originální hybrid: subaru impreza e-boxer | Aktuality | autoweek.cz

Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer

Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer

02.10.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Impreza e-Boxer je třetí hybridní model značky Subaru určený pro evropský trh poháněný speciálně navrženým motorem s protiběžnými písty a elektromotorem, vybavený symetricky uspořádaným pohonem všech kol AWD a postavený na globální platformě Subaru SGP.
První generace modelu Impreza byla uvedena na trh v roce 1992 s cílem poskytnout bezpečný, zábavný a dynamický zážitek z jízdy. V průběhu let se Impreza stala legendou. Dosud bylo prodáno 2,9 milionu vozů, z toho 260 000 v Evropě (vč. série WRX). Pátá generace, navržená na nové globální platformě Subaru SGP, v roce 2017 navázala na dědictví modelu Impreza s prvotřídní bezpečností, sportovní ovladatelností a potěšením v duchu nejlepších tradic modelu Impreza. Nyní přichází v modernizované podobě, která současně uvádí systém hybridního pohonu Subaru e-Boxer.
 
Nová, ale typická Impreza
Kompaktní hatchback s pohonem všech kol byl navržen tak, aby zvládl i nejnáročnější počasí a podmínky na silnici s typickou zábavou za volantem, komplexní bezpečností a nadprůměrnou dynamikou. Globální platforma Subaru SGP umožnila výrazné zvýšení tuhosti nosné struktury karoserie a podvozku. Stálý pohon všech kol S-AWD je standardem a typickým prvkem vozů Subaru. Standardní výbavou je rovněž systém vektorového řízení dynamiky pro lepší ovladatelnost při průjezdu zatáčkami.
 
Modernizovaná Impreza má sportovnější design, ale současně si uchovává vzhled rodinného vozu. Exteriér dostal přepracovaný přední nárazník a pozměněnou masku chladiče. LED hlavní světlomety doplňují LED světlomety pro obrysová světla a denní svícení.
 
Standardně dodávaný systém volby jízdních režimů SI-Drive umožňuje úpravu charakteristiky motoru a reakce plynového pedálu volbou mezi režimy I (Intelligent) pro plynulý jízdní projev a snížení spotřeby paliva a S (Sport) pro větší zábavu a potěšení z jízdy.
 
Systém Subaru e-Boxer
Impreza e-Boxer je vybavena novou generací poháněcí soustavy kombinující elektromotor se dvěma hlavními technologiemi Subaru - motorem boxer a symetrickým pohonem všech kol AWD. Nově vyvinutou pohonnou jednotku e-Boxer tvoří plochý čtyřválec s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva DI 2,0i/110 kW (150 k), jehož komponenty jsou z 80 % nové. Ten je přes řemenový převod spojen s elektromotorem a upravenou převodovkou Lineartronic (systém CVT).
 
Systém Subaru e-Boxer s menším akumulátorem a motor/generátorem je lehčí než běžné hybridní systémy a oproti mild-hybridnímu systému umožňuje i jízdu jen na elektrický pohon. Systém umožňuje lepší využití energie. V závislosti na jízdních podmínkách upravuje rozdělení hnacího momentu mezi spalovacím motorem a elektromotorem. V zásadě volí mezi třemi jízdními režimy: pohonem pouze spalovacím motorem, pouze elektromotorem a vzájemnou spolupráci obou. Výsledkem je plynulejší, lineárnější a pružnější akcelerace a rychlý nástup točivého momentu.
 
Při rozjezdu nebo v nízké rychlosti pohání vozidlo pouze elektromotor. V závislosti na stavu nabití akumulátoru může ujet s čistě elektrickým pohonem až 1,6 km a dosáhnout rychlost 40 km/h. Při jízdě střední rychlostí se o pružnou, lineární a hospodárnou akceleraci stará kombinace spalovacího motoru a elektromotoru, zatímco ve vysoké rychlosti vůz pohání jen zážehový motor, který současně dobíjí baterii. Pohon e-Boxer přináší nižší spotřebu paliva především ve městě a v pomalu jedoucích kolonách - podle jízdního stylu řidiče až o 10 %. Výkon elektromotoru v režimu S dále zlepšuje reakce pohonu a nabízí lepší akceleraci.
 
Elektromotor a akumulátor jsou uspořádány symetricky v podélné ose vozidla. Elektromotor je umístěn v blízkosti těžiště vozidla, zatímco akumulátor a další komponenty jsou nad zadní nápravou. Tím se snižuje těžiště a dosahuje lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou.
 
Bezpečnostní systémy
Impreza e-Boxer je standardně je vybavena asistenčním systémem EyeSight nabízejícím spolehlivou prevenci v oblasti bezpečnosti prostřednictvím funkce přednárazového brzdění, adaptivního tempomatu, funkce udržování v jízdním pruhu a dalších. Nově přidává také funkci Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD) detekující vozidla přibližující se zezadu. Nabízí tři hlavní funkce, které zlepšují výhled a pomáhají minimalizovat běžné příčiny nehod: detekci slepých úhlů, asistenci při změně jízdního pruhu a upozorňuje při couvání do silnice na příčně přijíždějící vozidla.
 
Funkce automatického brzdění při couvání pomáhá předcházet nárazům při couvání nebo snižuje škody vzniklé v případě nárazu. Překážky detekují ultrazvukové senzory v zadním nárazníku. Impreza e-Boxer je nově vybavena i přední kamerou, která na křižovatkách se špatnou viditelností řidiči umožňuje detekovat přibližující se vozidla nebo chodce.
 
Bohatě vybavený vůz, který vnitřním prostorem převyšuje standard kompaktních vozů, neboť se svých charakterem blíží kombi, stojí ve  verzi Impreza e-Boxer Active ES 770 000 Kč. V nabídce je i nadále základní varianta s motorem 1,6i/84 kW (114 k) s cenou od 610 000 Kč.

  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer
  • Originální hybrid: Subaru Impreza e-Boxer