škoda vision e na volkswagen group night v šanghaji | Aktuality | autoweek.cz

Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji

Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji

19.04.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

VW Group při Volkswagen Group Night v předvečer autosalonu v Šanghaji poodhalila svou představu o budoucnosti s elektromobilitou. Škoda zde představila studii Vision E s elektrickým pohonem a autonomního řízení. Do roku 2025 Škoda slibuje pět čistě elektricky poháněných automobilů.
Čínská legislativa vyžaduje, aby od roku 2018 každý výrobce dosahoval minimální podíl 8 % z vozidel s elektrickým pohonem, v roce 2019 10 % a v roce 2020 už 12 %. Pro výpočet podílu se přitom používá koeficient 2 pro vozy s hybridním pohonem, 2-5 pro elektromobily s akumulátory a 4-5 pro vozidla s plug-in hybridním pohonem. Není proto divu, že koncern Volkswagen při tradiční prezentaci novinek v předvečer zahájení autosalonu v Šanghaji vsadil vše právě na vozidla s elektrickým pohonem.
 
Kromě koncernového konceptu Sedric s plně autonomním řízením, předvedeného už v Ženevě, měly světovou premiéru i studie kompaktního SUV Volkswagen I.D. Crozz, navazující na studie I.D. z autosalonu v Paříži a I.D. Buzz z Detroitu, koncept sportovního vozu Audi e-tron Sportback a studie crossoveru Škoda Vision E. Vycházejí z nové koncernové modulární platformy pro elektromobily MEB. Všechny současně ukazují možnosti autonomního řízení úrovně 3 (SEDRIC úrovně 5).
 
​Škoda poprvé představila studii s čistě elektrickým pohonem a autonomním řízením Vision E a kromě toho naznačila svůj výhled v oblasti elektromobility. Do roku 2025 uvede na trh vedle plug-in-hybridních modelů (jako první to bude v roce 2019 Superb s dojezdem na elektrický pohon okolo 50 km) pět automobilů s čistě elektrickým pohonem.
 
​V Šanghaji představovaná studie Škoda Vision E je prvním čistě elektricky poháněným konceptem v historii automobilky po deseti zkušebních prototypech Octavia Green E-Line, testovaných v letech 2010-2012. Jde o koncept, který je realitě ještě hodně vzdálený - nikoliv jako Vision S, který byl velmi věrným předobrazem modelu Kodiaq.
 
Futuristický design vozu Vision E je ukázkou nové, speciálně pro elektromobilitu vyvinuté evoluce stylu značky Škoda, těžící ze specifiky elektrického pohonu, například absence chladiče. Mezi zajímavosti patří protisměrně otevírané dveře, absence středního sloupku a především sedadla, které se při otevření dveří vyklopí o 20° směrem ven.
 
S mnoha snímači a kamerami je studie Škoda Vision E koncipována pro automatizované řízení 3. stupně. Pokročilý monitoring okolí umožňuje, aby na dálnici systém zcela převzal řízení vozu. Asistenční systémy zajišťují bezpečnost a komfort jízdy v městském provozu i na silnicích nižších tříd.
 
Mezi další novinky patří ovládání s ovládáním gesty včetně sledování pohybu očí Eye Tracking u řidiče a dotykových displejů pro spolujezdce a cestující na zadních sedadlech.
 
Vision E vychází z modulární stavebnice pro elektrifikaci koncernu Volkswagen MEB. Dvojice trakčních elektromotorů má systémový výkon 225 kW. Energii jim dodává vysokonapěťový akumulátor, jehož kapacita umožňuje dojezd až 500 km a který lze nabíjet jak kabelem, tak indukčně.
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji
  • Škoda Vision E na Volkswagen Group Night v Šanghaji