také ford chce být jedničkou v elektrifikaci | Aktuality | autoweek.cz

Také Ford chce být jedničkou v elektrifikaci

Také Ford chce být jedničkou v elektrifikaci

03.04.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ford of Europe rozšíří svou elektrifikovanou řadu modelů v Evropě o plug-in hybridní verze svých nových modelů - nové generace kompaktního SUV Kuga, z USA dováženého velkého SUV Explorer a rozšířené nabídky řady Tourneo/Transit Connect.

Kompaktní SUV třetí generace Kuga bude spolu s verzemi se zážehovým tříválcem 1,5 EcoBoost/88 kW nebo 110 kW (120 k resp. 150 k) a vznětovými motory 1,5 EcoBlue/88 kW (120 k) a 2,0 EcoBlue/132 kW (180 k) nabízeno ve variantách s plug-in hybridním, plně hybridním (full-hybrid) i mild-hybridním pohonem.
 
Kuga plug-in hybrid bude mít zážehový čtyřválec 2,5 l doplněný elektromotorem a 14,4 kWh lithio-ionovým akumulátorem. Jeho dojezd na elektrický pohon má být více než 50 km. Soustava dosahuje nejvyšší výkon 165 kW (225 k). Plug-in hybridní Kuga přijde do prodeje na konci tohoto roku.
 
Ford také uvedl, že bude dodávat i mild-hybridní verzi Kuga EcoBlue Hybrid s turbodieselem EcoBlue 2,0 l/110 kW (150 k). K němu je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který rekuperuje kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji ve vzduchem chlazeném 48 V Li-ion akumulátoru. Při potřebě zrychlení asistuje spalovacímu motoru nebo napájí elektrické příslušenství vozu.
 
Plně hybridní verze modelu Kuga Hybrid bude mít zážehový čtyřválec 2,5 l s elektromotorem napájeným lithio-ionovým akumulátorem. Plně hybridní verze používají sofistikovanější systém pohonu a akumulátor s větší kapacitou než mild-hybridní verze, ale nemají možnost dobíjení z vnějšího zdroje. Ford už prodává plné hybridní verze sedanu a kombi Mondeo. Kuga hybrid přijde na trh v roce 2020 ve variantách s předním pohonem i s inteligentním pohonem všech kol.
 
Kuga je první SUV značky postavené na nové globální platformě Ford C2. Ve srovnání s dosavadním modelem má až o 90 kg menší hmotnost a o 10 % vyšší tuhost v krutu. Nabídka výbav zahrnuje modem FordPass Connect, 12,3“ digitální přístrojový panel, systém Sync 3 s 8“ dotykovou obrazovkou či audiosystém B&O.
 
Spolu s představením třetí generace modelu Kuga Ford rovněž uvedl, že kromě modelu Edge bude z americké produkce dovážet i model Explorer, ovšem pouze s plug-in hybridním pohonem, který naopak v USA v nabídce nebude. Explorer plug-in hybrid bude mít zážehový V6 3,0 l/257 kW (350 k) s elektromotorem pro kombinovaný výkon 331 kW (450 k). Jeho dojezd na elektrický pohon bude s Li-ion akumulátorem o kapacitě 13,1 kWh 40 km.
 
Explorer se podle vedoucího prodeje a marketingu společnosti Ford of Europe Roelanta de Waarda stane vlajkovou lodí společnosti v Evropě. Nebude ovšem mít verzi s pravostranným řízením, takže nebude prodáván ve Velké Británii, což je přitom největší evropský trh značky. V Evropě chce konkurovat připravované plug-in hybridní verzi Volkswagenu Touareg.
 
Plug-in hybridní verze užitkového Transit Connect a osobního modelu Tourneo budou mít přeplňovaný tříválcový zážehový motor 1,0 l EcoBoost v kombinaci s elektromotorem spojeným s lithio-ionovým akumulátorem s kapacitou 13,6 kWh umožňujícím dojezd na elektrický pohon 50 km. Na rozdíl od plug-in hybridů Kuga nebo Explorer bude Tourneo/Transit Connect používá sériový a ne paralelní hybrid, což znamená, že spalovací motor je zde jen pro nabíjení akumulátoru. První vozy Tourneo Custom Plug-In Hybrid budou dodány zákazníkům koncem roku 2019.
 
V roce 2020 představí Ford elektrické SUV Mach E inspirované Mustangem, jež bude mít dojezd 600 km dle cyklu WLTP. Společnost oznámila také přípravy Transitu s elektrickým pohonem, jehož uvedení na trh se předpokládá v roce 2021.
 
Ford představil také prototyp desetimístného minibusu Ford Transit Smart Energy Concept. Koncept, vyvinutý v technickém středisku Fordu v německém Merkenichu, využívá podvozek Fordu Transit v kombinaci s elektrickým hnacím ústrojím užitkového elektromobilu StreetScooter Work XL. Čtyři hodiny nabíjení postačují k ujetí vzdálenosti 150 km.
 
Ford už donedávna nabízel plně elektricky poháněnou verzi předchozí generace Focusu, ale prodej ukončil pro minimální zájem ze strany zákazníků.
 
  • Také Ford chce být jedničkou v elektrifikaci
  • Také Ford chce být jedničkou v elektrifikaci
  • Také Ford chce být jedničkou v elektrifikaci
  • Také Ford chce být jedničkou v elektrifikaci
  • Také Ford chce být jedničkou v elektrifikaci