škoda pro modelový rok 2017 | Aktuality | autoweek.cz

Škoda pro modelový rok 2017

Škoda pro modelový rok 2017

28.04.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Škoda v rámci úprav vozů pro modelový rok 2017 uvádí na trh několik novinek v infotainmentu a konektivitě. Důležitou novinkou je tříválec 1,0 TSI pro řadu Škoda Octavia. Pro vozy Škoda Fabia bude v nabídce adaptivní tempomat a Škoda Superb bude nabízena i s novým progresivním řízením.
Škoda Citigo bude mít v modelovém roce 2017 počínaje výbavou Ambition v předních světlometech sériově integrované LED-světlomety pro denní svícení. Do Citigo se nově na přání dodává automatická klimatizace Climatronic, nový displej Maxi DOT i světelný a dešťový senzor. Vozy Citigo s popsanými novinkami budou na český trh uvedeny v létě 2016.
 
Nově nabízené rádio Swing má možnost propojení přes Bluetooth. Jeho prostřednictvím komunikuje se smartphonem řidiče umístěným v novém držáku mobilních telefonů. Aplikace v mobilech s operačními systémy iOS a Android slouží k navigaci, zobrazení provozních dat vozu, handsfree-telefonování, napomáhají úsporné jízdě, umožňují reprodukci hudby a příjem rozhlasového signálu.
 
Nejdůležitější novinkou modelové řady Škoda Fabia je adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) dodávaný pro obě provedení karoserie s motory 1,2 TSI a 1,4 TDI. ACC vedle přednastavené rychlosti jízdy udržuje také řidičem nastavený bezpečný odstup od vozů před sebou tak, že vozidlo samočinně zpomaluje a zrychluje. Adaptivní tempomat pracuje v rozsahu od 30 do 160 km/h, systém využívá radarový senzor. Pro všechny výbavové verze modelu Škoda Fabia je k dispozici zadní parkovací kamera s ostřikovačem a LED-osvětlení registrační značky (sériová výbava od verze Style).
 
Škoda Yeti Outdoor se nově nabízí také s motorem 1,2 TSI/81 kW, a to jak přímo řazenou nebo samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG. Verzi Outdoor lze nově objednat i v základní výbavě Active, mezi jejíž základní prvky patří nově například MFA palubní počítač. Sportovně laděná varianta Yeti Monte Carlo je k dispozici nově též s motorem 2,0 TDI/81 kW a pohonem 4×4.
 
U liftbacku i Combi Škoda Octavia nahradí přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 TSI dosavadní čtyřválec 1,2 TSI/81 kW. Motor 1,0 TSI má nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a lze jej kombinovat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se sedmirychlostní DSG. Spotřeba liftbacku v evropském cyklu NEDC činí 4,5 l/100 km (104 g CO2/km). Pro verzi Octavia 1,4 TSI G-Tec, a to liftback i Combi, spalující alternativně CNG nebo benzin, je nově k dispozici také sedmirychlostní převodovka DSG.
 
Pro vozy Škoda Octavia s motory o výkonu 110 kW (150 k) nebo vyšším se bude na přání dodávat adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control), s nímž lze nastavení tlumičů přepínat v režimech Comfort, Normal a Sport.
 
Volitelný  Phonebox připojí smartphone bezdrátově k autoanténě a podle Qi-standardu jej i indukčně nabíjí, pokud je k tomu telefon technicky uzpůsoben.
 
U modelu Škoda Superb bude pro varianty se sportovním podvozkem nebo s adaptivním podvozkem Dynamic Chassis Control (k dispozici pro motorizace s výkonem 110 kW/150 k nebo vyšším) v nabídce i řízení s progresivním účinkem. Pomocí speciálně ozubeného hřebene se mění poměr převodu řízení v závislosti na natočení volantu a provozních podmínkách. Škoda Superb Combi se standardním podvozkem bude mít na zadní nápravě na přání Nivomat, tedy samočinnou regulaci světlé výšky vozu při proměnném zatížení nákladem.
 
Phonebox připojí smartphone k automobilu a indukčně jej nabíjí, pokud je k tomu telefon technicky uzpůsoben. Infotainmentové systémy Bolero a Amundsen dostanou větší displej 8“.
  • Škoda pro modelový rok 2017
  • Škoda pro modelový rok 2017
  • Škoda pro modelový rok 2017
  • Škoda pro modelový rok 2017
  • Škoda pro modelový rok 2017