavia Combi G-Tec 193 km/h) při kombinované spotřebě činí 5,7 m3 CNG/100 km (5,5 m3 CNG/100 km ve verzi s převodovkou DSG). Liftback i kombi s převodovkou DSG dosahují emise CO2 98 g/km resp. 99 g/km, tedy méně než 100 g CO2/100 km. Při provozu na benzin je spotřeba 5,5 l/100 km a emise CO2 101 g/km.
 
V rámci přepracování designu se změnily i vnější rozměry vozů. Octavia je delší o 11 mm (4670 mm), Octavia Combi se prodloužila o 8 mm na 4667 mm. Rozvor náprav se nezměnil, zůstal tedy 2686 mm. Varianta G-Tec je vybavena víceprvkovou zadní nápravou, u níž rozchod kol vzrostl o 30 mm na 1543 mm (přední je 1549 mm). Objem zavazadlového prostoru je vzhledem k umístění tlakových nádrží na plyn pod podlahou zavazadlového prostoru poněkud menší, než u základních verzí - u liftbacku je ve verzi G-Tec 460 l resp. 1450 l po sklopení opěradel zadních sedadel. V případě modelu Octavie Combi G-Tec to je 480 l, případně až 1610 l.
 
Cena Octavie G-Tec v základní výbavě Active začíná na 460 900 Kč s přímo řazenou převodovkou, s převodovkou DSG na 510 900 Kč. Octavia Combi přijde o 35 000 Kč dráž. Výbava Active zahrnuje mj. infotainment Swing 6,5“, denní svícení LED, zadní svítilny LED, elektricky ovládaná vnější zrcátka, klimatizaci, systém Start-Stop a rekuperaci energie při brzdění a nedělené zadní sedadlo s dělenými opěradly, pro Combi střešní nosič. Vůz je bez rezervního kola.
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě
  • Škoda Octavia G-Tec v nové podobě