söder požaduje více pro automobilový průmysl | Aktuality | autoweek.cz

Söder požaduje více pro automobilový průmysl

Söder požaduje více pro automobilový průmysl

07.09.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Bavorský předseda vlády Markus Söder požaduje další podporu klíčového německého průmyslu. Podle něj to nezahrnuje jen peníze. Současně kritizuje SPD za to, že „ztratila srdce pro auta.“
Bavorský předseda vlády a předseda CSU Markus Söder se obává o budoucnost německého automobilového průmyslu pokud spolková a zemské vlády nepřijmou odpovídající strategii financování. „U automobilového průmyslu si nemůžeme dávat na čas. Je ústředním krví naší ekonomiky,“ uvedl v Mnichově.
 
Především dodavatelům podle Södera hrozí omezování pracovních míst ve velkém měřítku. „Proto potřebujeme zrychlenou transformační strategii. Ta by měla zahrnovat také nákupní pobídky pro automobily s klasickými spalovacími motory. Potřebujeme rozsáhlou expanzi a podporu alternativních pohonů i rychlou koncepci pro autonomní řízení pro celé Německo, protože budoucnost patří ekologickým a digitálně autonomním vozidlům,“ vyzval Söder ke komplexnímu konceptu řešení.
 
 
Zároveň Söder zaútočil na německé sociální demokraty pro jejich postoj vůči automobilovému průmyslu: „SPD ztratila srdce pro automobily. To je bohužel třeba říci. Potřebujeme větší podporu pro naše domácí výrobky. Náhlé vyzdvihování amerických automobilů do nebe a neustálá kritika našich vlastních se mi nezdá jako koncept vedoucí k úspěchu navzdory všem legitimním debatám o chybách německých výrobců v minulosti.“
 
V prvním kroku podpory oživení se v Německu zdvojnásobila finanční podpora koupě elektromobilů. „Měli bychom ale také dočasně podporovat překlenovací technologie, které pomohou ochraně klimatu. Každé vozidlo s nižší úrovní emisí CO2 prospívá životnímu prostředí, zaměstnanosti i ekonomice. Oživovací model by měl být promyšlený aby se nahrazovalo staré za nové pomocí podpůrných opatření pokud povedou ke snížení CO2 - bez ohledu na typ pohonu,“ uvedl Söder.
 
Söder odmítá přijmout argument, že podpora vozidel se spalovacími motory nepomáhá životnímu prostředí: „Opravdu chceme zlikvidovat tisíce už vyrobených automobilů i když máme mnohé s výrazně horšími hodnotami CO2 na našich silnicích a zároveň výrobní kapacita pro elektromobily v Německu dosahuje svého limitu? Německo by mělo pro přechodné období naplánovat několik cest. Musíme překlenout dobu dokud nebudeme moci úplně přepnout na elektrické nebo jiné způsoby pohonu, jako jsou hybridy nebo vodík.“
 
Söder vyzval všechny zúčastněné, aby jednali rychle: „Nesmíme jen reagovat, když průmysl upadá. Faktem je, že i ta pracovní místa, která jsou omezována sociálně přijatelným způsobem, jsou pro příští generaci trvale ztracena. Automobily jsou jedním z nejdůležitějších klíčových odvětví německé ekonomiky. Bez automobilového průmyslu, strojírenství a letectví nebudeme schopni udržet naši prosperitu a mnoho pracovních míst v Německu.“
 
Söder oznámil, že spolkové země chtějí do úterý, kdy se má setkat spolková kancléřka Angela Merkelová s představiteli automobilového průmyslu, znovu hlasovat o tom, jak by měly postupovat z jejich pohledu. „Chceme zapojit všechny, nejen tři velké spolkové země s automobilkami. Chceme pevně integrovat i silné dodavatelské lokality, jako jsou Sasko, Sársko, Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko,“ řekl předseda vlády Bavorska, kde sídlí BMW a Audi.