ioniq 5: hyundai zahajuje elektrickou ofenzívu | Nové modely | autoweek.cz

Ioniq 5: Hyundai zahajuje elektrickou ofenzívu

Ioniq 5: Hyundai zahajuje elektrickou ofenzívu

24.02.2021 | Global Press Agentur | Aktuality

Hyundai představil CUV střední velikosti Ioniq 5, první model nově vytvořené značky určené pro elektromobily s akumulátory.
Hyundai startuje svou elektrickou ofenzívu pod značkou Ioniq. Jihokorejci představili svůj první elektromobil Ioniq 5, crossover utility vehicle (CUV) střední velikosti s celkovou délkou 4635 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 3000 mm.
 
Uvedení na trh vozu Ioniq 5 je ve vybraných regionech plánováno na začátek léta 2021. Po vozech Hyundai Ioniq Elektro a Kona Elektro bude Ioniq 5 třetím elektromobilem Hyundaie s osmiletou zárukou. Hyundai posléze pod značkou Ioniq do roku 2024 představí další dva elektricky poháněné modely založené na platformě koncernu Hyundai Motor Group E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Ioniq 5 má pro Hyundai získat zcela nové cílové skupiny zákazníků.
 
Pokud již víte, že chcete Ioniq 5 nazývat vlastním, můžete si jej rezervovat s exkluzivní sadou výbavy Project 45 v rámci série celosvětově omezené na 3000 kusů. Její součástí je mimo jiné větší akumulátor s kapacitou 72,6 kWh, pohon všech kol, přední sedadla s relaxační funkcí, elektricky posuvná zadní sedadla, střecha se solárními panely a 20“ kola z lehkých slitin. Limitovaná série se bude dodávat s prioritou a bude představovat první vozy Ioniq 5 v rukou zákazníků.
 
Zákazník může volit mezi několika konfiguracemi elektrického pohonu - k dispozici jsou až dva trakční elektromotory a pohon zadních nebo všech kol. Také se nabízí volba mezi akumulátorem s kapacitou  58 kWh nebo 72,6 kWh. Všechny varianty dosahují maximální rychlost 185 km/h.
 
Špičková varianta používá dva trakční motory - jeden vzadu a druhý vpředu - s celkovým výkonem systému 225 kW (305 k) a pohonem všech kol (4WD). Elektromotory společně generují točivý moment 605 N.m. Ve spojení s 72,6 kWh akumulátorem tato varianta zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 s. V kombinaci s 58 kWh akumulátorem oba elektromotory dohromady produkují 173 kW (235 k) a v vůz dosáhne 100 km/h za 6,1 s.
 
Kromě dvou variant s pohonem všech kol je Ioniq 5 k dispozici také s pohonem zadních kol. Ve spojení s menším akumulátorem má elektrický motor s výkonem 125 kW (170 k), s větším to je 160 kW (217 k). V této variantě je maximální dojezd 470 až 480 km podle normy WLTP (předběžná hodnota).
 
Ioniq 5 nabídne i funkci V2L umožňující používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení, takže funguje jako pojízdná nabíječka.
 
  • Ioniq 5: Hyundai zahajuje elektrickou ofenzívu
  • Ioniq 5: Hyundai zahajuje elektrickou ofenzívu
  • Ioniq 5: Hyundai zahajuje elektrickou ofenzívu