škoda superb se představila v toskánsku | Aktuality | autoweek.cz

Škoda Superb se představila v Toskánsku

Škoda Superb se představila v Toskánsku

06.05.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Na cestách mezi Florencií a Sienou Škoda Auto s velkou hrdostí představuje nový vrchol své modelové nabídky - třetí generaci modelu Superb. Je to mistrovské dílo techniků a designérů společnosti Škoda Auto, přicházející s velkými, nicméně oprávněnými ambicemi.

Český luxus pro nové zákazníky
Třetí generace obnoveného modelu Superb je první vytvořenou na základě modulární architektury MQB. To umožnilo, aby byl nový Superb vybaven všemi moderními asistenčními, bezpečnostními a komfortními systémy na stejné úrovni, jako je tomu u obdobných vozů prémiových značek. Proto je tvrzení, že nový Superb posouvá značku Škoda do vyšší ligy, plně oprávněné.
 
To vše jsou ale jen stavební prvky, které ještě samy o sobě kvalitní auto neudělají. Superb k nim přidává elegantní dynamický design, optimální proporce a také navíc i spoustu chytrých nápadů. Samozřejmě využívá koncernové komponenty, nicméně toto auto je stoprocentně dílem škodováckých vývojářů a designérů vzniklé v Mladé Boleslavi.  Nese všechny typické poznávací znaky vozů Škoda, ale současně značku posouvá o velký stupeň výš.
 
Člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar k tomu říká: "V novém Superbu se snoubí technický um s českou inženýrskou dovedností. Hlásí se k návaznosti na vozy Superb z konce 30. a 40. let, jejich exkluzivitě a luxusu. Nový Superb ukazuje směr, kterým se bude značka Škoda ubírat. Je to opravdový vstup do nové éry. Už nebudeme spoléhat jen na tradici a praktičnost, ale přidáme dynamický design, vyšší úroveň kvality a emocionální náboj. Nenabídneme jen skvělý poměr ceny a užitných vlastností, ale také vysokou výkonnost."
 
Právě to by měly být vlastnosti, které by měly Superbu pomoci nejen udržet stávající zákazníky, ale hlavně získat nové skupiny kupujících.
 
Ještě větší prostor a nižší spotřeba
Rozvor se prodloužil o 80 mm, což přináší ještě větší vnitřní prostor a zavazadlový prostor zvětšený na 625 l. Obrovský zavazadelník je dobře vybavený i využitelný, nicméně vysoko se zvedající elektricky ovládané víko vyžaduje patřičný prostor - škoda, že byl opuštěn princip Twin Door. Zkrácený přední převis o 61 mm současně znamená snazší manévrování a k vyváženějším proporcím přispělo rozšíření vozu o 47 mm.
 
Ke snížení spotřeby pohonných hmot motory Euro 6 napomohly i svým podílem na snížení aerodynamického odporu. Technickou zajímavostí je motor 1,4 TSI/110 kW poprvé vybavený deaktivací válců ACT elektromagnetickými akčními členy. V dvouválcovém režimu pracuje motor s vyšším zatížením a vyšší účinností, což přináší snížení spotřeby. Již od zahájení prodeje je Superb k dispozici i s pohonem všech kol se spojkou Haldex 5. generace.
 
Moderní konstrukce nosné struktury s rozsáhlým využitím vysokopevnostních ocelí přispěla ke snížení hmotnosti vozu o 75 kg.
 
Úplně nové systémy
Absolutní novinkou ve vozech Škoda je adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) s možností volby nastavení tlumení a reakce elektronických systémů. K dispozici jsou režimy Eco, Normal, Comfort, Sport a možnost individuálního nastavení.
 
Mezi mnoha novými asistenčními systémy, v mnoha případech poprvé použitými u vozů značky Škoda, vyzdvihněme především asistent pro vyjíždění z parkovacího místa Rear Traffic Alert, který hlídá přijíždějící vozy v prostoru, kam řidič nemůže vidět a dokáže v případě potřeby vůz zcela zastavit, a Traffic Jam Assist, který zvyšuje bezpečnost při jízdě v kolonách tím, že vůz automaticky řídí, brzdí a přidává plyn (ač tento systém dokáže vůz až zastavit a poté opět rozjet, nejde o autonomní řízení, protože řidič musí mít stále ruce na volantu). Superb je také prvním modelem značky nabízejícím vybavení rychlým internetovým připojením.

Velké ambice
Prodej vozů Superb první a druhé generace už překročil hranici 750 000 vozů, ale s novou generací mají v Mladé Boleslavi velké ambice - chtějí proti prvním dvěma generacím zvýšit prodej o 25 %. Superb je typickým fleetovým modelem, nicméně podle vyjádření šéfa Škoda Auto ČR Luboše Vlčka se bude větší pozornost věnovat i privátní klientele, což by mělo dopomoci výrazně navýšit prodej. Spolu s tím se předpokládá i zvýšení podílu prodeje liftbacku - dosud představoval jen asi třetinový podíl proti dvěma třetinám podílu kombi. S důrazem na vyšší výbavy, tedy především Style a Laurin & Klement, chce Škoda Auto s novým Superbem cílit na dosavadní klienty prémiových značek.
 
V loňském roce se v ČR prodalo 4550 vozů Superb 2. generace. V letošním roce to podle Vlčka určitě bude přes 5000 vozů obou generací, což je pro vůz odcházející generace vynikající výsledek, protože u nové generace se předpokládá prodej asi 1800 vozů. Vyloučené ale není navýšení prodeje o dalších 500 vozů. O tom, že je to opravdu reálné, svědčí 1350 objednávek. První dodávky nové generace Superbu přijdou 6. června.
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku
  • Škoda Superb se představila v Toskánsku